AZ Rallye Jeseníky : Roman Odložilík s Peugeotem 207 S 2000 se ujal vedení 4.10.2008 14:29 - tisková zpráva
Jeseníky hlásí: převzato bylo 114 posádek
Celkem 114 posádek z původního počtu 138 přihlášených se postaví na start II. AZ pneu Rally Jeseníky 2008, která je součástí MIO GPS Mistrovství České republiky 2008, K4 Pohár České republiky v rally 2008 a zároveň se jede jako volná rally historických automobilů.
Soutěžní posádky absolvovaly během pátečního dopoledne seznamovací jízdy na tratích rychlostních zkoušek s názvem Domašov, Dalov a Tvrdkov. Z čela startovního pole se ve Šternberku neprezentovali Karel Trněný (Škoda Fabia WRC), Petr Trnovec (Mitsubishi Lancer EVO IX), Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza STi) a Jiří Vlček (Peugeot 206 S2000). Ostatní favorité do Jeseníků dorazili a diváci se mohou těšit na dramatické boje o sekundy na rychlostních zkouškách do hodnocení republikového rallysprintového šampionátu a pohárového klání. V odpoledních a podvečerních hodinách proběhla v servisní areálu administrativní a technická přejímka.
Jeden z aspirantů na celkové prvenství Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX) před startem uvedl: „Tratě na Jeseníkách jsou velmi pěkné. Škoda jen dlouhého přejezdu na třetí rychlostní zkoušku, která je pro změnu velmi krátká. Co se týká počasí, je mně úplně jedno jestli bude pršet nebo bude suchá trať. Konkurence se do Šternberka sjela velká, neboť je ve hře boj o rallysprintový titul vicemistra. Budu spokojený s umístěním do třetího místa.“
AZ pneu Rally Jeseníky startují v sobotu 4. října v 8 hodin z Hlavního náměstí ve Šternberku, v cíli se první posádka objeví na stejném místě v 17:36 hodin. Na startovní pole čeká trať v délce 352 km, která obsahuje 9 rychlostních zkoušek v celkové délce 82 km.
Jindra Gronych – bývalý závodník a nyní spoluorganizátor Rally Jeseníky
V organizačním výboru pořádajícím II. AZ pneu Rally Jeseníky 2008 stojí rovněž Jindřich Gronych, který v minulých letech pravidelně absolvoval soutěž jako jeden z aktivních jezdců. Dokonce při šestnáctém ročníku v roce 1985 Rally Jeseníky vyhrál, tehdy pilotoval vůz VAZ 2105 a spolujezdce mu dělal Aleš Jirátko.
V novodobé historii Rally Jeseníky stojí v čele organizátorů a připravuje tuto předposlední podzimní soutěž šampionátu v jednodenních rallysprintech. Při tiskové konferenci přiblížil účastníkům dřívější podobu této soutěže a vysvětlil například důvod, proč nynější tratě nejsou šotolinového charakteru.
Jindra Gronych
„V sedmdesátých letech a na začátku osmdesátých let byly vozy univerzální a nebylo zapotřebí je nastavovat speciálně na šotolinový povrch. V dnešní době to nicméně technika nedovoluje a je zapotřebí změnit nastavení vozu od základu, což pro týmy představuje nemalé finanční náklady. Při šotolinových rychlostních zkouškách by se nyní mnoho soutěžících nepřihlásilo a soutěž by nebyla pro diváky již tolik atraktivní. K tomu se v okolí Jeseníků podobné šotolinové úseky nevyskytují,“ uvedl Jindřich Gronych.
Gronych hovořil i díky svému dřívějšímu působení na zdejších tratích o důvodu, proč se do startovního pole hlásí tak vysoký počet jezdců mladších i těch starších. „Všechny nás překvapil vysoký počet přihlášených posádek, i když je o mistru v rallyesprintech pro letošní rok rozhodnuto. Jeseníky jsou počasím nevyzpytatelné a podzim je zde kouzelný. Pro některé mladší jezdce zdejší tratě představují vzpomínky, protože zde soutěžili také jejich otcové. I to je jeden z důvodů, proč mají jezdci zdejší tratě v oblibě,“ prohlásil závěrem Gronych.
Ohlasy předních jezdců před startem AZ pneu Rally Jeseníky
V ranních hodinách odstartovala na náměstí ve Šternberku II. AZ pneu Rally Jeseníky 2008, která se jede jako předposlední podnik devítidílného seriálu MIO GPS Mistrovství České republiky ve sprintrally. Již v průběhu noci se rozpršelo a v ranních hodinách na tratě rychlostních zkoušek v podhůří Jeseníků stále padal vytrvalý déšť. Vzhledem k stěží odhadnutelnému počasí panují mezi jezdci spíše obavy z jeho dalšího vývoje.
Roman ODLOŽILÍK (Peugeot 2007 S2000, startovní číslo 1):
„První rychlostní zkouška má zbytečně rychlý charakter. Zejména pak asi dvou kilometrový úsek mezi obcemi Hraničné Petrovice a Jívová. V loňském roce se mně tratě líbíli více.“
Jaroslav ORSÁK (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 2):
„Na dnešní start se těšíme, ale nezvolili jsme zrovna dobré pneumatiky.“
Josef SEMERÁD (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 3):
„Na ranní část jsme se připravili hodně do mokra, jelikož nemáme informace o počasí.“
Lubomír MINAŘÍK (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 5):
„Na této soutěži chceme bojovat zejména s Dohnalem, který je našim největším konkurentem. Jak to dopadne uvidíme, protože pro dvoukolky je špatné počasí.“
Jan SÝKORA (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 6):
„Uvidíme jak se povede. Bude hodně záležet na počasí.“
Milan PANTÁLEK (Mitsubishi Lancer EVO VIII, startovní číslo 7):
„Počasí mi vyhovuje, klidně by mohlo začít pršet ještě víc. Jelo by se nám lépe.“
Pavel ČERVENKA (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 8):
„Momentálně nevíme, co čekat od dnešních tratí. Uvidíme, jak to bude vypadat odpoledne. Podle toho se zachováme.“
Sláva DUCHÁČEK (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):
„Letos nám to na vodě nešlo nikde, takže uvidíme co tady. Podle ranního počasí to nevypadá nejlépe.“
Martin SEMERÁD (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11):
„Mohlo by dnes tak středně pršet, aby tratě byly mokré, ale zase tam nestála voda.“
Vladimír BERGER (Škoda Octavia 2.0 20V, startovní číslo 15):
„Šance vypadají hodně vyrovnaně, ale tratě budou hodně klouzat. Protože nechceme rozbít auto, pojedeme klidnějším tempem.“
Tomáš KURKA (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 19):
„Pojedeme klidnějším tempem, jelikož se chceme za čtrnáct dní podívat do Německa.“
Ve Šternebrku 4. října 2008
Lukáš GABRHELÍK tiskové středisko AZ pneu Rally Jeseníky
Nejlépe začal v Jeseníkách Odložilík
Po třetí rychlostní zkoušce AZ pneu Rally Jeseníky vede posádka TRT Czech Rally Sport ve složení Roman Odložilík, Pavel Odložilík na voze Peugeot 207 S2000. Na druhém místě je s odstupem 9,8 sekundy Jaroslav Orsák, Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX), na třetím místě je překvapivě Martin Semerád, Bohumil Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) s odstupem 40,2 sekundy. Letošní rally v Jeseníkách se hodnotí do seriálu MIO GPS Mistrovství České republiky 2008, K4 Pohár České republiky v rally 2008 a zároveň se jede jako volná rally historických automobilů.
Odložilík začal od úvodních kilometrů z ostra a na svého největšího konkurenta v boji o druhou příčku v celkovém pořadí rallysprintového šampionátu Josefa Semeráda najel přes čtyřicet sekund. Odložilík vyhrál všechny tři rychlostní zkoušky a jediný Orsák s ním drží krok. Napínavý rodinný souboj otce a syna Semerádů se odehrává o třetí příčku, kde má zatím mírně navrch zástupce mladé generáce. V první desítce dále najdeme od pátého místa jezdce v pořadí Červenka, Sýkora, Pantálek, Drotár, Jakeš a Minařík. Posledně jmenovaný je zatím nejlepším jezdcem v hodnocení třídy A6.
Úvodní rychlostní zkouška s názvem Domašov byla po odjetí 41 vozů zrušena z důvodu havárie vozu posádky Hanák, P. Novák na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Spolujezdec byl nucen vyhledat lékařské vyšetření. Z předních jezdců odpadl v úvodní sekci Pulec po 1.RZ pro technickou závadu. V pohárovém hodnocení si nejlépe vede Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VI), na dalších místech jsou Marcel Svačina (Škoda Felicia Kit Car) a Michal Kraml (Mitsubishi Lancer EVO VII).
Neoficiální pořadí po 3. rychlostní zkoušce:
1. R. Odložilík – P. Odložilík (Peugeot 207 S2000) 15:39,8 min 2. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 9,8 s 3. M. Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 40,2 s 4. J.Semerád – Niemetz (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 42,5 s 5. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 58,6 s 6. Sýkora – Ernst (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 59,7 s 7. Pantálek – J. Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:04,3 min 8. Drotár – Bánoci (Škoda Octavia WRC) + 1:04,5 min 9. M. Jakeš – T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:05,0 min 10.Minařík – Semela (Škoda Fabia Kit Car) + 1:10,1 min
Vyhrané RZ: 3 - Odložílík
Ve Šternberku 4. října 2008
Roman ORDELT tiskový mluvčí AZ pneu Rally Jeseníky
Ohlasy předních jezdců ze servisní zóny AZ pneu Rally Jeseníky
V ranních hodinách na náměstí ve Šternberku odstartoval II. AZ pneu Rally Jeseníky 2008. Soutěžní jezdci během pochmurného sobotního dopoledne odjeli tři rychlostní zkoušky a před polednem dorazili poprvé do servisní zóny po absolvování tří rychlostních zkoušek. Počasí si s jezdci pohrálo a ne všichni byli se svými časy spokojeni.
Roman ODLOŽILÍK (Peugeot 2007 S2000, startovní číslo 1):
„Trať klouže a zejména je tam moc bahna. První ranní RZ se nám vyloženě nepovedla, poté jsme se zlepšili.“
Jaroslav ORSÁK (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 2):
„Tempu Romana Odložilíka vyloženě nestačíme, ale zbytku startovního pole s Romanem ujíždíme. Taktika pro zbytek dne zůstává stejná.“
Josef SEMERÁD (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 3):
„Máme to zde jako rodinný souboj. Pro mě je to pozoruhodnost, z které mám ohromnou radost. Ze svého syna jsem nadšen a nemám sebemenší problém s tím, že jede lépe než já. Jsem hrdý, že mi z něj vyrůstá pořádný závodník. Co se nás stýká, tak na první RZ jsme byli moc opatrní, na druhé zase rychlí a při třetí rychlostní zkoušce jsme měli krizovku, při které jsme mírně poškodili vůz.“
Igor DROTÁR (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 4):
„Na ráno jsme špatně zvolili obutí a bylo to znát. K tomu na druhé rychlostní zkoušce jsme se dostali ven z trati a lehce poškodili vůz. Do další etapy určitě nasadíme jiné pneumatiky. Dopoledne jsme se snažili až moc a to nebylo dobře.“
Lubomír MINAŘÍK (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 5):
„Spíše se trápíme, než závodíme. Motor vynechává a vždy v závěru rychlostky jakoby tarokuje. Ráno na náměstí jsme museli přes rampu tlačit a pak auto asi sedm minut kříst, aby se vůbec rozjelo.“
Jan SÝKORA (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 6):
„Na předku jsme měli obuté mokré pneu, vzadu ne. Auto se asi kvůli tomu nechovalo nejlíp a neměl jsem v něm jistotu, což je na časech znát. Do další části dne to změníme a uvidíme, jestli je problém ve mně nebo ve voze.“
Milan PANTÁLEK (Mitsubishi Lancer EVO VIII, startovní číslo 7):
„Hned na první RZ jsme skončili mimo trať, na dalších jsme se již polepšili. Bude hodně záležet, jestli se rozprší pořádně, nebo bude jen poprchat.“
Pavel ČERVENKA (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 8):
„První část byla hodně na vodě a vytahaném nepořádku na trati. Držíme si své místo, takže jsme zatím spokojeni.“
Lumír FIRLA (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):
„Jezdeckých chyb jsem se prozatím vyvaroval, ale vytekl nám olej, přesto auto drží. Do konce je daleko, takže uvidíme.“
Martin SEMERÁD (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 19):
„Prozatím jsme se závodem spokojeni. Za námi je hodně rychlých kluků, takže se třetím místem moc nepočítáme. Byl bych spokojen do pátého.“
Martin BUJÁČEK (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 22):
„Na mokru jedeme opatrně. Prozatím to jde.“
Jan DOHNAL (Renault Clio S1600, startovní číslo 15):
„Na první RZ jsem byl zbytečně nervózní, ale pak jsem se uklidnil a šlo to lépe. Do konce je stále daleko.“
Antonín NOVÁK (Citroen Saxo S1600, startovní číslo 16):
„Držíme si třetí místo a jsme rádi.“
Vladimír BERGER (Škoda Octavia 2,0, startovní číslo 18):
„Na trati je moc vytahaného bláta, takže si člověk nemá šanci odpočinout. Závod je to ale pěkný.“
Miroslav JAKEŠ (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 46):
„Zdejší tratě jsou hezké, ale dopustil jsem se jezdecké chyby a vůz také není optimálně naladěn. Jinak technika funguje. Uvidíme co dál.“
Milan KNEIFEL (Peugeot 206 S1600, startovní číslo 20):
„Vzhledem ke špatně zvoleným pneumatikám a blbě nastavenému vozu naše časy odpovídají daným možnostem. Budeme to teď v servise muset změnit.“
Marcel SVAČINA (Škoda Felicia, startovní číslo 101):
„Jelikož jezdec před námi se dostal ven z trati, tak nás lidé zastavovali a tím velmi zpomalili. Hodně jsme tím ztratili.“
Pavel DOHNAL (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 102):
„Dnešní závod je pro nás spíše seznamovací a zkoušíme.Člověk si musí dávat dost pozor, aby neudělal chybu.“
Martin HUDEC (Mitsubishi Lancer EVO VI, startovní číslo 103):
„Jede se nám lépe než v Prachaticích, kde bylo moc mokro. Celý den jde ve voze topení a nejde vypnout, takže se potíme.“
Jiří HENDRICH (Mitsubishi Lancer EVO VI, startovní číslo 104):
„Zejména zkoušíme techniku. Jen si přejeme, asi jako každý druhý, aby přestalo pršet.“
Ve Šternberku 4. října 2008
Lukáš GABRHELÍK tiskové středisko AZ pneu Rally Jeseníky
PR
|