Vrchař Andrea DeBiasi mění techniku a vítězí Pavel Jelínek
Před začátkem sezony 2004 ve vrchařském Mistrovství Evropy snad každý očekával, jakým způsobem se bude vyvíjet souboj v kategorii II, když třílitrove prototypy skupiny CN dostaly povinné restriktory, jenž měly omezit výkon motoru na úroveň dvoulitrových konkurentů.
Ve většině případů se tak opravdu stalo a startovní pole ME se neuvěřitelně vyrovnalo. Jenže světlou výjimkou zůstal Ital Giulio Regosa, který i s omezenou třílitrovou Osellou PA20/S BMW soustavně porážel hlavního favorita celého mistrovství - dalšího Itala Andreu DeBiasiho. Ačkoliv se mohl DeBiasi spoléhat na poslední vývojový stupeň Oselly PA21/S Honda, dvoulitrový motor na zkušeného matadora Regosu pořád nestačil, a tak v polovině sezony provedlo vedení týmu Scuderia Villorba Corse razantní krok - DeBiasi přenechal dvoulitr stájovému kolegovi Maglionovi a sám usedl do kokpitu jeho třílitrové Oselly PA20/S BMW, tedy do stejného vozu, se kterým dosud kraloval Regosa.
Hned první svezení na domácí trati v Rieti naznačilo, že právě s touto technikou může mladý Ital opět pomýšlet na zisk titulu evropského šampiona, ovšem při absenci Tschagerovy stáje chybělo srovnání s vedoucím Regosou. O týden později, na dalším italském závodě ve Vallecamonice, již nechyběl nikdo z pravidelných účastníků seriálu ME, kterým DeBiasi předvedl, že dobré časy z Rieti nebyly pouze náhodné. Před druhým Regosou zvítězil o neuvěřitelných 5 vteřin a již teď se můžeme těšit, jak bude tento dramatický souboj pokračovat 25. června na slovenské Babě.
Ondřej Koubek
|