Komvet Racing Team zvítězil letos v MM ČR v závodech do vrchů v kategorii týmů. 4.11.2008 08:33 - Jirka Navrkal
Rozšíření okříšského Komvet Racing Teamu pro letošní sezónu závodů automobilů do vrchu, znamenalo jediné, boj o nejvyšší posty a to jak ve třídách, skupinách a kategorii 1.
Loňské mistrovské „náčiní“ Davida Komárka – Mitusbishi Colt EVO 550 vyměnil za dvoulitrovou Octavii týmu Křenek Motosport, náměšťský Marek Rybníček pro starty ve skupině E 1. Pro tutéž skupinu si připravil nový vůz David Komárek, který zůstal i nadále věrný značce Mitsubishi, tentokrát se jednalo o model Eclipse EVO 600. Davidův otec, Josef si ponechal velmi rychlé tovární Mitsubishi Lancer EVO VI pro skupinu A. Řady Komvetu rozšířil ještě bruntálský jezdec Richard Vodička, který měl připravený vůz pro skupinu N, Mitsubishi Lancer EVO IX.
Pravní polovina sezóny byla vcelku úspěšná
Tým vstoupil do mistrovského kolotoče na „domácí trati“ náměšťského Zámeckého vrchu. Sobotní závod byl poznamenán proměnlivým počasím s přeháňkami. Nejlépe si vedl Josef Komárek, který vyhrál skupinu A, byl i nejrychlejší v kategorii 1 absolutně skončil šestý. O jedno místo hůře se umístil Richard Vodička, který vyhrál skupinu N a v kategorii 1 byl druhý. Marka Rybníčka stihl ve třetí jízdě déšť což se podepsalo na celkovém čase, kterého odsunulo na celkové třinácté místo, v kategorii 1 skončil šestý a ve skupině E1 si dojel pro zelený věnec. Dokončit závod se nepodařilo Davidovi Komárkovi, kterého vyřadila technická závada v závěrečné jízdě. Nedělní závod byl po tragické nehodě Miroslava Fajkuse zrušen.
Dalším závodem byla Ústecká 21 na trati v Ústí nad Orlicí. K jediné změně v Komvet RT došlo u techniky Richarda Vodičky neboť zjistil, že na domácích tratích nebude mít s kým závodit ve skupině N a tak přesedlal na EVO IX ve skupině E1. Pro Josefa Komárka měl být tento závod oslavou jeho 55 narozenin, ale jak se ukázalo byl to zřejmě jeho poslední závod. V sobotu předvedl „kolostřešní“ exhibici z níž naštěstí vyvázl bez zranění. To mu však nakonec přivodil řidič odtahové služby, který mu přejel neopatrným manévrem přes nárt levé nohy. Vyšetření v nemocnici neprokázalo žádnou zlomeninu a tak byl Josef i přes zničené auto rád jak vše dopadlo. Největší příděl bodů si z Ústí odvezl Marek Rybníček, když v sobotu skončil třetí za vítězným Michlem a druhým Davidem Komárkem, v neděli se posunul dokonce na druhé místo. Při nedělním závodě měl ve druhé jízdě David drobnou kolizi před cílem a to ho odsunulo na sedmé místo. Vodička si při svém premiérovém startu ve skupině E1 připsal body za šesté a páté místo.
Bodový zisk rozšířili všichni tři jezdci Komvet RT na naši nejslavnější vrchařské trati – Ecce Homo ve Šternberku. Vstup do závodu byl impozantní, po první jízdě vedl David Komárek, druhý byl Michl a s minimálním odstupem byl třetí Marek. Nakonec skončil David druhý za vítězným Michlem, Marek podlehl domácímu Milanu Kašpárkovi a bral body za čtvrté místo, Vodička dojel šestý.
První polovinu letošního seriálu vrchů uzavřel dvojzávod na slovenské kopci u Dobšiné. Marku Rybníčkovi se i přes problémy s vozem podařilo nasbírat za víkend 22 bodů za třetí a čtvrté místo. Další bodový zisk si připsal i Richard Vodička za sedmé a následně šesté místo. Na tento závod nebude v dobrém vzpomínat David Komárek. Ve druhé tréninkové jízdě na sobotní závod praskl u Davidova vozu závěs kola v rychlosti přes 200 km/hod. David měl obrovské štěstí, že v místě této havárie byla po obou stranách svodidla a vůz se udržel na trati. Auto bylo řádně obouchané, ale mechanikům se podařilo přes noc vůz připravit k nedělnímu závodu. David hned v první tréninkové jízdě zjistil, že vůz není zcela v pořádku a dál v závodění nepokračoval.
Pořadí mistrovství ČR skupiny E1 po devíti závodech
1. Michl Dan Czech National Team Michl 0804 90 bodů
2. Rybníček Marek Komvet Racing Team Mitsubishi Colt 71 bodů
3. Líbal Petr Motosport Šenkýř BMW M3 GTR 60 bodů
4. Kašpárek Milan AMK Ecce Homo Audi TT-R DTM 56 bodů
5. Janík Václav Buggyra Int. Racing BMW 320 JSP 53 bodů
6. Urban Bohuslav Camurra s.r.o. Škoda Fabia Kit Car 41 bodů
7. Štilec Roman RRT Honda Civic 40 bodů
8. Komárek David Komvet Racing Team Mitsubishi Ecl ipse 34 bodů
9. Vodička Richard Komvet Racing Team Mitsubishi Lancer 30 bodů
10. Boháč Milan Boháč Milan Renault Clio Sport 23 bodů
Ve druhé části bodoval pouze Marek Rybníček
Pro druhou polovinu seriálu, která začínala brněnským závodem Vzhůru Farinovou zatáčkou, si vytvořil velice příznivou pozici Marek Rybníček. Také David Komárek se připravoval na ofenzívu na vyšší umístění než tomu bylo doposud. Nebylo mu to však souzeno. Na jeho nový vůz se opět přilepila smůla a ve třetí tréninkové jízdě mu úplně kleknul motor a bylo opět po závodění. Co se nepodařilo Davidovi, nahradil to Marek. Ten na jeho „domácí“ trati Dana Michla dvakrát porazil a snížil jeho náskok na pouhých 9 bodů. Marek byl při prvním závodě absolutním vítězem soudobých vozů a v následném závodě pak skončil druhý za vítězným Petrem Vítkem startujícím s vozem Osella FA 205 skupiny C.
Rozhodujícím okamžikem byla neúčast všech tří jezdců Komvet RT na závodě o Valašský klobúk ve Vsetíně. Vítězství a druhé místo znamenalo pro Dana Michla (155 bodů) navýšení celkového náskoku před Markem (111 bodů) na 44 bodů a třetí Petr Líbal (108 bodů) se přiblížil k Markovi na 3 body.
Místo ataku na pozici vedoucího Michla, zůstaly Markovi jen oči pro pláč při předposledním dvojzávodě Laudon na trati mezi Albrechticemi a Lanškrounem. Po dobrých výsledcích v tréninkových jízdách, odešlo u jeho Coltu turbo a tím byl konec nadějí v prvním závodě. Mechanici týmu však odvedli perfektní práci a Marek mohl v nedělní závodě startovat. Tam byl pouze rychlejší Milan Kašpárek a Marek obsadil druhé místo. V tomto závodě měl problémy i Dan Michl a odvezl stejně jako Marek 15 bodů. Bodovali ale Milan Kašpárek dvojnásobným vítězstvím a před Marka se dostal také Petr Líbal. Pořadí před závěrečným podnikem byl následující: 1. Michl 170 b., 2. Kašpárek Milan 131 b., 3. Líbal 130 b., 4. Rybníček Marek 126 b.
Závěrečný podnik, Prix Orlicko, jehož trať vedla na Červenovodské sedlo, musel rozhodnout o celkovém pořadí v prestižní skupině E1. Nikoho nenechal na pochybách Dan Michl, který vyhrál sobotní závod a tím získal titul mistra republiky. Marek dojel třetí a vzhledem k tomu, že Milan Kašpárek měl velké problémy a nebodoval, dostal se Marek na třetí místo. O konečném pořadí rozhodla až závěrečná, druhá jízda. Před ní byl Marek na druhém místě za Milanem Kašpárkem a při tomto pořadí by bral bronz. Jenomže v druhé závodní jízdě došlo k propálení pístu a motor šel na zbytku tratě pouze na 3 válce a celkový čas mu přisoudil čtvrté místo a stejné umístění a zisk tzv. bramborové medaile v konečném účtování mistrovství republiky.
Konečné pořadí mistrovství ČR skupiny E1
1. Michl 190 b., 2. Líbal 160 b., 3. Kašpárek Milan 151 b., 4. Rybníček Marek 148 b., 5. Janík 97 b., 6. Urban 91 b., 7. Štilec 43 b., 8. Šípek 42 b., 9. Boháč 37 b., 10. Trampota 36 b., 11. Maixner 35 b., 12. Komárek David 34 b., 13. Vodička 30 B. 14. Chlum 28 b., 15. Patočka 28 b.
Konečné pořadí mistrovství ČR Třída E1 nad 2000 ccm
1. Líbal 183 b., 2. Kašpárek Milan 169 b., 3. Rybníček Marek 163 b., …. 8. Komárek David 48 b., 9 Vodička 40 b.
Konečné pořadí mistrovství ČR skupina A
1. Samek Martin 216 b., …..8.-9. Komárek Josef a Janík po 20 b.
Konečné pořadí mistrovství ČR Třída A nad 2000 ccm
1. Malý 190 b., …6. Komárek Josef 20 b.
Konečné pořadí Mezinárodního mistrovství ČR – Kategorie I
1. Malý 187 b., 2. Jerman 177 b., 3. Los jun. 149 b., ….11. Rybníček Marek 99 b., 17. Vodička 43 b., 26. Komárek David 30 b., 33. Komárek Josef 20 b.
Pohár týmů 2008
Pro letošní rok byl opět vypsán v rámci závodů mistrovství ČR Pohár týmů. V hodnocení Kategorie I bylo klasifikováno celkem 19 týmů. První místo obsadil Komvet Racing Team, když získal celkově 118 bodů, druhý skončil Michl Motosport 98 bodů a třetí místo patří Buggyra Int. Racing s 94 body.
Z tohoto přehledu vyplývá zcela jasně, že v letošní sezóně vrchů, byl nejlepším jezdcem Komvet Racing Teamu Marek Rybníček. Při troše sportovního štěstí si mohl sáhnout na některou z medailí, možná i na mistrovský titul. Davida Komárka pronásledovaly problémy s jeho novým vozem což mělo za následek ukončení dalšího závodění po brněnské Farince. Dál nepokračoval ani Richard Vodička, Josef Komárek skončil ještě dříve a to po havárii na Ústecké 21.
Zpracoval: Jaromír Navrkal
|