www.car.cz
 

S Tatrou Loprais týmu absolvoval testy také nový navigátor Vojtěch Štajf.
     20.11.2008 12:58 - tisková zpráva


Poslední testovací program uzavírá přípravu na Dakar 2009

Tradičně v okolí slovenské Senice uskutečnil Loprais Tatra Team poslední testovací program tohoto roku před odjezdem na jihoamerický Dakar. V permanenci byl samozřejmě hlavně dakarský speciál, na němž celý tým prováděl poslední ladění zejména jízdních vlastností.

"Nalétali jsme, co se do auta vešlo, celé dva dny. Jsme maximálně spokojeni. Od Foxu jsme obdrželi letos už čtvrtou evoluci tlumičů a tu poslední hodnotím jako excelentní. Dělali jsme životnostní testy s cílem tlumiče maximálně zahřát, několikanásobné jumpy ve vysokých rychlostech, rolety i písečné koleje s vysokými zdvihy pérování v rychlém sledu, vše skvělé," řekl bezprostředně po testech pilot týmu Aleš Loprais, a pokračuje:

"motor je taková moje libůstka, auto s ním zrychluje raketově jako ještě nikdy, z nuly na stovku se dostaneme pod 12 sekund. Ve voze máme osazené i nové převody, díky nimž se maximální rychlost dostala až ke hranici 200 km/h. V podmínkách Dakaru nás reglement pustí jen do 150 km/h, ale tohle nastavení nám umožní optimálněji zatěžovat provozní skupiny vozidla i při vyšších rychlostních průměrech, které nás hlavně v úvodních etapách po argentinských pampách zřejmě čekají."

První testování s týmem absolvoval i nový navigátor závodní posádky Vojta Štajf. "Při tomto testu jsem vlastně poprvé viděl závodní Tatru v pohybu, před tím jsem pouze navštívil dílnu ve Frenštátě a Aleš s Milanem mi poskytly letmou první prohlídku kabiny a auta vůbec. Co mě ale opravdu příjemně překvapilo a nadchlo, bylo to, jak závodní Tatra funguje. Od podvozku, přes skvělé brzdy, až po výkon motoru.

Je to skutečný závoďák a Aleš ho má skvěle v rukou. Myslím, že s tímhle autem a Alešem za volantem musíme bojovat o nejvyšší příčky," dodal. Stejně tak jej čekal i ostrý nácvik výměny kola v případě defektu pneumatiky. "Každý člen posádky má při tomto úkonu svou specifickou funkci, ale věřím, že nás do této situace naše pneumatiky Pirelli moc často nedostanou."

Práce pokračují i na asistenčních vozidlech. Nová doprovodná Tatra 815 4x4 na slovenské testy dosud nevyjela, teprve o víkendu dostala reklamní polep a kompletují se na ní poslední detaily jako čalounění a vnitřní vybavení. Dlouhý valník s vysokou dálkovou kabinou T815 bude osazen moderní nástavbou od velimských karosářů a kromě nezbytného úložiště náhradních dílů poveze i spací kóje pro závodní posádku.

"Asistenci dokončujeme a od pondělka se začne nakládat šestikolka Babča. I tahle fáze přípravy je velmi důležitá, na nic podstatného nelze zapomenout," dokončuje Aleš Loprais.

Dodejme, že všichni, kdo se budou chtít s Loprais Tatra Teamem rozloučit, jsou srdečně zváni na 25. listopadu k ostravské radnici a nebo odpoledne do Prahy na dealerství Emil Frey poblíž Rozvadovské spojky. Těšíme se na setkání s Vámi!

Jiří Vintr, Loprais Tatra Team



 
 
Fotogalerie:   Offroad centrum Praha před Dakarem 2009, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose