V Monte Carlu 2009 se ve světové premiéře představí dvě Fabie S 2000 8.1.2009 07:47 - tisková zpráva
Tovární Fabia Super 2000 s Kopeckým za volantem pojede premiérově v Monte Carlu 2009.
Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo v rámci šampionátu Intercontinental Rally Challenge.
V barvách továrního týmu Škoda Motorsport se v Monte Carlu (21. - 24. ledna 2009) představí česká posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a finský pilot Juho Hänninen s krajanem Mikko Markkulou.
Škoda Auto úspěšně završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení opravňující start Fabie Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.
Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj k návratu na soutěžní scénu podotýká: „Jsme opravdu pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s absolutně konkurenceschopným vozem.
Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování speciálu Super 2000.“
Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek vysvětlil rozhodnutí o výběru obou jezdců: “Jan i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme, že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu“.
Škoda Auto úspěšně završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení opravňující start Fabia Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.
Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000
Délka 3 992 mm, šířka 1 798 mm, rozvor 2 486 mm, hmotnost 1 200 kg Pohon: 4×4 Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, výkon 265 hp, kroutící moment 245 Nm Převodovka: X-trac 6stupňová sekvenční s třemi mechanickými diferenciály Spojka: AP Racing – 184 mm Elektronika: Magneti Marelli Zavěšení: McPerson – vpředu i vzadu Tlumiče: Reiger Racing systém Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18" (asfalt) a 15" (šotolina)
PR
http://new.skoda-auto.com/
http://www.motorsport-kopecky.cz
Kalendář IRC 2009
Monaco 21.- 24.01.2009 asfalt Brazilie 05.- 07.03.2009 šotolina Keňa 03.- 04.04.2009 šotolina Portugalsko 07.- 09.05.2009 asfalt Belgie 18.- 20.06.2009 asfalt Rusko 09.- 11.07.2009 šotolina Madeira 30.- 01.08.2009 asfalt Česká republika 21.- 23.08.2009 asfalt Španělsko 10.- 12.09.2009 asfalt Itálie 24.- 26.09.2009 asfalt Japonsko 22.- 24.10.2009 šotolina Velká Británe 19.- 21.11.2009 šotolina
|