www.car.cz
 

Aleš Loprais vyrazil na rampu po obrovské show jako třetí kamión
     3.1.2009 11:15 - tisková zpráva


Rallye Dakar 2009 odstartovala famózně!

Slavnostní podium ceremony na náměstí Plaza de la Republica bylo velkolepou šestihodinovou show, jakou Dakar v novodobé historii snad nikdy nezažil. Davy Argentinců vytvořily kolosální kulisu pro celý závodní konvoj.


Špalíry diváků lemovaly celou čtrnáctikilometrovou trasu z parc fermé ke startovní rampě a zpět. Jejich počet dle odhadu pořadatelů překročil půlmilionovou hranici. Podobný zážitek znamenal snad jen průjezd Barcelonou v roce 1987. "Ty davy byly neskutečné," vzpomíná navigátor Vojta Štajf, který slaví svou dakarskou premiéru. "Na náměstí la Republica byli lidé všude, ale oni nás nechtěli pustit už z parc fermé! A to byly všechny ulice uzavřeny pro veškerý provoz.

Lidé byli opravdu rozvášnění, jeden takový si stoupl přímo před naši Tatru a druhý ho přitom fotil, a přitom ani jeden z nich neřešil to, zda Aleš skutečně zastaví. Ve svém dřívějším angažmá ve WRC jsem Rallye Argentina nikdy nenavštívil, o to příjemnější je teď moje překvapení. Argentinci prostě motoristický sport milují. V kabině jsme si říkali, že takto velkolepé přijetí bychom si přáli mít ještě jednou, 18. ledna."

Alešova Tatra projela kolem startovní rampy (ta by totiž průjezd kamionů nevydržela) hned za rudým MANem Hanse Staceyho a ještě rudším, byť modrým kamazem Vladimira Čagina jako třetí kamion. Ve stejném pořadí odstartuje i do první speciálky do Santa Rosy.


Opona Dakaru těsně před zvednutím…

Hlavní briefingy pro všechny soutěžící tradičně předznamenávají brzké zvednutí opony velkého dakarského divadla. Posádka press caru i všichni závodníci už mají základní briefingy za sebou.

"Všechny vás tu vítám a děkuji vám za projevenou důvěru i za to, že jste zůstali součástí velkého společenství zvaného Rallye Dakar. Je před námi něco zcela nového, dosud nepoznaného, poprvé jsme se přesunuli do Jižní Ameriky," zahájil briefing ředitel soutěže Etienne Lavigne. Velkou část jeho vystoupení byl kladen důraz na bezpečnost závodníků i obyvatel zemí, jimiž soutěž projíždí, stejně tak i na respektování soukromých vlastníků pozemků, jimiž povedou speciální zkoušky. Ve stejném duchu se nesl i slib na Chartu Dakaru který každoročně pronáší nejmladší účastník soutěže, jímž byl tentokrát 24letý francouzský motocyklista. Dva dny přejímek zhlédlo v tzv. Dakar Village na 80 000 diváků.

Když jsme u bezpečnosti, sportovní ředitel Davide Castera všem znovu zopakoval používání signálů v Iritracku i základní pravidla při předjíždění, zejména pak dodržování rychlostních limitů v obci. Maximální rychlost je na Dakaru omezena pro závodní kamiony (150 km/h), asistenční vozidla bez výjimky (90 km/h) a press vozidla (110 km/h).

Důležitá zpráva pro česká média a všechny fanoušky, kteří sledují rallye live přímo na stránkách pořadatelů.

Od půlnoci z 2. na 3. ledna platí na rallye tzv. race time, aby se předešlo jakýmkoliv dohadům v souvislosti se změnami časových pásem. Race time je nastaven jako středoevropský čas minus 4 hodiny, tedy o hodinu méně než je současný čas v Buenos Aires. Časový posun mezi Argentinou a Chile nebude brán v potaz. Všechny startovní, průjezdní i cílové časy indikované na webu pořadatelů v průběhu soutěže, budou v race time. Race time skončí pro všechny účastníky o půlnoci ze 17. na 18. ledna, takže startovní i cílový ceremoniál už proběhnou v reálném časovém pásmu.

Další důležitá zpráva pro fanoušky Loprais Tatra Teamu a kategorie kamionů: už od druhé etapy startují všechny kamiony podle dosaženého umístění v předchozí etapě v mixovaném pořadí s osobními vozy, takže dojezdy nejlepších kamionů do cíle speciálek by se měly stihnout ještě ve večerních hodinách středoevropského času. 2. ledna večer proběhne pod obeliskem v Buenos Aires slavnostní ceremoniál se startovní rampou v přímém přenosu místní televize.

 

www.loprais.cz


 
 
Fotogalerie:   Rallye legendy v roce 2008 objektivem Jana Marka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose