Buggyra přes slušný výkon přišla na Nurburgringu o prvenství tisková zpráva
Buggyry ovládly kvalifikaci
Stejně jako ve včerejším měřeném tréninku se o první dvě příčky kvalifikace na Nurburgringu podělili jezdci za volanty závodních speciálů Buggyra. Způsobem start-cíl zvítězil Antonio Albacete před Ludovicem Faurem. Absolutní úspěch roudnického týmu tak „pokazil“ pouze Markus Oestreich (VW-Titan). Německý trucker se totiž dostal bezprostředně po startu před Vršeckého a vzápětí začal svádět líté boje o druhé místo s Faurem.
„Znám Markuse strašně dlouho, kdysi jsme spolu jezdili řadu let v týmu Mercedes. Proto mě hned tak něčím nepřekvapí,“ komentoval Ludovic po skončení kvalifikace okamžik, při kterém se dostal Oestreich na několik sekund na druhou pozici. „Útok jsem očekával a přesně jsem věděl, jak budu reagovat. Nakonec se mi můj záměr zdařil a do pohárového závodu budu startovat z první řady. Už se těším.“ Na první pohled poněkud nevýrazný Vršecký bojuje podle všeho s problémy krční páteře, které roudnického jezdce provázejí od závodu v Misanu.
„V kvalifikaci jsem jel podle svých nejlepších schopností, vedoucí trojice byla ale nad mé síly. Ještě je ale před námi hlavní závod,“ řekl David po dojezdu. V té chvíli již určitě věděl, že se na čele průběžného pořadí vytvořila doposud málo vídaná situace. O první místo se totiž dělil s týmovým kolegou Faurem, Markus Oestreich pak ztrácel na dvojici pilotů Buggyry pouhý bod.
Buggyra přišla o prvenství
Markus Oestreich slavil týden před závodem na Nurburgringu své jedenačtyřicáté narozeniny. A jeho bývalý spolujezdec z týmu Mercedes Ludovic Faure mu dal opožděný, leč o to cennější dárek. Díky jeho ataku na hranici únosnosti, kterým zaútočil na stájového druha Albaceteho totiž Faure otevřel pro Oestreicha doslova bránu jak k vítězství v závodě na Nurburgringu, tak k celkovému vedení v průběžné klasifikaci.
Přitom to dlouho vypadalo na to, že dvojice Albacete – Faure ovládne dění pohárového závodu. Oba jezdci velmi dobře odstartovali (zcela nepochopitelně zaspal na startu Vršecký) a vypracovali se solidní náskok. Vypadalo to na klidný závod. Situace se začala dramatizovat až v posledních čtyřech z celkového počtu čtrnácti kol. Nejdříve začal ztrácet Albacete, který si po dojezdu stěžoval na potíže s brzdami. V důsledku toho se na něj začal tlačit Faure, přičemž na španělského jezdce získával v každém kole kolem půl sekundy.
A je samozřejmé, že za oběma piloty Buggyry číhal na svou příležitost všemi mastmi mazaný Markus Oestreich na voze VW. Dvě kola před koncem Ludovic zaútočil a velmi drsným manévrem se dostal před Antonia. Zároveň se však oba piloti Buggyry najednou ocitli takřka mimo dráhu, čehož dokonale využil Oestreich. Ten mluvou fotbalistů „v suchém triku“ oba své soky bez problémů předjel.
Do konce pohárového závodu zbývalo v té chvíli kolo a půl a bylo zřejmé, že i na Nurburgringu bude platit ono životem tolikrát prověřené rčení pravící, že když se dva perou, směje se ten třetí. A jsem si jist, že pohled na kyselé tváře Antonia s Ludovicem na stupních vítězů pobavil Markuse více, než nejslavnější grotesky Charlie Chaplina. David Vršecký nenavázal na svůj vynikající výkon z Nogara a skončil na čtvrtém místě, když si po závodě stěžoval na problémy se zablokovaným pravým kolem. To mu podle vlastních slov neumožnilo více, než se koncentrovat na boj o čtvrté místo.
buggyra
|