Na lužickém okruhu Lauzitzring se konal o uplynulém víkendu další, v pořadí již čtvrtý, díl závodů Supersprint Challenge, tedy formulových vozů a prototypů. Jako obvykle čekaly na 28 jezdců, kteří se sešli na startovním roštu, dva závody. Počasí při závodech bylo proměnlivé a občas i trošku zapršelo. V závodě startovali také čtyři závodníci z Česka.
Výborného úspěchu dosáhl Martin Vondrák s jeho PRC Alfa Romeo ve slabší prototypové divizi 2. Hned dvakrát během závodního víkendu zajel třetí místo ve své divizi, což mu vyneslo pěkný příděl bodů do celkové klasifikace Supersprint Challenge, kde mají prototypy oddělené hodnocení od formulí.Martin Vondrák ještě vloni proháněl špičku D4 a po zákazu startu prototypů svůj interes přenesl stejně jako ostatní čeští jezdci do Supersprintu.
Smolný víkend to byl pro dalšího českého jezdce stáje CarDo Racing Michala Doláka. Sobotní závod Michal dojížděl s prasklým dílem, takže byl nucen závod dokončit jen se zařazeným 4 rychlostním stupněm. I přes tento problém dojel se svým PRC BMW celkově osmý a šestý v divizi 1 silných prototypů. Nedělní závod se svařeným dílem dopadl špatně a Michal Dolák svůj vůz odstavil po 1 kole.
Viděli jsme na Lauzitzringu také dalšího českého závodníka Michala Pavlíka s PRC BMW. Byl to jeho letošní první závod a ukázal, že má ještě co zlepšovat. Od Michala Doláka dostával sekundu na kolo. V sobotním pořadí dojel sedmý v divizi 1, hned za poškozeným strojem M. Doláka. Jeho nedělní pořadí neznáme z důvodu špatné práce promotérů Supersprintu, kteří včasně neinformují o dění na svých oficiálních stránkách, což se od minulosti nezměnilo. Za co nejaktuálnější informace z dění v Supersprintu vděčíme stáji CarDo Racing, která se závodů pravidelně zúčastňuje.
Poslední českým závodníkem, který se letos pravidelně představuje v divizi 4 formulových vozů, byl Lubomír Glogar. Ten letos jezdí s postarším strojem Eufra F3 a sbírá dobrá umístění. V sobotu zajel místo šesté a nedělní závod se vydařil ještě lépe, když obsadil ve své divizi 4 bronzovou pozici.
Trochu zklamání stáje CarDo odčinil ve čtvrté divizi Klaus Tanzmann s jeho Reynardem Opel. Při jeho prvních dvou startech v Supersprintu dokázal v sobotu zajet 3. místo a v nedělním závodě si dokonce dojel pro první letošní vítězství.
Helmut Rokitta z Německa poprvé nasadil svůj nový prototyp Zauber X-one s motocyklovým motorem Suzuki Hayabusa 1300. Při závodě se však brzy objevily dětské nemoci a stroj čeká oprava. Další zajímavé vozy Jade s motorem Nissan a Chrysler představili Angličané v první a druhé divizi.
Celkovému pořadí panovali opět silné F3000 jezdců Wagnera a Milavce, kteří jezdí 3 divizi a v divizi 1 vyhrál oba závody Wolfi Payr z Rakouska, čímž si upevnil vedoucí pozici v celkovém pořadí Supersprint Challenge.
Výsledky Lauzitzring – Německo
Sobota:
D1
W.Payr (A) PRC- BMW, E.Pedrazza (A) PRC- Ford DVR, G.Beisel (D) PRC- Mugen
D2
B.Stricker (CH) PRC- Opel, G.Hallau (D) PRC- Opel, M.Vondrak (CZ) PRC-Alfa
D3
A.Wagner (D) Reynard Zytek, P.Milavec (A) Lola Audi, H.Büttner (D) Reynard Mader
D4
H.Baltensperger (D) Dallara Opel, M.Kuhn (D) Reynard BMW, K.Tanzmann (D) Reynard
Neděle:
D1
W.Payr (A) PRC- BMW, M.Roberts (GB) Jade- Nissan
D2
B.Stricker (CH) PRC- Opel, W.Dietmann (A) Argo- Alfa, M.Vondrak (CZ) PRC- Alfa
D3
A.Wagner (D) Reynard Zytek, P.Milavec (A) Lola Audi, H.Büttner (D) Reynard Mader
D4
K.Tanzmann (D) Reynard Opel, H.Baltensperger (D) Dallara Opel, L.Glogar (CZ) Eufra
Na další závod se mohou těšit všichni příznivci prototypů a formulí v nás v Mostě. Závody jsou na programu 14. – 15. Srpna a my se těšíme že možná znovu uvidíme české ženy za volantem prototypů Kamilu Starou a Editu Práškovou. Možná že na závody zabrousí i některý další český závodník, nechme se překvapit.