Jaroslav Melichárek v Popradu začal slušně, ale skončil po havárii 29.9.2008 10:15 - tisková zpráva
Nešťastné 13. září Jaroslava Melichárka
Dobrý začátek, špatný konec. Tak se zatím dá charakterizovat nejen debutová sezona Jaroslava Melichárka. Stejně probíhala i Rally Tatry, kde se bojovalo o body do slovenského šampionátu hned ve dvou dnech. Každý ze dvou soutěžních dnů byl bodován zvlášť, nakonec se ukázala nejpodstatnější vlastností spolehlivost a zejména body z druhého dne měly cenu zlata. Dvojice Melichárek–Hausknotz na ně bohužel nedosáhla.
V Popradu se sešla mimořádně těžká konkurence, tradiční účastníky Tempus MSR totiž přijely prověřit kvalitní posádky z českého mistrovství. Protože i cizinci v mezinárodním mistrovství Slovenska bodují, bylo už od prvních kilometrů třeba maximálního nasazení. Jaroslav Melichárek to předvedl už v úvodu pěkným časem na RZ1. „Boli sme dobre rozjazdení zo štvrtkového shakedownu, autu som veril a chytili sme dobrý rytmus. Výsledok nás príjemne prekvapil,“ komentoval třináctý čas pilot.
Možná to bylo právě leknutí z dobře zvládnutého úvodu, kvůli kterému se další průběh první sekce nevydařil. Retardérová RZ2 posádce vůbec nesedla a na RZ3 byla výsledková zkáza dokonána jednou velkou krizí, po které se na čas vytratila chuť k závodění a přidaly se dokonce i jedny hodiny k „pobavení“ diváků. Po první sekci tak posádce patřilo 16. místo absolutního pořadí v závěsu za zkušeným Silvestrem Mikulaštíkem.
„Pokazený záver prvej sekcie nám trochu kazí dojem z úvodu súťaže, ale pred nami sú skúsení piloti, s ktorými je veľmi ťažké závodiť. Pôjdeme ďalej svoje tempo a uvidíme, či sa dokážeme ešte posunúť vyššie poradím,“ předznamenal taktiku do dalších sekcí jezdec.
Jedinou mimořádnou událostí druhých průjezdů byla zrušená RZ5 po těžké havárii Karla Trojana, která otřásla psychikou mnohem více než nepříliš dobrý přidělený čas. Před poslední sekcí, kde soutěžící čekala porce tří rychlostních zkoušek za šera či tmy, figurovali Melichárek s Hausknotzem na 15. příčce s teoretickou šancí zaútočit na nepříliš vzdáleného Maďara Hankó. Na velmi obávaném městském okruhu bylo jediným cílem neudělat hloupou chybu a dokončit bez šrámů na autě, což se splnilo. Vzrůstající tma ale nakonec posádce nesvědčila.
Potenciální útok nejrychlejší dvoukolky Poláka Rzeznika se sice podařilo zažehnat, i díky dvěma probrzděným odbočkám na RZ9 se ale Hankó vzdálil z dostřelu. První den klasifikace tak slovensko-česká dvojice uzavřela na čtrnáctém místě absolutního pořadí, což znamenalo postup na 9. příčku v průběžném pořadí slovenského šampionátu.
„Nemôžeme byť sklamaní, pretože na vyššie priečky vo výsledkoch by sme pred súťažou snáď ani nemohli pomýšľať. Máme za sebou veľmi náročný deň, kedy sme sa síce nevyvarovali chýb, ale všetky zostali bez akýchkoľvek následkov. Zajtra sa začína znova od nuly, skúsime ešte zrýchliťa uvidíme, či sa nám podarí dosiahnuťešte lepší výsledok ako dnes,“ shrnul první den Melichárek.
Sobotní ráno 13. září nakonec bylo nejen pro tuto posádku osudné. Hned na úvodní RZ chybovali Jozef Béreš i Tibor Cserhalmi a oba vypadli ze hry o přední příčky. Melichárek s Hausknotzem zvládli nástrahy úvodní zkoušky a ukořistili desátý čas. Lepší úvod si lze jen těžko představit, studená sprcha ale následovala hned záhy. Už po prvním kilometru superrychlé RZ11 leželo červeno-bílo-černé mitsubishi na boku napříč cesty. „Po veľmi rýchlom nálete nasledovala kombinácia ľavej a pravej zátačky. Chcel som ísť neskoršie na brzdy, no boli sme asi príliš rýchli v nájazde a ešte studené pneumatiky nás nepodržali a auto sa spakovalo. Ešte sme stihli preletieť cez trávu a prekonať prvú časť zátačky, mierne utiahnutie už ale bolo neriešiteľné. Auto narazilo bokom do protisvahu, ktorý nás vymrštil späť na cestu a auto skončilo ležať na ľavom boku,“ popsal celou událost smutný jezdec.
„Byl to mžik, ztratili jsme perfektně rozjetou soutěž a body byly v sobotu nakonec podstatně níže než v pátek. Kromě dost poničeného auta, na kterém naštěstí bez šrámů přežily rám i celý předek vozu, si odvážíme ponaučení z letošní první velké chyby. Příčiny rozebíráme dodnes, zřejmě se sešlo mnoho faktorů najednou – studené pneu, nepřesný rozpis, přílišné nasazení. Budeme jen doufat, že do Košic bude technika opět v provozuschopném stavu a další havárie se nám vyhnou,“ vyjádřil se Viktor Hausknotz.
tisková zpráva
|