Epilog 2008 začal pro Maděryče s AUDI DTM hrůzostrašnou havárií !!!! 24.10.2008 23:01 - tisková zpráva
KATASTROFICKÁ HAVÁRIE PŘIPRAVILA BRT O JEDNO AUTO
Brno 24.10. 2008
Brněnský Epilog letos vůbec nezačal šťastně. Milan Maděryč měl při volném tréninku nezaviněnou havárii a tým tak do sobotní šestihodinovky může nasadit pouze jedno auto. Stroj AUDI A4 DTM se startovním číslem 9 nakonec v oficiálních kvalifikacích vybojoval startovní pozici v první řadě.
Milan Maděryč se v pátek 24. října nejspíš podruhé narodil. Ve výjezdu ze druhé zatáčky po brněnské cílové rovince se jeho vůz se startovním číslem 4 stal náhle neovladatelným, dostal se do smyku, bokem vletěl do záchytné zóny a skoro sto metrů se kutálel stylem panna – orel, až konečně zastavil na střeše.
I přes hrůzostrašně vyhlížející situaci zůstal jezdec naštěstí nezraněn. „Příčinou ztráty stability auta byl nečekaný defekt zadní pneumatiky. To je věc, se kterou se při extrémním nasazení počítá, ale následky byly v tomhle případě skutečně neuvěřitelné,“ vysvětlil manažer týmu Petr Najman.
„Přiznávám, že nás polévalo horko, když jsme viděli brázdu vyoranou v kačírku. Připomínalo to záběry z nějaké letecké katastrofy. Všude úlomky kevlaru, plastů, uražené zadní kolo. Milan je naštěstí v pořádku a to je hlavní,“ dodal.
Sám jezdec hodnotil večer situaci už klidně. „Když to praskne, člověk nemá moc času na přemýšlení. Jenom jsem se zapřel a čekal, až ten kolotoč skončí. Tachometr v ten moment ukazoval 226 kilometrů v hodině a kotrmelce v kačírku mě naštěstí zpomalily. Jenom se ukázalo jak úžasně bezpečné to auto je. Naštěstí jsem nedoletěl do svodidel, to by bylo horší.
Nejvíc mě štvalo, že jsem pak skoro deset minut visel hlavou dolů, než mě převrátili na kola a dostali ven. Odepsané jedno auto ze dvou mi na náladě taky nepřidává, ale už se stalo,“ doplnil Milan Maděryč.
Vrak vozu v boxech nechápavě okukovali kolemjdoucí a ve světle této události pak odpolední oficiální kvalifikace probíhaly za velice střízlivé atmosféry. Zatímco nejlepší zajetý čas AUDI A4 DTM činil 1 minutu a 50,829 sekundy, Mückemu na konkurenčním Mercedesu se podařilo zajet kolo za 1 minutu a 49,788 sekundy. Pro Bohemia Racing Team to každopádně znamená start z první řady, což pochopitelně vůbec není špatné.
„Tomáš Kostka ze sebe dal maximum a i s autem, které je o něco pomalejší, než bylo to zničené, dokázal zajet zatím vůbec nejlepší čas pro AUDI v Brně. Je jasné, že šestihodinový závod se nevyhrává v první zatáčce a nám půjde pochopitelně o co nejlepší výsledek v první půlce Epilogu.
Půjde o strategii, o taktiku a pochopitelně i o štěstí. Věříme v něj, protože dneska už jsme si snad veškerý příděl smůly vybrali,“ dodal ještě Petr Najman.
Epilog bude odstartován v sobotu 25. října ve 14:00 hodin…
Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz.
Kontakt: Petr Najman, BRT a.s., tel: 603 888 863, najman@brt.cz
PR
|