Katalánsko 2008 : Posádky Citroënu se těší na první skutečný asfalt. 1.10.2008 19:00 - tisková zpráva
Citroën, Loeb a Sordo připraveni RACC Rallye Katalánsko - Costa Daurada: první skutečný asfalt
44. ročník Rallye Katalánsko - Costa Daurada (2. – 5. 10. 20008) vrací program mistrovství světa FIA WRC 2008 na asfalt. Po dvou double, tedy prvním a druhém místě na předcházejících startech v Německu a na Novém Zélandu, vede tým Citroën Total pořadí Poháru konstruktérů a Sébastien Loeb je na špici pořadí pilotů.
Jen minimum novinek Španělský podnik tak všichni v Citroën týmu berou jako velkou příležitost k potvrzení svých pozici a upevnění vedení. Zvláště poté, co posádky na vozech Citroën C4 WRC Sébastien Loeb - Daniel Elena a Dani Sordo - Marc Martí své ambice a schopnosti na asfaltovém povrchu již dokumentovaly.
Na vozech C4 WRC ovšem pojedou také posádky Urmo Aava - Kuldar Sikk a Conrad Rautenbach - David Senior. Oba vozy jsou připravovány v soukromém týmu PH Sport za pomoci techniků z Citroën Sport Technologies.
Od roku 2005 je španělská soutěž soustředěna kolem města Salou, ležícího 110 km jižně od Barcelony. Pořadatelé nachystali na 1 313,99 km dlouhou trať španělským vnitrozemím asi třicet kilometrů od pobřeží. V 18 rychlostních zkouškách se ukrývá celkem 353,62 km měřených úseků, které se jedou každý den dvakrát. Oproti loňskému roku je nových 45 km tratí.
Loeb: Konečně čistý asfalt! "Vzhledem k tomu, že Monte Carlo a Německo se nejezdí na nejčistším asfaltu, je Rallye RACC Katalánsko zpravidla označována je vůbec první opravdová asfaltová rallye programu mistrovství světa," říká Sébastien Loeb.
"Rychlostní zkoušky jsou vesměs široké a rychlé, a tak velká váha leží na výběru optimální stopy. Pokud člověk nedokáže správně vyříznout ideální linii, pak se může setkat s nepříjemným štěrkem na kraji silnice," přidává Dani Sordo.
Vítězství Citroënu ve třech předcházejících ročnících podniku a dvě vítězství C4 WRC na dvou letošních asfaltových soutěžích dělají z Citroënu žhavého kandidáta na vítězství i ve Španělsku. Pokud by tyto prognózy vyšly, Citroën by tak posílil své postavení v obou šampionátech.
"Nejlepší výsledek by zvýšil naše šance na zisk obou titulů, nicméně naši největší soupeři to dobře vědí a určitě nám naši pozici ještě znepříjemní. Říká se, že tuhle rallye mám opravdu rád a proto se pokusím, abych tuhle příležitost zvýraznit postavení na čele šampionátu nepropásl," upozorňuje Sébastien Loeb, který v aktuálním pořadí mistrovství světa vede o 8 bodů."
Sordo: Jako na okruhu "Je to opravdu velmi rychlá rallye a já se moc těším, že si vyzkouším "okruhový" styl jízdy. Není v programu mistrovství světa žádná podobná soutěž, navíc jsme tu byli v posledních letech velice úspěšní a C4 WRC ukázal v loňském ročníku svou sílu a konkurenceschopnost. Od té doby jsme se zaměřili na správné nastavení vozu pro tuto soutěž s ohledem na použité pneumatiky Pirelli. Jak se ukázalo v roce 2007, nesmíme podcenit a ignorovat možné rozmary zdejšího počasí, protože naše pneumatiky nebudou vybavené systémem run-flat."
Dvě velice překvapivá druhá místa na posledních dvou soutěžích značně posílila sebevědomí posádky Dani Sordo - Marc Martí. "Není to moje nejoblíbenější soutěž, ale je to naše domácí rallye," upozorňuje mladý španělský pilot. "Ve Španělsku víc než kde jinde nás čeká mocná podpora fanoušků. Všichni nás automaticky vidí na stupních vítězů, což nás dostává pod určitý tlak. Na druhou stranu je to ale i silná motivace pro nás.
Loni jsem se právě v Katalánsku ocitl poprvé v kariéře ve vedení soutěže. Byl to velice příjemný pocit, který bych chtěl prožít znovu," pokračuje Dani. "Tentokrát nebudeme moci zatáčky řezat tak ostře jako jindy, neboť naše pneumatiky Pirelli nejsou vybavené speciální pěnou. To ale nikterak nemění náš cíl - pokračovat v úspěšné přímce, která započala ve Finsku. A také bychom rádi přispěli body Citroënu."
Martina Bedrnová PR manager
PR
|