Celou procedurou přejímek na Dakar prošel i pražský tým OFFROAD CENTRUM 30.11.2008 23:36 - tisková zpráva
Cesta na Rally Dakar 2009 začala ve francouzském přístavu Le Havre Pražský tým OFFRAOD CENTRUM úspěšně prošel přejímkami
Ve dnech 26.27. 11 2008 proběhly ve francouzském přístavu Le Havre technické a částečné administrativní přejímky na Rally Dakar 2009. Během těchto dvou dní přebrali organizátoři závodu celkem 820 kousků závodní techniky (710 závodních strojů včetně asistencí, 60 vozidel organizačního týmu, 50 novinářských automobilů), což je cca 80 procent všech účastníků, ostatní touto procedurou projdou až v Buenos Aires.
V pondělí 1.12.2008 bude už veškerá technika na cestě přes Atlantický oceán, která bude trvat asi 17 dní. Druhá část přejímek se budek konat v Buenos Aires 31.12. 2008 – 1.1.2009. Závod odstartuje 3. Ledna. Celou procedurou přejímek prošel i pražský tým OFFROAD CENTRUM ve složení:
195 – Ivo Kaštan - závodní motocykl 481 – Jiří Janeček, Viktro Chytka – závodní automobil Toyota Kategorie T2 884 – Petr Korbel, Lukáš Vacovský, Martin Oswald – asistenční kamion MAN 6x6 907 – Libor Latiňák, Marek Chytka, Gábina Korbelová, Miloš Mlejnek – press car Toyota
Několik drobných problémů a dnes již pro celý tým úsměvných historek protáhlo naši přejímkovou proceduru na celých 8 hodin. Museli jsme absolvovat část administrativních přejímek, kde organizátoři kontrolovali zejména dokumenty k technice, pojištění a hlavně jestli všichni zaplatili všechny potřebné poplatky na startovném. Po administrativní části následovalo kontrolování funkčnosti navigačních přístrojů, které mají všichni účastníci stejné, zapůjčené od organizátora.
Pak už veškerá technika najela do obrovské haly, kde se lepily startovní čísla, kontrolovalo bezpečností vybavení a to, zda technika odpovídá technickým předpisům. Po finální kontrole měl každý 45 minut na přepravení techniky do přístavu, kde se zaparkovala do uzavřeného parkoviště.
# 195 Ivo Kaštan Neobvyklý stroj Ivoše budil na přejímkách velkou pozornost ze stran všech organizátorů, médií i publika. Jedná se totiž o první a jediný motocykl typu „pitbike“, který kdy na Rally Dakar bude startovat. Všichni obdivovali technické, ale hlavně designové provedení motocyklu, který je postaven v retro stylu 80 let.
Techničtí komisaři neměli proti stroji jedinou výtku, naopak pouze uznale pokyvovali hlavami a stroj tak bez problémů prošel přejímkami. Ivo s úsměvem dodává: „Motocykl zbudil velký ohlas zejména u ženské části organizátorů a to je přece největší důkaz toho, že na velikosti nezáleží.“ Více informací o motocyklu na www.ivokastan.cz .
# 481 Jiří Janeček a Viktor Chytka Bohužel ani jeden z jezdců nebyl kvůli pracovním povinnostem osobně na přejímkách přítomen. Závodní automobil Toyota provází velmi úsměvná historka. Téměř na konci technických přejímek jsme úplnou náhodou zjistili, že nám na automobil nalepili chybné startovní číslo 421 na místo 481. Zajímavé je, že si ani jeden z technických komisařů této fatální chyby nevšiml. Jinak celý automobil je velmi pečlivě připraven na závod.
Technickými přejímkami jsme prošli bez jakýchkoli problémů a komisaři přípravu vozu pochválili. Toyota LC 120 je zařazena do kategorie T2 – sériové vozy. Všechny vozy kategorie T2 mají startovní čísla s růžovým podkladem.
Pilot vozu pražský radní a poslanec Jiří Janeček, ačkoli na přejímkách kvůli pracovní vytíženosti chyběl, je zhodnotil těmito slovy „Jsem velmi rád, že celý tým odvedl skvělou práci a vše proběhlo bez problémů i bez mé osobní účasti. Pevně věřím v to, že moji účast na Rally Dakar nijak neohrozí a nezkomplikuje politická situace v ČR.“
Vierka Kaštanová - OFFROAD CENTRUM
PR
|