Návrháři Mazdy si vytýčili velice náročný úkol - „čirou vodu“ převést do atraktivního designu. 12.11.2008 18:08 - tisková zpráva
Návrháři z BASF Coatings a koncernu Mazda společně vyvinuli speciální barvu pro nový koncept městského auta Kiyora šetrného k životnímu prostředí
Nová barva evokuje dojem čiré vody
Münster / Oberursel. Slovo kiyora znamená v japonštině čistý a čirý. Když automobilka toto slovo zvolí jako jméno svého nového modelu, pak je zřejmé, že ekologické technologie i celkový design vozu musí dostát tomu, co jméno slibuje. A přesně to Mazda dělá.
Na Mezinárodním automobilovém salónu v Paříži představila automobilka nový vůz šetrný k životnímu prostředí, kterým chce oslovit řidiče v evropských městech. Návrháři Mazdy si vytýčili velice náročný úkol - jak téma „čiré vody“ převést do podoby vizuálně atraktivního designu. O pomoc se obrátili na divizi BASF Coatings, jejímž úkolem byla pomoc s výběrem barev a materiálu.
Výsledkem úzké spolupráce návrhářů obou společností a jejich společné snahy je modrozelená barva, jež mezi návštěvníky autosalonu v Paříži vyvolala doslova senzaci. Kiyora sklidila při svém uvedení velký úspěch jak u odborníků z automobilového průmyslu, tak u široké veřejnosti. Provedení totiž dokonale symbolizuje barvu vody.
Navíc celkový design vozu v modrozeleném provedení, s průhlednými dveřmi z polykarbonátu, s interiérem ve tvaru vlny a vnějšími doplňky ve tvaru plovoucích řas vyvolává dojem, který designérka Mazdy Luciana Silvares popisuje takto: „Vnější provedení symbolizuje vodu. Čím hlouběji jdete, tím temnější je. U Kiyory jsme usilovali o to, aby vyvolávala dojem vody, ledu, moří a jezer tím, že bude stavět na odiv průhlednost a hloubku.“
V BASF Coatings je za celý projekt odpovědný Stefan Richter, manažer OEM Aftersales pro automobilový průmysl. S celým projektem se seznámil při své návštěvě návrhářské dílny Mazda v Oberurselu nedaleko Frankfurtu a záhy se do tohoto náročného úkolu pustil: „Bylo úžasné sledovat, jak naši zaměstnanci úzce spolupracují s návrháři z Mazda Motor Europe. Tato intenzivní spolupráce trvala několik týdnů. Zaměstnanci přicházeli neustále s novými nápady, které byly dále zdokonalovány.
Výsledný efekt je opravdu úžasný,“ zdůrazňuje Richter, jenž si nemůže vynachválit zejména týmovou práci. Jmenovitě na vývoji nové barvy pracovali návrhář BASF Coatings Mark Gutjahr, jeho kolegyně z Mazdy Maria Greger (senior designer color & material design) a Luciana Silvares (senior designer color & material). Návrhářům významně pomáhali odborníci na kolorimetriku z BASF Coatings a též odborníci na barvu z vývojového střediska Mazda Motor Europe GmbH v Oberurselu.
„Tato spolupráce napříč divizemi a mezi společnostmi byla naprosto skvělá. Nápad vytvořit ekologicky šetrný městský automobil a využít při tom řady nových technologií byl podpořen estetickými rysy. Provedení vyjadřuje průhlednost a zároveň hloubku vody a je zcela v souladu s exteriérovým designem vozu,“ dodává Richter.
O BASF Coatings BASF Coatings je divizí koncernu BASF. Vyvíjí, vyrábí a prodává široké spektrum automobilových barev a laků, stejně jako barev pro průmyslové a dekorativní využití. V segmentu barev a laků si společnost BASF drží významné postavení na trhu v Evropě, Severní Americe, Jižní Americe i Asii a Tichomoří. V roce 2007 vykázala BASF Coatings celkové tržby ve výši 2,6 miliardy euro. Více o společnosti najdete na adrese www.basf-coatings.com.
O společnosti BASF Společnost BASF – The Chemical Company je globálním leaderem v oblasti chemického průmyslu. Společnost má velice široké portfolio zahrnující chemikálie, plasty, stavební materiály, zemědělské produkty i jemnou chemii. Společnost je spolehlivým partnerem pro prakticky všechna průmyslová odvětví a svým partnerům nabízí produkty o vysoké přidané hodnotě a inteligentní systémová řešení, jež jim umožňují dosahovat stále větších úspěchů.
Společnost BASF vyvíjí nové technologie s potenciálem hledání odpovědí na globální problémy, jako je změna klimatu, potřeba vyšší energetické efektivnosti a vyšší mobility. BASF zaměstnává více než 95 000 lidí a v roce 2007 vykázala tržby téměř 58 miliard EUR. Více informací o společnosti BASF najdete na internetu na adrese www.basf.com.
BASF v České republice Společnost BASF Czech spol. s.r.o., dceřiná společnost BASF SE, patří k předním firmám chemického průmyslu v České republice. Z Prahy a jiných závodů je distribuován celý sortiment inovativních a vysoce hodnotných výrobků skupiny BASF. V České republice dosáhla skupina BASF v roce 2007 obrat ve výši 282,8 miliónů eur. Další informace jsou uvedeny na internetové stránce www.basf.cz.
PR
|