Dalnic u nás přece jen přibývá !! Nově otevřené úseky českých dálnic. 8.12.2008 11:13 - tisková zpráva
Nově otevřené úseky českých dálnic. Právě teď !!
Otevíráme nový šestipruhový úsek dálnice D1 mezi Lipníkem n.B. a Bělotínem Významný pozitivní dopad na dopravní situaci na Moravě a na místní ekonomiku bude mít nový úsek dálnice D1, který slavnostně ŘSD otevírá 25. listopadu 2008. Dokončením tohoto 16 km dlouhého úseku je již více jak polovina projektu D47 v provozu a je to další důležitý krok ke spojení mezi Ostravou, Brnem a Prahou.
Projekt dálnice D47 (Lipník n.B. – Ostrava) se v mezinárodním ohledu začlení do transevropského tahu směr sever-jih (Polsko – Rakousko), v celostátním měřítku se stane důležitou součástí páteřní dálniční sítě, která umožní kvalitní dopravní připojení průmyslové ostravské aglomerace na vnitrostátní dopravní síť, a tím se vytvoří podmínky pro další hospodářský a podnikatelský rozvoj tohoto regionu. Dálnice D47 bude od okamžiku uvedení do provozu označena jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou, Brnem, Ostravou a polskou dálnicí A1 u Bohumína dosahovat délky 377 kilometrů.
„Otevřením uvedeného úseku se celá dálnice D47 dostává za polovinu celkové výstavby, protože v provozu je již 44 km z celkových 80. Jde o předposlední krok před napojením samotné Ostravy. Nicméně už nyní výrazně pomůže – především v celkové rychlosti jízdy, neboť se řidiči vyhnou městu Hranice a dalším místům, kde docházelo ke zbytečným zdržením provozu,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Ve smyslu koncepce dálniční sítě České republiky bude úsek Lipník nad Bečvou - Bělotín tvořit průplet dálnice D1 (od Brna) a rychlostní silnice R35 (od Olomouce) na jedné straně a dálnice D1/D47 (na Ostravu) a rychlostní silnice R48 (na Frýdek-Místek) na straně druhé.
Vedle ekonomického a dopravního přínosu je úsek zajímavý také svým technickým provedením. Jde o šestipruhovou dálnici, která řidičům poskytne maximální komfort při cestování. Na úseku je realizován zahloubený a přesypaný tunel, jenž převádí místní komunikaci, plynovod a Drahotušský potok. Počet mostů dosáhl počtu 25. Stavba zahrnuje čtyři mimoúrovňové křižovatky (výjezdy) Lipník nad Bečvou, Hranice, dálniční křižovatka Bělotín a Bělotín. Součástí stavby je také cca 2 km dlouhý přivaděč Bělotín, kterým je D1 napojena na rychlostní silnici R48 od Frýdku-Místku. Tím tedy rovněž vznikl nový začátek této zatím ne ve všech úsecích dokončenou rychlostní silnici končící na polských hranicích u Českého Těšína.
V úsecích přilehlých k zástavbě jsou navržena protihluková opatření, která dosahují celkové délky téměř sedmi kilometrů. Na ně navazuje oplocení dálnice ve většině její délky. Hlavní trasa dálnice je opatřena cementobetonovým krytem, úseky přiléhající k mostním konstrukcím a Přivaděč Bělotín krytem živičným.
Poloha dálnice v úseku Lipník nad Bečvou – Bělotín byla určena na základě procesu výběru koridorů dálnice D47 v celé délce trasy této dálnice, tedy od Vyškova do Ostravy. Hlavní trasa úseku prochází v blízkosti měst Lipník nad Bečvou, Hranice a Bělotín. Na severu je vymezena úpatím Oderských vrchů a na jihu železniční tratí Přerov – Hranice – Studénka.
Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.
Informace o stavbě: Název stavby: Dálnice 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín Místo stavby: Olomoucký kraj Zahájení: 12/2004 Dokončení: 11/2008 Délka stavby: 15 588 m Cena stavby bez daně: 7 010 557 025
Nově otevřený obchvat odkloní dopravu z Jablunkova a Návsí Zásadní význam pro obyvatele Jablunkova a Návsí bude mít obchvat na silnici I/11, který ŘSD slavnostně otevírá dnes 26. listopadu 2008. Doprava je na uvedené komunikaci silně zahuštěná, především vlivem narůstajících průmyslových zón blízkosti silnice. Silnice I/11 je klíčovým tahem v Moravskoslezském kraji a dále směrem na Slovensko.
Silnice I/11 Opava – Ostrava – Havířov – Český Těšín – Třinec tvoří hlavní silniční tah severní Moravy a současně ji propojuje se Slovenskem přes bývalý hraniční přechod Mosty u Jablunkova.
Stavba I/11 Jablunkov – obchvat je jednou z etap výstavby silnice I/11. Obchvat odklání dopravu mimo obce Návsí a Jablunkov. Na východě navazuje na dostavěný úsek „Mosty u Jablunkova – obchvat“ a na západě končí v místě připravované stavby „Hrádek – průtah“. Z hlediska vlivu stavby a jejího provozu na zdraví a bezpečnost obyvatel je jasné, že se ve srovnání s předešlým stavem situace pro většinu dotčených obyvatel výrazně zlepší.
Doposud byla stávající silnice vedena zastavěnou částí obce Návsí a města Jablunkov. Obyvatelé byli silně obtěžováni hlukem a emisemi. „Převedení rozhodující části dopravy mimo hlavní části osídlení přispěje k výraznému snížení rizika střetu motorových vozidel s chodci a cyklisty. Sníží se také stresová, fyzická a hluková bariéra, se kterou museli obyvatelé do vybudování obchvatu silnice I/11 denně počítat,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Pro účastníky silničního provozu znamená vybudování nové trasy zvýšení bezpečnosti, plynulosti a celkového komfortu při jízdě. Ve stavbě jsou aplikována nápravná opatření pro snížení vlivů stavby a jejího provozu na životní prostředí. Například ochrana obyvatel roztroušené zástavby před účinky hluku z dopravy na silnici I/11 je řešena výstavbou celkem třinácti protihlukových stěn.
Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.
Informace o stavbě: Název stavby: Silnice I/11 Jablunkov - obchvat Místo stavby: Moravskoslezský kraj Doba výstavby: leden 2006 – listopad 2008 Délka stavby: 5 170 m Cena stavby bez daně: 730 389 498 Kč
Otevíráme nový obchvat Holic ŘSD zprovozňuje 3. prosince 2008 významnou dopravní stavbu v Pardubickém kraji – obchvat Holic na silnici I/35. Obchvat má největší význam pro obyvatele samotných Holic. Přesune totiž těžkou a intenzivní dopravu z centra mimo osídlené oblasti. Obchvat je postaven z převážné části na zemědělských pozemcích.
Silnice I/35 je zařazena do vybrané silniční sítě, protože tvoří důležitou spojnici mezi východní částí Čech s Moravou. V současné době prochází několika významnými sídelními útvary. Dokončená výstavba obchvatu I/35 kolem Holic má za úkol odklonit dopravu mimo centrum města a tím eliminovat účinky dopravy na životní prostředí ve městě. Sníží se zde ekvivalentní hladina hluku a emise výfukových plynů. Dojde také ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu a podstatně se omezí možnost střetů automobilů s chodci.
„Realizace přeložky nevyvolala přímé nároky na další rozvoj infrastruktury, kromě nutné výstavby přeložek inženýrských sítí. Obchvat probíhá především po zemědělsky využívaných plochách a nemá vliv na obecné rekreační využití krajiny,“ upřesňuje technické detaily výstavby obchvatu generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Na základě provedeného posouzení vlivu hluku je vybudována oboustranná protihluková stěna s proměnlivou výškou (až čtyři metry) a protihluková stěna v prostoru křižovatky.
Časově výstavba obchvatu I/35 navazuje na první etapu výstavby rychlostní komunikace R35. Obchvat bude sloužit se silnicí I/36 jako spojnice mezi R35 a stávající silnicí I/35. Z tohoto důvodu byl navržen samostatný odbočovací pruh kruhové křižovatky. Po kompletním dokončení přeložky I/35 budou některé úseky stávající silnice převedeny do sítě místních komunikací. Trasa stávající silnice I/36 přes Holice je převedena částečně po novém obchvatu a dále po opuštěné části silnice I/35. Opuštěná část silnice I/36 bude převedena do místních komunikací. Začátek silnice III/32256 je posunut na křižovatku se silnicí I/36 a III/29817.
Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.
Informace o stavbě: Název stavby: I/35 Holice - obchvat Místo stavby: Pardubický kraj Doba výstavby: 10/2006 – 12/2008 Délka stavby: 4200 m Cena stavby bez daně: 229 092 024 Kč
ŘSD
|