www.car.cz
 

KM Racing bude reprezentovat na Dakaru 2009. Testovali v Tunisku
     17.11.2008 09:08 - tisková zpráva


Nově vzniklý tým KM Racing má statut národní reprezentace pro Dakar 2009

KM Racing bude modelovat situace pro „Dakar“
Nově vzniklý tým má statut národní reprezentace

Tento týden se přesouvala lidsky i strojově početná kolona týmu KM Racing do tuniského Ksar Ghilane, kde ho čeká testování před lednovou Rallye Dakar, která se poprvé pojede na jihoamerickém kontinentu.

Pražský KM Racing je nově složená stáj z motorkářů a kamionistů. Ve výpravě je 17 účastníků nadcházející americké maratonské premiéry a deset z nich pojede v ostrých vozidlech. Jsou mezi nimi i vítězové Dakaru jako navigátor Josef Kalina nebo Josef Macháček s čtyřkolkou nebo zkušení jezdci Martin Macík a Ladislav Fajtl (kamiony) či motocyklista David Pabiška.

Dva hlavní manažeři projektu Martin Macík za kamionisty a Pavel Kubíček za motorkáře považují spojení sil za velkou výhodu. „Větší tým bude víc vidět, bude mít víc fanoušků, s většími prostředky se dá lépe hospodařit a získáme větší portfolio na získání sponzorů,“ vyjmenovává Macík.

Díky Kubíčkově aktivitě získal KM Racing navíc statut národní reprezentace. „I když máme v týmu i slovenského motorkáře Ivana Jakeše, je to první vlaštovka, jakým směrem by se měla naše cesta odvíjet,“ pokračuje Macík.

„Takhle je to, myslím, lepší, než když si každý hraje na vlastním písečku. Dá se říct, že spojením sil u nás zvítězila logika rozumu nad soukromými ambicemi a ješitností. Společně jsme schopni sdružit podporu materiálovou a díky asistenčním vozům i fyzickou,“ upozorňuje řidič kamionu.

Akce v Tunisku bude prvním testováním nově postaveného týmu, posádky kamionů byly na testech poblíž pouštním oázy už několikrát. Jedním z hlavních cílů účastníků jihoamerického maratonu je v Tunisku zvládnout modelové situace, které je v lednu ve velkém počtu lidí čekají.

„Jde o organizační nácvik, aby pak každý v bivaku věděl, kde je jeho místo, kde budou stát vozidla, a aby se vzájemně nepletli. Ne nepodstatným cílem je otestovat techniku,“ říká Macík.

V rámci nácviku budou v Tunisku členové týmu asi dvakrát měnit tábořiště. „Je potřeba si vyzkoušet stavění i bourání stanů a veškerého zázemí. Myslím ale, že celá montáž nezabere víc než dvě hodiny a přesun nebude velký, popojedeme třeba jen o dvě stě metrů. Myslím, že je to důležité k tomu, aby doprovod v Jižní Americe věděl, jak před příjezdem závodníků do bivaku připravit vše nezbytné. Chci se vyhnout zmatkům a bordelu, jaký bývá po dojezdech etap,“ dodává. 
Milan Novotný | Janov

Jak se dělá v poušti týmová prezentace 
Ksar Ghilane, Tunisko

Dvě mouchy jednou. Tak by se dala přirovnat dvouhodinová akce týmu KM Racing v tuniské poušti.
Jednak bylo potřeba představit hostům z řad partnerů a novinářů, jak vypadá postavení bivaku po dojezdu etapy dakarské rallye, a pak si tuto činnost naostro vyzkoušet v podobných podmínkách, které sedmnáctičlenný tým v lednu v Argentině a Chile potkají.

Ještě než začne pálit saharské slunce, vyskáčí z dvou terénních toyot kousek za oázou Ksar Ghilane členové doprovodného týmu KM Racing a začnou budovat pouštní tábor či-li bivak, v němž naleznou jezdci vždy na jednu noc zázemí.

Nejdřív chlapíci ve žlutých týmových tričkách vytyčí foliovou páskou nebo-li „mlíkem“ prostor bivaku. Pak na zem položí plachty, na něž později najedou motocykly a kamiony. Vzápětí nad tímto prostorem vzniká přístřešek.

Za chvíli se z dun vynoří tři motocykly a čtyřkolka. Dušan Randýsek, David Pabiška a Ivan Jakeš postaví své stroje na připravené stojánky. Josef Macháček jen spokojeně zaparkuje. To už taky do bivaku vjíždí doprovodná liazka, naložená materiálem pro závodní auta a motorky. Zvýšením počtu doprovodu vše roste rychleji. Dolaďují se maličkosti typu, kde bude stát centrála a jak se uchytí osvětlení, aby se na technice mohlo pracovat i za tmy.

Simulace skutečného děje pokračuje příjezdem ostrého kamionu Martina Macíka a takzvané rychlé asistence Ladislava Fajtla do vyznačených prostor. Nakonec během pár minut vyroste sedmnáct stanů, v nichž bude posádka a doprovod v jižní Americe nocovat.
„Celé tohle představení splnilo svůj účel. Vyzkoušeli jsme si, jak to bude vypadat po dojezdu etapy. Jde nám o to, aby o sebe veliký počet lidí v bivaku nezakopával, každý měl své místo, svůj úkol a věděl, co kde najde,“ pochvaloval si splněný úkol jeden z manažerů nově sdružené stáje motorkářů a kamionistů Macík.

Teď by klidně mohly začít pravidelné kontroly, údržba nebo případné opravy strojového parku. Nic takového ovšem teď není potřeba. Je polední horko a navíc se zvednul nepříjemně ostrý vítr, který všem žene jemný, pudru podobný písek, do očí. Technika se začíná balit a jeviště se vyklizuje. A nejsme sami, kdo odchází ze scény. I pastevci zahánějí svá velbloudí stádečka do stínu oázy.

Stavba bivaku. Členové týmu KM Racing si v pouštních podmínkách vyzkoušeli, jak co nejrychleji vybudovat zázemí 

PR

oficiální stránky týmu : http://www.martinmacik.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose