Cenný bronz z ME ve Francii má pro Václava Fejfara cenu zlata 3.10.2008 22:36 - tisková zpráva
Bronz má pro Fejfara cenu zlata
Závěrečný závod autokrosového Mistrovství Evropy ve francouzském Saint Igny de Vers určil definitivně pořadí v letošní sezóně. Díky perně vybojvanému pátému místu na zdejší kamenité trati získal Václav Fejfar pro Českou republiku bronz v divizi 1. V posledních deseti letech se to podařilo pouze v roce 2006 Ladislavu Brožkovi a nyní dvojnásobnému Mistru Evropy divize 3A Fejfarovi.
To, jakou má pro celý tým nesmírnou cenu a jaké úsilí k němu muselo být vynaloženo, ví jen on sám a jeho nejbližší. „Na začátku sezóny jsem tak vysoko v žádném případě nepomýšlel – usedal jsem do zcela nového nevyzkoušeného vozu, v nové kategorii a po roční odmlce i s patřičným respektem k soupeřům, kteří se v „plechovkách“ prohánějí po evropských tratích již několik sezón.
Postupně jsem však zjistil, že auto, které jsme pečlivě téměř rok připravovali, je konkurence schopné a ani já jsem závodit nezapomněl.“
V polovině sezóny to dokonce vypadalo na možnost bojovat o pocty nejvyšší, ale Ty jsi byl ve svých prognózách stále střízlivě „při zemi“…
„Auto jsme byli vždy schopni připravit na špičkové úrovni a já do něj usedal s pocitem jet samozřejmě co nejlépe. Ale v porovnání s konkurencí, jak už jsem několikrát letos konstatoval, se nemohu rovnat co se týče finančního a materiálního zázemí. To není fňukání, ale realita.
Nechci ani rozebírat, za jakou cenu jsme jeli poslední dva závody. Takže třetí pozice odpovídá našim možnostem a jsem rád, že jsem ji pro kluky z týmu a sponzory nakonec vybojoval.“
Kdykoliv spolu mluvíme, stále připomínáš, jak si vážíš práce celého týmu. Prozraď, kdo dále za Tvým dalším velkým úspěchem stojí?
„Tak určitě rodina, a z týmu bych vyzdvihl zejména Miroslava Pittnera, Ladislava Štrause, Jaroslava Kozáka, Jiřího Vojtíška, Pavla Cimbála, René Faitla a řadu dalších.Velký dík patří firmám, které mě při startech podpořily, v první řadě Keramika Knap, AV Engeneering, Čtyřkolky Jičín, HAVEX, Trotina, Seco Group, Deprag, Castrol, Iris Bus.“
A kdy bylo letos na závodní trati nejlépe? „Už první závod v Evropě v Portugalsku a v něm neuvěřitelné druhé místo mě přesvědčilo o správném kroku – přestupu do divize 1. Pak samozřejmě první vítězství s fabií při domácím mistrovství v Nové Pace, krásná vítězství v Matschenbergu a v Přerově a závěr v Saint Igny, kde jsem přes zdravotní indispozici i opakovanou závadu na spojce potvrdil bronz. Trochu smutno bylo při ME v Pace, kde jsem před fantastickým publikem moc chtěl, ale technika byla proti a ztracené vítězství v Lučenci. Závod v Maggioře raději nebudu komentovat.“
Sezóna je u konce, i když Tě čeká ještě několik mimosoutěžních akcí, jak se díváš do roku 2009? „Sezóna 2008 mě přesvědčila o tom, že bych se mohl pokusit bojovat ještě o vyšší příčky. Podařilo se nám „vychytat mouchy“ jinak velice podařené Škody Fabia a naším úkolem bude připravit dostatečnou zásobu nejvíce namáhaných dílů, vhodných pneumatik a naklonit si ještě více přízeň nezbytných sponzorů. Pokud se nám toto podaří, věřím, že náš cíl bude reálný.“
Sedm nejlepších výsledků Václava Fejfara v letošní sezóně: Foz Goa – 2. místo, Nová Paka (MČR) – 1. místo, Bauska – 2. místo, Nová Paka – 5. místo, Matschenberg – 1. místo, Přerov – 1. místo a Saint Igny – 5. místo. Stále nedoceněný je však fakt, že Václav Fejfar je jediným jezdcem, který dokázal v Mistrovství Evropy zvítězil ve všech vypsaných kategoriích.
Nová Paka 1. 10. 2008 Pavel Vydra
PR
|