Marcela Tučka a jeho Yaris čeká oblíbená Bohemia rallye tisková zpráva
Po roční přestávce se prioritní jezdec České federace automobilového sportu Marcel Tuček opět postaví na start Rallye Bohemia. Tu řadí společně s Barum Rallye a Seat rallye Český Krumlov mezi své tři nejoblíbenější soutěže. Tuček pojede s vozem Toyota Yaris 1.3 plzeňské stáje Klub Fox Racing.
Tuček, jehož bude v jednatřicátém ročníku této rallye navigovat tradiční spolujezdec Václav Tesař, se těší především na rychlostní zkoušky na Železnobrodsku. Ty považuje za náročné a jsou podle jeho slov ozdobou pátého dílu českého šampionátu.
„Tady je to paráda, erzety mají délku okolo dvaceti kilometrů a silnice jde ze zatáčky do zatáčky. Prostě hodně náročné úseky, budou toho tady plné ruce i nohy. Jezdilo se tady v dobách, kdy jsem tady ještě coby mladík startoval se škodovkou-kupátkem. Tehdy to ještě nebyla Bohemia, ale název byl Škoda rallye. Znám to tady dobře a už se těším. Ostatně na „bohemku“ jsem se těšil pokaždé,“ uvedl Marcel Tuček.
Domažlický pilot má s mladoboleslavskou soutěží bohaté zkušenosti, jednou se tady s „enkovým“ dvoulitrem probojoval k překvapení všech až do první desítky absolutní klasifikace. Tuček míní, že velkou roli bude hrát počasí, které bývá na začátku července v okolí Mladé Boleslavi nevyzpytatelné.
„S tím bude důležité se vyrovnat. Déšť se dá čekat, protože coby to bylo za „bohemku, kdy na ní nepršelo. Takový ročník nepamatuji, a to už tady budu startovat určitě nejméně po pětadvacáté. Ale přál bych si, aby buď pršelo celou rallye nebo naopak, abychom jeli po suchých silnicích. Změny rytmu mně po loňských zdravotních potížích nedělají dobře,“ konstatoval Tuček.
Pořadatelé se letos odhodlali ke změnám rychlostních zkoušek ve druhé, nedělní, etapě. Především jedna z nejvyhlášenějších rychlostních zkoušek na české soutěžní scéně Vinec – Skalsko se jede opačně. Start je ve Skalsku.
„Je to zajímavá změna. Ale pořád si myslím, že se při jednom z prvních ročníků „bohemky“ jelo ze Skalska také. Ale to nic nemění na tom, že je tam ten vyhlášený klouzavý asfalt. Vzpomínám si na asi pětadevadesátý rok, kdy tady vypadlo několik jezdců z nízkými startovními čísly. Klouže to tam za mokra stejně jako když je horko. Na povrch silnice pak vylézá tér a je to jízda jako po ledu,“ vysvětlil domažlický pilot.
Kromě počasí bude podle Tučkova mínění rozhodovat o umístění také výdrž jak soutěžního vozu, tak samotné posádky. „Dvoudenní soutěž dá vždy zabrat. Proto mechanici dělali na yarisu i o volných dnech na začátku týdne. Z minulých ročníků dobře vím, že se tady nesmí nic zanedbat, proto prošlo auto pečlivou kontrolou,“ doplnil Marcel Tuček.
Pavel Kestler, Klub Fox Racing
tisk info
|