SCC: Spokojenost i po 12-ti letech 26.10.2008 00:16 - Vladimír Rožánek
Walter Pedrazza, bývalý jezdec a nyní promotér Sports Car Challenge, má i po 12-ti odjetých sezónách důvod k radosti. V závodech mu startuje více, jak 25 vozů, a to je mezi prototypy opravdu hodně.
V rámci Sports Car Challenge se letos představily nejen prototypy, rozdělené do dvou kategorií, ale i GT vozy a retro prototypy Crosslé s motorem Ford. Série letos navštívila osvědčené závodní okruhy na Monze, Hockenheimu, Nürnburgringu, Dijonu a Oscherslebenu. Naše okruhy ve výběru promotérů letos chyběly, i když bývaly v minulosti pravidelně v kalendáři SCC a měly i diváckou kulisu.
Kategorii 1, pro prototypy nad 2000ccm3 ovládl nakonec Němec Beisel, který se letos představil s Normou CN4 Nissan. S novou technikou slavil úspěch. Bohužel závěr sezóny moc nepřál Wolfi Payrovi, který díky rodinné tragédii musel vypustit závěr sezóny a zůstal tak na druhém místě. Bronzový post letos obsadila Sabrina Hungebühler s prototypem PRC BMW 3,2ltr.. Předsezónní smělé plány přeměnila ve skutečnost a podívala se na stupně vítězů. Měla však za sebou podporu Zele Racing, týmu, který má za sebou i sezónu v evropské sérii vozů F3000.
Velmi pěkný výkon pak letos podal Bruno Küng ze Švýcarska, se starším prototypem PRC BMW 3,0ltr.. Páté místo si asi před sezónou nepřipravoval, o to víc může být se sezónou 2008 spokojen. Obdobný vůz má i Mitch Mitländer z Rakouska a patří mu sedmé místo v divizi 1. Ovšem Küng také zvítezil s náskokem 12 bodů v klasifikaci Classic Trophy 1, tedy poháru pro vozy starších ročníků. Druhý v něm dojel Mitländer a třetí Georg Fischer.
Celkem startovalo v první divizi letos neuvěřitelných 24 vozů. Smůlu měli piloti z Berlína, když Pilbeamy k úspěchům nevedly, vrátil se tým k osvědčeným MRP, ale do druhé divize. V sezóně byly k vidění značky PRC, Norma, Lucchini, Pilbeam, Radical a Martini.
Druhá divize, pro stroje do 2000ccm3, se překvapivě stala kořistí Němce Thorstena Rüffera, který celou sezónu jezdil na prototypu Norma M20 Honda CN. Jeho přechod ze značky Radical znamenal rychlý posun ve výsledkové listině. Mirco Schultis na PRC Honda se sice snažil, ale na Rüffera letos prostě neměl. Ještě víc zklamaný může být Gerhard Münch, který po odchodu Matzingera a Haberkorna viděl velkou šanci na vítězství, leč jeho Norma tentokrát zůstala až třetí. Čtvrtý skončil Roman Hoffmann z Rakouska a páté místo si v celkové klasifikaci SCC 2 vyjezdil nováček Siegmar Pfeifer z Rakouska. Sedmé místo vybojoval Litevec Bradzionis na stroji Radical Honda. Mezi retro vozy Crosslé naonec zvítězil Grau ze Švýcarska, před Feigenwinterem. Ten dost dlouho udával tempo, ovšem ze hry o titul ho vyřadila neúčast na některých závodech. Mezi značkami dominovaly vozy Norma a PRC, ale objevily se i Lucchini, Radical, Crosslé a MRP. Ligier JS Honda si pak odbyl premiéru v SCC, ale díky účasti jen na jednom klání mnoho bodů nepobral.
GT vozy jsou ve Sports Car Challenge spíše do počtu. Mnoho jsme jich neviděli ani letos. Pravidelně startovaly pouze vozy Porsche 996 CUP a divizi 3 tedy opanoval Němec Jürgen Bender. V letošním roce se však na dráze objevil i Caterham Francouze Herbertha, nebo Ultima Chevrolet staré známého pilota Ruedi Jauslina ze Švýcarska. Ten se proháněl v Interserii již v osmdesátých letech, ale na rychlosti mu to neubralo.
Výsledky SCC celkově v roce 2008:
Divize 1:
G.Beisel (D) - Norma CN4 Nissan - 297 bodů
W.Payr (A) - PRC BMW 3,2 - 256
S.Hungebühler (CH) - PRC BMW 3,2 - 237
P.Kormann (D) - PRC BMW 3,0 - 202
B.Küng (CH) - PRC BMW 3,0 - 143
E.Pedrazza (A) - PRC BMW 3,0 - 94
M.Mitländer (A) - PRC BMW 3,0 - 93
M.Barisone (I) - Lucchini BMW 3,0 - 64
H.Jouhsen (D) - PRC BMW 3,0 - 63
Hagen H.Noel (D) - PRC BMW 3,0 - 58
Divize 2:
T.Rüffer (D) - Norma M20 Honda CN - 262
M.Schultis (D) - PRC 07 Honda 2,0 CN - 249
G.Münch (D) - Norma M20 Honda CN - 173
R.Hoffmann (A) - PRC Honda CN - 129
S.Pfeifer (A) - PRC Honda CN - 114
H.Grau (CH) - Crosslé Ford 2,0 - 103
D.Bradzionis (LV) - Radical SR 5 Honda - 96
A.Feigenwinter (CH) - Crosslé Ford 2,0 - 87
B.Eggimann (CH) - Crosslé Ford 2,0 - 72
K.Huggenberg (CH) - Crosslé Ford 2,0 - 71
..18. J.Schell (F) - Ligier JS49 Honda - 28
Divize 3:
J.Bender, M.Dechent, R.Walleborn, D.Pladwig, H.Kehl.
Příštím rokem by do kalendáře European Sports Car Challenge mohl být zařazen i závod na italské Imole, ale to ukáže až čas. Nyní se již chystá jen závěrečný ceremoniál a vše směřuje k přípravě vozů na příští ročník.
Vláďa Rožánek, foto Eike Funke
European Sports Car Challenge 2008
|