www.car.cz
 

Svátek trucků na Nurburgringu a nová "baby" Buggyra
     Pavel Jelínek


Každoroční podnik EP tahačů na německém okruhu Nurburgring je tradičním svátkem a největším evropským happeningem příznivců těžké dopravní techniky. Letošní šampionát je v obou třídách nadmíru dramatický. Německý závod je navíc premiérou nového závodního Američana z Roudnice nad Labem.

Nový vůz zkonstruoval šéfkonstruktér Buggyry Mario Kress na bázi rozvážkového vozu veliké americké automobilky Freightliner, patřící do koncernu DaimlerChrysler. Oficiální představení proběhne až na okruhu, a tak nejsou známy žádné konkrétní informace, snad kromě těch, které probleskly přímo během příprav, tedy výkon motoru okolo 1030 koní. a volant nové černé kočky usedne Gerd Koerber, který se tak do Roudnickéo týmusymbolicky vrací. Gerd má za sebou testování v Odolena Vodě i v Mostě a s chováním vozu byl velmi spokojen. Více budeme vědět, až tým uvolní oficiální data k vozu. Prozradme tedy, že krásný tahač je kapotovaný, má poměrně nízké těžiště, vůz je černé barvy a zajímavě jsou pojaty jeho boky - se žebrováním přesně v duchu trucků Buggyra, zatímco přední část auta je podřízena designerské čistotě a je prosta velkých tvarových výstřelků.


Na velmi dobrých pozicích vstupují naši jezdci. Ve třídě Super Race Truck jde David Vršecký do boje dokonce z prvního místa v průběžném pořadí. Na titul mohou reálně pomýšlet tři jezdci Buggyry a Němec Markus Oestreich na žlutém VW Titan. Žádný z nich není pro německý závod jednoznačným favoritem. Čtyři kohouti v těsném souboji o titul ve třídě, která se možná jede naposledy a která letos dosáhla svého absolutního technického vrcholu, to je jistě krásná a adrenalinová podívaná, ale nelze přehlédnout, že skutečně konkurenceschopných vozů je na startu jen pět a ti ostatní jednou jen do počtu. Na startu se navíc exkluzivně objeví i Tatra Stanislava Matějovského, ale nakolik bude po loňsku konkurenceschopná, je otázkou.

Časopis Truckracing magazine, stejně jako jeho redakce, připravující PR pro tým Buggyra samozřejmě jistou krizi třídy suprů nemůže a nechce přiznat a novinářům, kteří něco podobného troubí do světa, spílá pro "neodbornost" a fakt, že se na závodech neobjevují. Ano, to vše je pravda, stejně jako rostoucí technická úroveň této třídy a nesporná obrovská jezdecká kvalita pilotů absolutní špičky.

Jenže -- lze nazvat rozkvětem třídu, která došla tak daleko, že z ní vycouvaly tovární týmy a i ty soukromé skutečně špičkové ubývají? Lze nazvat účast soukromníků s obstarožními (někdy až moc) trucky DAF a Scania plnohodnoutnou účastí značek (což bývá někdy bráno jako protiargument těm, co pokazují na odchod továren z této třídy)? Stále zvažuji oba typy argumentů, oba uznávám a stále se slovu krize u suprů nemohu vyhnout, i přes veškerou snahu. Ale uznávám, že po závodech pravidelně nejezdím, a tudíž mohu být označen za neodborníka - v tomto případě a takto pojatém argumentu docela objektivně.

V nižší třídě dochází k postupnému boji mezi značkami MAN a Renault. Vede celkem překvapivě Brit Stuart Oliver, i když jeho výsledky jsou stabilně dobré už několik let. Hned za ním je žlutý dvojblok našeho Adama Lacka a Rakušana Egona Allgaeuera, následovaný šampiónem Bernauem. Němec Hahn se na Mercedesu dívá na soupeře už z povzdálí několika desítek bodů. Frankie vojtíšek dohání ztrátu způsobenou havárií a technickými problémy z úvodu sezóny, ale pokud jede, do absolutní špičky patří a po letech je i jeho krásně postavený Renault (viděl někdo z vás na Autotecu, jak je v detailech tento vůz nádherně zpracován? inu zlaté české ručičky), v takové formě, že může útočit na medailová umístění.

Je se na co těšit a zajisté bude i v Mostě.

Jiří Vintr, pro www.car.cz

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose