www.car.cz
 

Zatím klid a pohoda. Rekordní jízda Vršckého se blíží
     3.12.2008 10:29 - tisková zpráva


Zatím klid a pohoda

Do začátku pokusu o překonání světového rychlostního rekordu v jízdě závodním tahačem zbývá necelých čtyřiadvacet hodin.
Jeho hlavní protagonista David Vršecký, který se za volantem super Buggyry pokusí vymazat rekord Boije Ovebrinka je podle vlastních slov maximálně připravený a necítí nervozitu.

"Rekord je z marketingového hlediska nepochybně důležitý. Zvláště na domácí půdě. Letošní prioritou ale byl evropský šampionát. A ten jsme zvládli skvěle," říká David, který se chystá na svůj třetí rekordní pokus. "V Dubaji jsem měl vedle sebe Martina Koloce. Kromě toho jsem až tak moc nevěděl, do čeho jdu. Před dvěma lety v Česku jsem vzhledem k nepříliš vydařené sezóně chtěl strašně uspět. Den před rekordem se ale pokazilo do té doby dobré počasí. Šel jsem do toho naplno, ale ve skrytu duše cítil, že je to prakticky nemožné. Jak se ukázalo, měl jsem bohužel pravdu."

I dnes má David obavy především z nepřízně počasí. Jiný termín ovšem nebyl možný. "Škoda, že jsme se o zrušení závodu v britském Doningtonu nedozvěděli s patřičným předstihem, mohli jsme akci připravit v létě. Teď ale nemá cenu dumat nad tím, co by se stalo, kdyby… Inženýři a mechanici odvedli maximum, teď je to na mě."

Poslední noc stráví David na rozdíl od předchozích dvou pokusů ve své posteli. "Letět z Roudnice do Dubaje by se asi trochu prodražilo," směje se úřadující mistr Evropy při vzpomínce na únor 2004. "Před dvěma roky jsme spali kousek od dálnice, abychom mohli využít i náznaku dobrého počasí. Do Týnce to máme z Roudnice kousek."

"Večer si poslechnu zprávy, podíváme se s Martinou na nějaký film a půjdeme spát. Pokud se v noci probudím, zkontroluji počasí. Ráno si dám klasiku, tedy energetické tyčinky od Nutrendu. Pak si sbalím věci a pojedeme na letiště," popisuje David poslední hodiny před rekordem s tím, že neuplatňuje žádné rituály. Vzhledem ke klimatickým podmínkám nehodlá využít povolený hodinový limit. "Člověk neví, jak to bude s počasím za pět minut. Budu to chtít mít co nejrychleji z krku." 

Vršecký vyrazil k rekordnímu pokusu!

Přesně v 8.10 hod. vyrazila početná výprava členů týmu Buggyra International Racing System na letiště v Panenském Týnci. Jejím nejdůležitějším členem je úřadující mistr Evropy v závodech tahačů David Vršecký. Truckový král starého kontinentu je připraven k překonání světovým rychlostního rekordu v jízdě závodním tahačem na pevný kilometr!

Podle poslední předpovědi počasí z místa konání rekordního pokusu by nemělo pršet, meteorologové však hovoří o bočním větru. David proto zůstává velkým optimistou. "Vzhledem k tomu, co jsem v truckracingu za více než deset let prožil, se mi spalo dobře. Po lehké snídani v podobě energetických tyčinek jsem vyrazil do BTC. Kluci už prohlíželi auto," popisuje David dnešní ráno. K dobré náladě přispělo i včerejší testování.

"Nejeli jsme na plno, s autem jsem si víceméně jenom hrál. Zatím spokojenost."

Podle Davida nepřipouští pevný kilometr možnost velkého taktizování. "I včera jsem se přesvědčil o tom, že motor je hodně "jedovatý". Rozhodně to není o tom, že bych se posadil do auta, přidal plyn a čekal, až se to rozjede," vysvětluje s tím, že agregát Buggyry o síle dvou tisíc koní je laděný na maximální výkon, nikoli na ovladatelnost.

"Nejdůležitější bude počáteční akcelarece. Tedy to, za jako dlouho se mi podaří "odlepit" auto a dostat se na rychlost kolem 100 km/h."

Víra v úspěch!

Jako vůbec první členové týmu Buggyra International Racing System dorazili na letiště v Panenském Týnci závodní inženýr Robin Dolejš a šéf týmové logistiky Petr Marek. Po důkladné prohlídce místa rekordního pokusu zůstávají optimisty!

"Řekl bych, že počasí se zatím blíží tomu, které jsme si vysnili. Zatím sice mrzne, nicméně prošli jsme s Robinem celý úsek, letištní plocha je suchá. Pevně věřím, že se to povede," potvrdil Petr Marek, který netrpělivě očekává příjezd mechaniků s Davidem Vršeckým a především závodním speciálem. "Zatím všechno funguje přesně podle plánu, vzhledem k vrtkavosti počasí bychom to ale chtěli mít všichni za sebou."

S klimatickými podmínkami je zatím spokojený i Robin Dolejš. "Zcela ideální varianta neexistuje. Mráz kupodivu hraje ve prospěch motoru, na druhé straně se negativně podepisuje na trakci. Přál bych si teplotu kolem deseti stupňů nad nulou, dnes to bude ale o něco horší, vidím to tak na dva stupně. Stejně jako Pekin ale věřím, že to vyjde." 

Ani centimetr navíc!

Těsně před desátou hodinou dorazil na letiště v Panenském Týnci hlavní protagonista pokusu o světový rychlostní rekord v jízdě závodním tahačem na pevný kilometr David Vršecký. Podle původního časového harmonogramu by měl do hodiny odjet první jízdu.
Podle Davida ale není nutno s rekordním pokusem až tak moc spěchat.

"Nad letištěm je azurová obloha, kdy nebyla taková zima, myslel bych, že jsem někde na Riviéře," řekl v dobrém rozmaru se nacházející Vršecký. "Prošel jsem si trať, je zcela suchá, žádný mokrý povlak. Co se motoru týče, jak řekl Robin, čím větší zima, tím lépe. Horší je to s pneumatikami, které se hned tak nezahřejí. Proto je budeme ohřívat, s teplotou asfaltu ale nic nenaděláme. Ale určitě to zvládneme."

Před první jízdou se David rozhodně nehodlá izolovat, byť teplo v karavanu je hodně lákavé. "Necítím žádnou nervozitu, jsem připravený na to obrazně řečeno vlítnout. Půjdu se převlíknout do kombinézy, za chvíli představíme auto, zřejmě přijdou nějaké otázky novinářů.

Snad do té doby časoměřiči trať dokonale změří. Nemíním jet ani centimetr navíc," prohlásil Vršecký se smíchem na závěr.

Buggyra



 
 
Fotogalerie:   Buggyra pokračuje v přípravách na rekord, listopad 2008, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose