Nečekaný závěr Bohemie: Krestův defekt dostal do čela Kopeckého tisková zpráva
TISKOVÁ ZPRÁVA RALLY BOHEMIA ČÍSLO 16
BOHEMKA JDE DO FINÁLE
Před posledními třemi rychlostními zkouškami XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA se situace ve špičce absolutního pořadí změnila jak přesýpací hodiny. Stále sice vede posádka Roman Kresta a Jan Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC), ale na druhé místo se probojoval Jan Kopecký s Filipem Schovánkem (Škoda Motorsport/Škoda Fabia WRC). Na první příčku ztrácejí 35,7 sekundy. Posádka továrního týmu Škoda Motorsport vyhrála všechny tři dosud odjeté erzety a navíc jim nahrálo i zaváhání dvojice Václav Pech a Petr Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC), kteří byli na RZ 11 mimo trať a ztratili 37,5 sekundy.
Z boje o umístění ve špičce vypadli již v první nedělní erzetě Štěpán Vojtěch a Michal Ernst (OMV Rally Team/Peugeot 206 WRC) s poškozenou spojkou svého vozu. Soutěž nedokončí ani Martin Prokop s Petrem Novákem (Jipocar Racing/Škoda Octavia WRC), kteří se před RZ 12 rozloučili s pátým místem, když přestal fungovat kardanový hřídel jejich octavie.
V klasifikaci Evropského poháru – Východ i v kategorii produkčních vozů Mezinárodního mistrovství republiky nedošlo k žádným zásadním posunům, pouze časové rozestupy se poněkud natáhly. Stále vede celkově šestý Josef Peták s kitovým Peugeotem 306. Za ním zůstává s odstupem 14,2 vteřiny Václav Arazim, jemuž patří vedení v kategorii produkčních automobilů. Český jezdec zvýšil svůj náskok na druhého muže produkčních automobilů (a třetího v pořadí Evropského poháru – Východ) Brita Davea Pattisona na 19,7 sekundy.
Hlasy jezdců ze servisní zóny
Roman Kresta: „Na dvanácté erzetě jsem ztratil šestnáct sekund, když mi zhruba v polovině testu zhasl motor. Trochu jsem tam s tím zápasil. Náš náskok před Kopeckým není nijak výrazný a Honza určitě pojede s maximálním nasazením, takže do toho jdu naplno jako dosud a nesmím udělat žádnou chybu. Bude to boj až do poslední erzety.“
Václav Pech: „Nedobrzdili jsme odbočku, kde dost nebezpečně stálo velké množství diváků. Nevěděl jsem jestli to dobrzdím nebo ne, a tak jsem přestal bojovat s autem a začal mávat na lidi, aby utekli. Byli jsme venku, ale tím, že jsme je zavčasu vyhnali, se nikomu nic nestalo. Autu naštěstí také ne. Bohemka bude napínavá až do konce.“
Jan Kopecký: „Podařilo se nám přeskočit Pecha, který měl problémy. Chceme si udržet vybojovaný náskok, ale v žádném případě to nebude jednoduché, protože Vašek určitě pojede hodně rychle. Na první místo nemyslím. Roman je obrovsky zkušený jezdec, nedělá chyby a je u nás pořád nejlepší. Myslím si, že je nemožné ho dostihnout.“
Ladislav Křeček: „Je to dost těžké, ale pěkné. Obrácená erzeta Skalsko – Vinec je hodně náročná, asfalty kloužou a poslední tři zkoušky budou ještě zajímavé. Zvláště čtrnáctá rychlostka, kde se jede na kamení a v lese, může rozhodnout.“
Josef Peták: „Výjimečně jsem nevyrobil žádnou závažnou chybu. Pocitově to nebylo špatné, ale hodně opatrné a uvidíme, co ještě předvedou Arazim a Pattison. Vinec v opačném směru je velice náročný. Za ta léta se projevuje, že každý z nás tu zkoušku umí a ví o všech kritických místech. Z opačného pohledu je to docela bojovka.“
Pořadí po RZ 12: 1. Kresta, Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC) 1:56:29,4, 2. Kopecký, Schovánek (Škoda Motorsport/Škoda Fabia WRC) +35,7, 3. Pech, Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC) +44,3, 4. Schie, Engen (Toyota Corolla WRC) +6:21,3, 5. Křeček, Hršel (Okula – Kars/Ford Escort Cosworth) +9:13,2,
6. Peták, Benešová (Hroch Rally Team v AČR/ Peugeot 306 Maxi) +9:16,7 - (1. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 7. Arazim, Gál (Hella Motorsport/ Mitsubishi Lancer EVO VII) +9:30,9 – (2. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 8. Pattison, Molyneux (GB/Mitsubishi Lancer EVO VII) +9:50,6 - (3. v klasifikaci Evropského poháru – Východ). 9. Barvík, Konečný (Mitsubishi Lancer Evo VI) +10:49,5 - (4. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 10. Béreš, Starý (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +11:16,6 - (5. v klasifikaci Evropského poháru – Východ).
DRAMATICKÉ FINÁLE XXXI. ROČNÍKU RALLY BOHEMIA
Vítězem XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA – FIA Evropského poháru v rally – Východ s koeficientem 10 a Mezinárodního mistrovství České republiky se stala posádka továrního týmu Škoda Motorsport ve složení Jan Kopecký a Filip Schovánek na voze Škoda Fabia WRC. Druhé místo obsadili Roman Kresta a Jan Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC) a třetí dojeli Václav Pech a Petr Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC). Na prvním místě v klasifikaci Evropského poháru v rally – Východ se stali Josef Peták a Alena Benešová (Hroch Rally Team v AČR) s vozem Peugeot 306 Maxi a odvezou si tak putovní pohár absolutního vítěze letošního ročníku Rally Bohemia.
Závěrečná etapa rally byla nesmírně dramatická. O konečném pořadí rozhodovala až poslední rychlostní zkouška, druhý průjezd úsekem Skalsko – Vinec. Od třetího testu vedoucí Roman Kresta měl defekt pneumatiky a ztratil 51 vteřin na Jana Kopeckého. Ten vyhrál všech šest dnešních rychlostních zkoušek (celkově 11 z 15) a poprvé v kariéře se mohl radovat z vítězství na Rallye Bohemia. Na Krestu, jenž vyhrál předchozí čtyři ročníky (letos čtyři RZ), tak zůstalo tentokrát druhé místo se ztrátou 22,2 sekundy.
V klasifikaci Evropského poháru – Východ i v kategorii produkčních vozů Mezinárodního mistrovství republiky nedošlo k žádnému zásadnímu zvratu. Z vítězství se může radovat Josef Peták s kitovým Peugeotem 306. Za ním dojel s odstupem pouhých 3 vteřin Václav Arazim, jemuž patří vedení v kategorii produkčních automobilů. Druhým mužem produkčních vozů (a třetím v pořadí Evropského poháru – Východ) je po vyrovnaném výkonu Dave Pattison na Mitsubishi Lancer EVO VII.
Hlasy jezdců v cíli XXXI. ročníku Rally Bohemia
Jan Kopecký: „Mám velikou radost. Obrovský podíl na vítězství má celý tým mechaniků a zejména Dietmar Mettrich, se kterým se nám auto podařilo nastavit podle našich představ. Nakonec to dopadlo tak, že Roman měl na poslední zkoušce smůlu, udělal gumu a nám se podařilo vyhrát.“
Roman Kresta: „Šest kilometrů po startu poslední zkoušky jsme píchli pneumatiku, ale tak, že okamžitě ušla. Nevím, kde se to stalo, neudělal jsem žádnou chybu, která by mohla být příčinou defektu. Hned jsem měl prázdné kolo. Snažil jsem se jet co to šlo, ale minutu jsme stejně nabrali. Zklamání? Samozřejmě! Dva dny se člověk honí a v poslední erzetě ho taková záležitost odsune na druhé místo. Naštěstí je to alespoň to druhé místo, i když to znamená bodovou ztrátu v žebříčku. Chtěli jsme vyhrát, abychom mohli útočit na mistrovský titul, ale přesto si myslím, že ještě není všechno ztraceno.“
Václav Pech: „Bylo to hodně hustý. Že Roman udělá gumu ještě na poslední zkoušce, to mě opravdu nenapadlo. Trochu jsme prodali předposlední erzetu a začátek poslední. Kdybychom jeli naplno, tak jsme možná stihli být druzí, ale s tím se vážně nedalo počítat. Byl jsem rád, že po tom našem problému na jedenáctce už jedeme v pohodě. Pro průběžné pořadí mistrovství republiky mně pomohlo, že Roman nezískal více bodů a je před námi jen o jedno místo. Může se stát, že budeme muset více počítat s Honzou Kopeckým než s Romanem.“
Josef Kopecký: „Takovému závěru bych rozhodně nevěřil. Zvláště po včerejší dnu, kdy jsme měli spoustu smůly a minutová ztráta se zdála příliš velká. V závěru jsme měli štěstí, ale Honza udělal maximum proto, aby mu šel napřed. Vždyť dneska vyhrál všechny rychlostky. Nálada v týmu byla bombastická. Každý o mě možná ví, že fandím Romanu Krestovi. Je to velice dobrý jezdec a v naší republice určitě nejlepší. Samozřejmě mu nepřeji to proražené kolo, ale Honzovi přeji vítězství.“
Thomas Schie: „Soutěž se nám velmi líbila. Jsou tu krásné rychlostní zkoušky. V první etapě jsme měli dost problémů, strávili jsme čtyři minuty mimo trať. Včerejšek byl pro nás docela těžký, ale dnes už všechno fungovalo správně. Menší potíže se objevily ve druhém kole testů, protože začalo pršet. Jsme však rádi, že jsme v cíli, a jsme spokojeni s dobrým výsledkem.“
Dave Pattison: „Na první zkoušce nás postihl defekt levého předního kola, takže až do servisní zóny jsme měli problémy s řízením. Ztratili jsme hodně času a potom už jsme nechali soupeře jet a v klidu dojeli až do cíle. Stále poznáváme auto. Přeorientovat se na levostranné řízení je velmi těžké. Po celou mou řidičskou kariéru jsem byl zvyklý sedět na pravé straně. Obtížné je to hlavně v rychlých zatáčkách. Ale není to tak špatné, učím se docela rychle. Příště už Arazima porazíme. Pokud si nějaký český sponzor všimne našeho třetího místa, rádi bychom přijeli již na Barum Rally.“
Neoficiální pořadí 31. ročníku Rallye Bohemia: 1. Kopecký, Schovánek (Škoda Motorsport/Škoda Fabia WRC) 2:17:37,2, 2. Kresta, Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC) +22,2, 3. Pech, Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC) +46,5, 4. Schie, Engen (Toyota Corolla WRC) +6:55,3, 5. Křeček, Hršel (Okula – Kars/Ford Escort Cosworth) +10:03,6,
6. Peták, Benešová (Hroch Rally Team v AČR/ Peugeot 306 Maxi) +11:00,0 - (1. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 7. Arazim, Gál (Hella Motorsport/ Mitsubishi Lancer EVO VII) +11:03,0 – (2. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 8. Pattison, Molyneux (GB/Mitsubishi Lancer EVO VII) +11:35,6 - (3. v klasifikaci Evropského poháru – Východ). 9. Barvík, Konečný (Mitsubishi Lancer Evo VI) +12:50,5 - (4. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 10. Béreš, Starý (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +13:03,6 - (5. v klasifikaci Evropského poháru – Východ).
tisk info
|