Na úvod Dakaru pražský Offroad centrum tým s úsměvem 4.1.2009 12:22 - tisková zpráva
1.etapa 3. ledna 2008 Buenos Aires – Santa Rosa de la Pampa
Uvodni etapa byla podle slov organizatora zahrivaci. Potvrdili to v podstate i vsichni jezdci Offroad centrum tymu.
Ivo Kastan
Jake mas zazitky z uvodni etapy. Tak nudnou etapu jsem snad jeste nezazil a zodpovedne mohu rict, ze tolik prachu take ne. Dlouhe roviny sem tam zatacka do praveho uhlu. Prvni cast byla cela v pisku, coz pro muj nizkoobsahovy nezajety motor neni to prave orechove. Trosku jsem se bal i spotreby, ale prijemne me prekvapila. Nemusel jsem ani prepinat na rezervu.
Motorka tedy funguje jak ma, mas na ni nejakou praci?? Mam. Musim vymenit olej, coz budu preventivne delat kazdy den. Seridit ventily a udelat beznou udrzbu. Budu asi menit i zadni tlumic, nejak se mi nelibi. Zadni guma je uplne na dranc, ale jak to tady tak pozoruji, tak nejsem sam s timto problemem. Konec koncu i Cyril Despres dojel etapu pouze na zadnim rafku. Pravdepodobne za nadmernou likvidaci gum muze souhra nekolika faktoru, vysoke teploty, dlouhe prejezdy po asfaltu a pisecny povrch s tvrdym podkladem.
Citis se unaveny, jak je vlastne narocna jizda na male motorce o proti normalnimu dakarskemu specialu? Unaveny jsem to nezapiram. Startoval jsem v sest rano a v podstate jsem se zastavil az nyni, kdyz nepocitam povinnou patnactiminutovou prestavku v tankovacce. Jestli dobre vidim na hodinky tak je 17.30.
Motorka je velmi prijemna dobre se na ni stoji, samozrejme ze je to mnohem unavnejsi, hlavne pri takovychto etapach, kde muzou jet velke motorky pomerne rychle, mam velky handicap.
Nicmene jedu a docela si to uzivam. Jestli tahle etapa byla pro moji motorku nevhodna tak treba ty ostatni mohou byt jeste horsi…(s usmevem)
Posadka Toyoty LC 120 Jirka Janecek a Viktor Chytka byla se svymi vykony velmi spokojena do bivaku v Santa Rose dorazila s usmevem na rtech.
Jirka Janecek
Vidim usmev na tve tvari, to asi znaci, ze jsi si dnesni etapu uzival. Pocatecni nervozita opadla po prvnich kilometrech, jsem spokojen. Meli jsme sice i par krizovych situaci, protoze se velmi prasilo a misty nebylo videk jak se rika ani na krok, malem jsme narazili do auta pred nami a na posledni chvili projeli jednu zatacku po dvou kolech.
Jak se vyrovnavas s vysokymi teplotami, v "zavodaku" to musi byt velmi neprijemne a ubijejici. Vubec ho nestacim vnimat, adrenalin je silnejsi. Urcite mi mnohem vic vadi prach, protoze jizda v nem je neprijemna a znesnadnuje predjizdeni pomalejsich posadek. Dnes vubec nefoukal vitr a mracna prachu se drzela na trati. Je to nebezpecne pro nas i pro ostatni.
Jak na tebe celkove pusobi zdejsi atmosfera. Jeste mi to asi uplne nedoslo. Jsem zde na legendarnim zavode, kde startuji spickove tovarni tymy a jezdci. Dostali jsme sanci byt na stejne lodi. Velmi me vsak mrzi spekulace kolem me pripadne nepritomnosti v parlamentu v pripade schvalovani vojenske mise v Afghanistanu. To, ze se chystam na Rally Dakar jsem oznamil vsem v dostatecnem predstihu. Svolal jsem na toto tema i tiskovou konferenci a nyni kdyz jsem mimo Ceskou republiku to nektera media negativne prezentuji. Jsem nemile prekvapen. Navic v pripade hlasovani v dobe kdy nebudu v parlamentu pritomen, me vyparuje Mirek Svoboda z CSSD.
Viktor Chytka Jak jsi si ty uzil premierovou etapu na Rally Dakar? Jsem velmi nadsen z atmosfery, ktera panuje kolem trati. Vsude je spousty divaku, i v mistech kde nemuzou kvuli prachu nic videt. Jeste jsem nic podobneho nezazil. Tolik lidi pohromade se malo kde vidi.
Jiri si ztezoval na prach, jak to vnimas ty? Je neprijemny, hlavne kdyz jsem dojizdeli pomalejsi auta, vubec nebylo mozne predjet. Za nekterymi jsme jeli i nekolik kilometru.
Nemate nejake technicke problemy? Vubec ne. Auto je dobre pripravene. Udelame asi jen beznou udrzbu a budeme se tesit do dalsi etapy.
Co na zavodniky ceka zitra 4. ledna Etapa c. 2: Santa Rosa - Puerto Madryn Delka celkem: 837 km spojovacka: 0 km mereny usek: 237 km spojovacka: 600 km
Nejdelsi etapa rallye nebude nutne tou nejtezsi. Presto bychom meli zustat opatrni a vyuzit potencial veskereho technickeho vybaveni. Po velmi rychle uvodni casti mereneho useku ochutname poprve pisek. Navigatori budou muset mimo cesty davat dobry pozor na spravny smer. Ti mene pozorni zacnou bloudit.
www.dakarpraha.cz
|