„Sakona a Harolda jsme si chtěli vyzkoušet jako potenciální piloty pro příští sezonu,“ říká šéf českého týmu Antonín Charouz. „Oba předvedli, že jsou velmi dobrými jezdci. Zůstáváme v kontaktu, stejně jako s Portugalcem Miguelem Ramosem, o kterém pro novou sezonu také přemýšlíme.“
Sakon i Harold byli v Brně poprvé. Stejně tak prožili první zkušenost s uzavřeným prototypem královské třídy LMP1. „Moc se mi u týmu líbilo. Auto je opravdu výjimečné. Jelo se mi s ním velmi dobře, i když z počátku bylo trošku nedotáčivé. Letos mám smlouvu třetího pilota stáje ING Renault F1 Team a co bude v příští sezoně, zatím nevím.
Nabídky Antonína Charouze k těmto testů si vážím a s radostí bych přijal i místo jeho stálého pilota,“ vypráví Sakon (www.sakon-yamamoto.com).
Má za sebou 14 Velkých cen formule 1, přesně napůl rozdělených v týmech Super Aguri a Spyker. V roce 2005 bylo kolegou Jarka Janiše v týmu Kondo v japonské formuli Nippon. Letos závodí za stáj ART v šampionátu GP2 při formuli 1. Ve formuli 3 prošel japonským a italským mistrovstvím, stejně jako prestižní Euroserií, v níž jezdil v týmu Colina Kollese.
Harold (www.haroldprimat.com), rodák z Paříže, ale již od malička žijící ve Švýcarsku, si testování také užíval. „Musím říci, že to je nejlepší vůz, jaký jsem kdy řídil,“ prohlásil třiatřicetiletý pilot, letos na hlavní úvazek v týmu Pescarolo Sport. „Prototyp má vynikající jízdní vlastnosti a výborně se ovládá.
Nabídku Tonyho Charouze jsem přijal s radostí a byl bych moc rád, kdyby nezůstalo pouze u ní.“ Podobně jako Sakon, i Harold byl kolegou českého pilota. Letošních 24h Daytony absolvoval s Tomášem Engem.
Informace o pokusu o rekord brněnského okruhu, který se uskuteční v sobotu, najdete ZDE
BPA