www.car.cz
 

Bohemie druhý den ve znamení boje Kresty s Pechem
     tisková zpráva


TISKOVÁ ZPRÁVA RALLY BOHEMIA ČÍSLO 13

BOJ KRESTY S PECHEM, KOPECKÝ STAHUJE

Po sedmi rychlostních zkouškách XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA je v čele posádka Roman Kresta a Jan Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC). Na druhé pozici se stále drží Václav Pech a Petr Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC) s minimální ztrátou 8,5 vteřiny, třetí místo průběžného pořadí patří posádce Jan Kopecký, Filip Schovánek (Škoda Motorsport/Škoda Fabia WRC). Jejich odstup od prvního Romana Kresty činí 55,4 sekundy. Po problémech s brzdami zahájil velký nápor Kopecký, který vyhrál RZ 4, RZ 5, RZ 6 a během těchto zkoušek najel na Pecha 24,1 a na Krestu 24,4 sekundy. V sedmé erzetě však dojel čtvrtý a ztratil 12,5 sekundy na Pecha, 13,0 na Krestu.

Od čtvrté do sedmé rychlostní zkoušky došlo k mnoha změnám v průběžném pořadí kromě prvních dvou příček. Tu nejvyšší drží Kresta, který se s Pechem přetahuje o desetiny sekundy. Za nimi je v průběžném pořadí Kopecký, který postoupil ze 7. na 3. místo. Svou pozici vylepšil také Štěpán Vojtěch, jenž se prosadil z 8. na 4. místo.

Smůlu měli naopak další čtyři jezdci WRC, přičemž jen tři z nich pokračují v soutěži. Na zmoklé RZ 6 vletěl do louže Nor Schie, nedobrovolně opustil silnici a ztratil čtyři minuty. Hůře dopadl Emil Triner, který na RZ 7 vinou defektu levého předního kola vyjel mimo trať a mankem 6:30 minuty se propadl ze 4. na 15. místo. Na stejné zkoušce zaplatil Martin Prokop téměř dvěma minutami ztráty za defekt pravé přední pneumatiky. Nešťastný primát prvního odstoupivšího jezdce WRC si tak připsal Pavel Valoušek, kterého zastavilo vyvrácené přední kolo jeho vozu Toyota Corolla WRC na sedmé erzetě.

Velice napínavá začíná být situace v hodnocení Evropského poháru – Východ a také v kategorii produkčních vozů Mezinárodního mistrovství republiky. V čele klasifikace Evropského poháru je Josef Peták s kitovým Peugeotem 306 o pouhých 6,6 sekundy před Angličanem Davem Pattisonem. Pilot z britských ostrovů tak vede hodnocení produkčních vozů o pouhé 3,2 sekundy před Václavem Arazimem, jenž je třetí v kontinentálním poháru a druhý mezi posádkami na produkčních automobilech.

Hlasy jezdců ze servisní zóny

Roman Kresta: „Jede se opravdu hodně rychle. Rozestup mezi prvním a druhým je minimální a samozřejmě si dáváme pozor, protože sebemenší chybička může rozhodnout o konečném výsledku. Na šestce nám zapršelo, což bylo docela zajímavé, ale naštěstí se nic nestalo. Všechny dnešní erzety byly opravdu hezké.“

Václav Pech: „Je to hodně vyrovnaný a krásný souboj s Romanem, vždyť už čtyři rychlostní zkoušky jedeme ve vteřině. Auto je v pořádku, jenom mě trochu štve, že už nemáme kam zrychlovat. Nevím, jak je na tom Roman, ale pro nás to platí určitě.“

Jan Kopecký: „Na startu šesté rychlostky jsem si zřejmě ťukl o spojku a nepodařilo se nám okamžitě odjet. Na sedmé jsme zůstali stát v hodně pomalé vracečce asi patnáct vteřin, protože nám opět zhasl motor a nešel natočit. To nás stálo přes deset vteřin. Poslední dvě dnešní zkoušky už známe z prvních průjezdů, ale musíme si dát pozor, protože tam bude hodně vytahaného štěrku a bláta.“

Štěpán Vojtěch: „Poslední průjezdy byly docela dobré, jenom na šestce trochu zapršelo. V jedné zatáčce jsme couvali a nechali tam něco mezi pěti až deseti vteřinami. Na sedmé zkoušce, Liberecké, se nám podařilo hodně zrychlit. Také nám pomohly problémy některých předních jezdců. Takže teď jsme tam, kde bychom asi chtěli být. Chytili jsme rozumné tempo. Za normálních okolností ti tři před námi jedou rychleji a nemůžeme je dohnat. Ale v každém případě musíme držet vysoké tempo, protože to, co potkalo ráno nás, může postihnout i naše soupeře. My musíme být na dostřel a vyčkávat, co se bude dít.“

Ladislav Křeček: „Jsme spokojení. Trať je pěkná, auto funguje. Chováme se k němu slušně.“

Emil Triner: „V prudké pravé zatáčce nám praskla levá přední pneumatika a ´šli´ jsme ven. Trochu to pošramotilo přední nárazník a udělalo nám to díru do mezichladiče stlačeného vzduchu. Zkusíme to spravit a měli bychom jet dál.“

Pořadí po RZ7: 1. Kresta, Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC) 1:13:13,6, 2. Pech, Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC) +8,5, 3. Kopecký, Schovánek (Škoda Motorsport/Škoda Fabia WRC) +55,4, 4. Štěpán Vojtěch, Ernst (OMV Rally Team/Peugeot 206 WRC) +2:29,4, 5. Prokop, Petr Novák (Jipocar Racing/ Škoda Octavia WRC) +4:07,2, 6. Schie, Engen (Toyota Corolla WRC) +5:08,4, 7. Peták, Benešová (Hroch Rally Team v AČR/ Peugeot 306 Maxi) +6:01,3 - (1. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 8. Pattison, Molyneux (GB/Mitsubishi Lancer EVO VII) +6:07,9 - (2. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 9. Křeček, Hršel (Okula – Kars/Ford Escort Cosworth) +6:08,4, 10. Arazim, Gál (Hella Motorsport/ Mitsubishi Lancer EVO VII) +6:11,1 – (3. v klasifikaci Evropského poháru – Východ).


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose