Závěrečné přípravy MS rally truck týmu před odjezdem na Dakar 2009 vrcholí 22.11.2008 21:12 - tisková zpráva
Závěrečné přípravy MS rally truck týmu vrcholí, auta musí být do pondělí kompletně hotová, náklad pečlivě zabalený a připevněný.
Závodní speciál Liaz a novinářský vůz MS rally truck týmu dorazí v pondělí 24. listopadu v 9.00 hodin na slavnostní otevření nové silnice Štěpánov - Benátky. Akci svou přítomností podpoří i vedení okolních obcí a města Olomouce a také zástupci Olomouckého kraje. Silnici stavěla firma KARETA, která je jedna z hlavních partnerů MS rally truck týmu. Její majitel Zdenek Němec se také zúčastní dalšího ročníku Dakaru coby fotograf a zároveň jako člen posádky novinářského vozu.
Veškerá závodní a doprovodná technika MS rally truck týmu ještě týž den vyrazí směr Francie, přes Liberec. V Liberci, za účasti a podpory nového Libereckého rádia Dobrý den, bude představen celý tým Standou Berkovcem, který se ujal role moderátora. Představení proběhne na Soukenném náměstí před palácem Dunaj v 17.00 hod.
MS rally truck tým se pak rozloučí v úterý 25. listopadu v Praze. Kde a kdy zatím ještě není jasné. Pak už se auta vydají směr Francie na technické přejímky. Ty se konají ve středu 26. listopadu v přístavních docích Océane, ulice Marceau v Le Havre. Čas přejímek pro MS rally truck tým je určen na 16.45 hodin.
Do konce tohoto týdne proto musí být kompletně nachystané. „Teď akorát sedím v autě před obchodem a jdu koupit ještě nějaké šroubky. Zbývá nám ještě dodělat pár věcí a přimontovat ještě jednu sedačku. Prostě přípravy vrcholí,“ řekl pilot doprovodného Tatra 6x6 speciál Dakar Luděk Podhorný z MS rally truck týmu.
Pilot novinářského vozu Jirka Žák a navigátor ostrého závoďáku Jarda Lamač ještě řeší poslední administrativu mezi týmem a organizátory závodu.
Přesto, že do odjezdu aut zbývá jen pár dnů, posádka ostrého závoďáku je docela v klidu. Někteří zatím ani moc nepřemýšleli, jakou výbavu pošlou do Jižní Ameriky napřed spolu s auty. „No my budeme stejně pořád v závodních kombinézách. Zatím ještě nemám rozmyšlený co si vezmu sebou,“ prozradil navigátor Liazu 4x4 Jarda Lamač.
Druhý pilot liazky Zdenek Kubeša z MS rally truck týmu je prý v klidu a to i přesto, že je čerstvě po operaci. „Včera jsem ležel na operačním stole. Měl jsem cosi na noze pod kůží, teď tam mám stehy a vyvedený drén. Nebolí to, mám totiž posunutý práh bolestivosti,“uvedl Zdenek, jehož první kroky po chirurgické zásahu vedly kam jinam, než na dílnu. „Doprovodné vozidlo je nachystané, ještě je třeba něco natřít a dodělat detaily,“ řekl druhý pilot liazky.
Připravuje se také posádka novinářského Patrolu, i když balení v jejím případě příliš náročné není. „Nepotřebuji se nijak balit. Není to o tom, co jsi udělal za celý měsíc, ale je to o tom, co jsi udělal za celý život. On ani není nějak čas. Pokud by se našel, určitě by bylo dobré zlepšit si fyzičku, jako začít plavat a tak. Ono to totiž není jenom o tom sedět v autě, ale místy to bude dost náročné, třeba ty vysoké teploty,“ shrnul své přípravy Standa, který nyní zajišťuje vše okolo vysílání z Jižní Ameriky.
To celé koordinuje šéf týmu Marek Spáčil a vyjadřuje se optimisticky. „Celý tento mumraj pro mne skončí dobalením posledních věcí a zaklapnutím dveří od kabiny. Čeká nás ještě perný víkend. Mechanici intenzivně ladí poslední vychytané drobné závady na ostrém autě, kompletují doprovod a já lítám mezi nimi, sháním potřebné díly a materiál, do toho bojuji s papírovou válkou, polepením aut a tisíci dalšími potřebnými úkony k úspěšnému odjezdu,“ uvedl Marek a dodal:
„Za posledních čtrnáct dní jsem toho moc nenaspal, ale i tak jsem plný energie, jelikož vše se zvládá a dodržuje stanovený plán. Celkem na to, že jsme doprovodnou Tatru převzali pouze jako podvozek bez nástavby před třiceti dny, tak si myslím, ač tomu dodnes málo kdo věří, budeme perfektně nachystaní.
Je to celé s vypětím všech sil, ale pozitivní na tomhle všem je, že budeme mít měsíc na regeneraci, zotavení a další přípravy.“
PR
oficiální stránky týmu : http://www.ms-rallytruck.cz/
|