Šenkýřovu týmu na závěrečném Epilogu jeden vůz shořel 29.10.2008 21:35 - tisková zpráva
Šenkýř Motorsport na Epilogu v cíli jen s jedním vozem
Se dvěma vozy BMW M3 GTR a cílem bojovat o nejvyšší příčky v divizi 4 do 3500ccm nastoupil brněnský tým Šenkýř Motorsport o uplynulém víkendu na start šestihodinového vytrvalostního závodu na Automotodromu v Brně. Po slibném úvodu závodu však přišly i technické potíže, kvůli kterým jeden vůz do cíle nedojel a druhý z prvního místa tříapůllitrové třídy klesl na místo čtvrté.
Do vozu st.č.23 usedli Robert Šenkýř, Marek Fried a Michal Dolák, s BMW M3 GTR st.č. 24 startovali Petr Vencálek, Martin Šípek a Petr Líbal. Posádka Šenkýř, Fried a Dolák také dosáhla nejrychlejšího tréninkového času ve třídě do 3500ccm, který zajistil patnácté místo na startovním roštu v absolutní klasifikaci. Naopak z úplného konce startovního roštu startoval do závodu Petr Vencálek, jehož vůz se v kvalifikaci zastavil pro poruchu na motoru již v prvním kole.
Po startu závodu se oba vozy prodíraly rychle dopředu, Marek Fried se nezalekl mokrého povrchu a až do prvního přezouvání na suché pneumatiky figuroval na průběžném osmém místě celkové klasifikace. Velký šok nastal v našem týmu po přibližně hodině a půl závodu. Petru Vencálkovi na druhém BMW M3 GTR na startovní rovině explodoval motor a horký olej, který vystříkl na výfukové potrubí, způsobil požár v motorovém prostoru. Ten byl sice po rychlém zásahu místních hasičů zlikvidován, škoda na autě však bude velká.
Téměř ve stejný okamžik přijel neplánovaně do boxu kvůli ulomenému táhlu plynového lanka Fried. Během opravy, která trvala téměř dvanáct kol, tým spadl na úplně poslední – 67.místo absolutně a dvacáté ve třídě do 3500ccm. Do konce závodu v tu chvíli zbývaly více než čtyři hodiny. V těch se naši jezdci v pořadí Dolák, Líbal a Šenkýř postupně probojovali bez jediného problému až na konečné dvacáté místo absolutně a čtvrté ve třídě do 3500ccm.
„Jeli jsme jinak celý závod bez sebemenšího problému, nebýt ulomeného táhla plynu, byli bychom asi hodně vysoko. Podobná závada se nám ještě nestala. Je to škoda, protože všichni jezdci jeli velmi dobře. Požár druhého auta je velká smůla. Olej vystříkl přímo na rozpálené svody a oheň pak způsobil velké škody. Důležité však je, že se nic nestalo Petrovi, škody na technice se dají opravit, “ zhodnotil po závodě jezdec a šéf týmu Šenkýř.
Kvalitními výkony se na Epilogu představili jezdci, kteří s námi letos startovali poprvé. Michal Dolák patří stále mezi naše nejrychlejší jezdce, což svými časy dokázal již od prvního volného tréninku. I Petr Vencálek a Martin Šípek si na naše BMW M3 GTR rychle zvykli a svoje časy na jedno kolo postupně vylepšovali až na špičku divize 4 do 3500ccm.
Martin Šípek také k závodu poznamenal:“ Atmosféra závodu i uvnitř týmu se mi moc líbila, vážně uvažuji i o dalších okruhových startech v příští sezóně.“
Tisková zpráva Šenkýř Motorsport
|