Continental má novou úspornější návěsovou pneumatiku pro použití na dálkových trasách. 22.10.2008 10:08 - tisková zpráva
Nový rozměr pro větší úsporu v dálkovém provozu
Hannover, říjen 2008. Continental má novou návěsovou pneumatiku pro použití na dálkových trasách. S pneumatikami Continental HTL1 Eco-Plus v rozměru 385/55 R 19.5 mohou Megalinery cestovat ještě mnohem úsporněji. Nová technologie navíc zajišťuje lepší pevnost.
Ne vždy je třeba na dlouhé vzdálenosti přepravovat ty nejtěžší náklady. Podle zjištění divize nákladních pneumatik koncernu Continental 80 procent přeprav zboží nevyžaduje nejvyšší nosnost pneumatik, ale velmi často využívají plné přepravní kapacity 100 m³. Continental nabízí pro Megalinery pneumatiku HTL1 v rozměru 445/45 R 19.5, u které většinou nebude plně využito maximálního možného zatížení nápravy devět tun.
Ačkoliv je pneumatika HTL1 445/45 R 19.5 díky nízkému valivému odporu velmi úsporná, HTL1 v rozměru 385/55 R 19.5 je u objemných nákladů s nižším zatížením ještě výhodnějším řešením. V porovnání s předchozím modelem HTL zajišťuje vyvážená kombinace konstrukce profilu a směsi zřetelně lepší kilometrový výkon při nízkém valivém odporu.
K novým konstrukčním vlastnostem patří technologie Air-Keep. Používá se u vnitřní gumy pneumatiky. Dosud používaná vrstva, propouštějící určité množství vzduchu, byla modifikována tak, aby unikalo ještě méně vzduchu. Byly chemicky změněny a zvětšeny molekuly speciálního kaučuku. Difúze plněného vzduchu je proto výrazně menší. Také ocelové konstrukční části přijdou méně do styku s agresivním kyslíkem. Technologie Air-Keep nabízí další výhody: V praxi pomáhá eliminovat jízdu s podhuštěnými pneumatikami. Příliš nízký tlak nahuštění poškozuje konstrukci pneumatiky a zapříčiňuje větší spotřebu paliva z důvodu vyššího valivého odporu.
Nová technologie se nachází i v konstrukci patky, která zajišťuje bezpečné nasazení pneumatiky na disk. Oproti dosud používanému nylonovému vyztužení je nyní tato konstrukční část díky ocelovému kordu ještě odolnější a pevnější. To je výhodou pro spotřebitele, protože kvalitní kostra zaručuje vynikající vlastnosti protektorované pneumatiky.
Nižší deformaci zajišťuje i nový, čtyřvrstvý ocelový prstenec nárazníku. Nově jsou v něm integrovány tři vrstvy kordu stoupavě vpravo a jedna vrstva stoupavě vlevo. Díky tomu je plášť pevnější, nižší deformace při odvalování pláště spotřebují méně energie a šetří tak palivo. Na rentgenovém snímku vypadá nová konstrukce jako shluk trojúhelníků; technici proto mluví o trojúhelníkové konstrukci ocelového prstence nárazníku.
Zvenčí nejsou inovace HTL 1 Eco-Plus hned vidět. Z osvědčené HTL1 v rozměru 385/55 R 22.5 byl převzat vzorek dezénu a profil pneumatiky. Tím je zajištěna lepší odolnost proti oděru, v neposlední řadě také díky zřetelně většímu objemu pryže (o 20 procent,) která přichází do styku s vozovkou. Ke zvýšení kilometrového výkonu došlo také díky zvýšené hloubce dezénu na 17 milimetrů. S nosností osm tun je nová pneumatika HTL1 Eco-Plus v rozměru 385/55 R 19.5 zárukou nejnižších provozních nákladů.
Informace o společnosti Continental získáte v češtině také na: www.conti-online.cz
Společnost Continental je jedním z předních světových dodavatelů pro automobilový průmysl. Jako dodavatel pneumatik, brzdných systému, systémů a součástí pro pohonné ústrojí a šasi, přístrojové techniky, automobilové elektroniky a technických elastomerů, přispívá Continental ke zvýšení jízdní bezpečnosti a také k ochraně globálního klimatu. Společnost v současné době zaměstnává přibližně 150 000 zaměstnanců na téměř 200 místech v 36 zemích.
PR
|