Autoslide Pardubice 2009 kralovali Slováci, finále čtyřkolek zcela bez našinců 11.1.2009 12:04 - tisková zpráva
JOSEF ZIMMERMANN VÍTĚZEM AUTOSLIDE 2009!!!
Během celého dne panovala krutá zimní atmosféra. Na to, na co naši slovenští sousedé čekali několik ročníků, jsme se mohli těšit už v prvém ročníku. Už během volných tréninků se ukázalo, že jsme před branami neskutečných věcí. Následovali rozjížďky a objevili se první šrámy a technické problémy. Smutný byl Martin Svoboda s vozem Peugeot 306 Maxi Kit car, jehož nechalo na holičkách spojkové lanko... "Je mi do breku, taková smůla snad ani není možná," poznamenal jezdec.
S přibývajícími hodinami postupně přituhovalo. Na jezdce čekalo semifinále. O tom, že se bojovalo tvrdě, svědčí bitvou poznamenané Mitsubishi Lancer deváté evoluce Josefa Semeráda. I ten musel odstoupit neboť jeho zbraň zůstala nepojízdná. Mezi další odstupivší jezdce se zařadil "ďábelský" Nor Guttorm Lindefjell se Škodou Fabia ve válečných barvách Mediasportu. Švýcarského jezdce Josefa Martyho před finálem zastavil taktéž technický problém v podobě spadlého řetězu. Finále pak bylo doménou těch nejlepších z nejlepších.
V divizi junior buggy zabojoval Jiří Lipš a stal se vítězem následovaný druhou v pořadí Ivou Kuželovu - jediná žena ve startovním poli. Ve velkých race buggy bral vavříny nejcennější znojemský pilot Boris Vaculík, na druhém místě dojel Petr Švestka a hned za nimi Martin Švábenský. Po divizích race buggy a buggy junior došel první ročník Autoslide 2009 ke zlatým hřebům v podobě finálových jízd dvoukolek a čtyřkolek. Karol Šedivý ukázal své kvality a vrátil Tomáši Hurtovi porážku z minulého týdne ze Žarnovice. Se Seatem Ibiza se stal vítězem ve dvoukolkách.
Vyvrcholení dne patřilo čtyřkolovým monstrům. Nádherný výkon se svým pekelným strojem v podobě přemotorovaného Audi zajel Josef Beréš. Nicméně vítězem celé akce se po zásluze stal Josef Zimmermann. Jeho Toyota Corrola prokázala úžasnou spolehlivost a oba budou vzpomínat na první ročník AUTOSLIDE v České republice určitě v dobrém.
Josef Semerád je vítězem divácké ankety o krále Autoslide a toto mu bude alespoň malou náplastí na bolístku jeho Mitsubishi.
Top car potom patří slovenskému showmanovi Igoru Drotárovi. Děkujeme všem divákům za to, že vytvořili parádní atmosféru a těšíme se příští rok opět v Pardubicích na viděnou.
Stránky www.autoslide.cz sledujte i nadále. Přineseme vám atraktivní rozhovory.
Oficiální výsledky finálových jízd Autoslide 2009
Divize junior buggy: 1.) Lipš Jiří CZE, 2.) Kuželová Ivana CZE, 3.) Gomzjakov Tomáš CZE, 4.) Hanžl Lukáš CZE
Divize buggy: 1.) Vaculík Boris CZE, 2.) Švestka Petr CZE, 3.) Švábenský Martin CZE, 4.) Marthy Josef SUI
Divize 4 x 2: 1.) Šedivý Karol SVK, 2.) Hurt Tomáš CZE, 3.) Mottl Martin CZE, 4.) Peško Artem LAT
Divize 4 x 4: 1.) Zimmermann Josef SVK, 2.) Beréš Josef SVK, 3.) Pospíchal Miroslav SVK, 4.) Kuza Gábor HUN, 5.) Pažický Daniel SVK, 6.) Drotár Igor SVK
Perličky ze zákulisí AUTOSLIDE 2009
Po dvou sériích rozjížděk již bohužel prořídlo startovní pole. Smutným hrdinou se stal Martin Svoboda v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou. V první rozjížďce praskl u jeho Peugeotu 306 Maxi kloub na pravém zadním kole. Mechanici se pro něj vydali do jedné dílny u Hradce Králové. Vůz stihli opravit, ale když Martin najížděl na start své další jízdy, prasklo mu spojkové lanko... "Je mi do breku, taková smůla snad ani není možná," poznamenal jezdec.
Není však jediným, pro kterého Autoslide 2009 skončil. Poškozené převodovky poslaly mimo hru Jana Smrže s buginou s motorem Ford Cosworth a Lukáše Hanžla z kategorie Junior Bugy, kterou pohání agregát Honda. Některé fanoušky možná vystrašily puštěné blikače Mitsubishi Lancer Evo IX, se kterým jezdí Josef Semerád. Příčina jeho problémů však byla nečekaně banální. V zatáčkách se odléval benzin v nádrži a motor byl najednou bez "šťávy". Po zisku jediného bodu si však pražský jezdec spravil náladu výhrou v další rozjížďce.
Až v rohu parkoviště závodních strojů má své skromné zázemí Karol Šedivý. Pětatřicetiletý jezdec zažil všechny Autoslidy od jejich založení (4x 1., 1 - 2., 1x - 3.) a může srovnávat. "V porovnání s předchozími roky, udělaly tyto závody výrazný pokrok především v organizační stránce a těší mě i zájem diváků. Tady v Pradubicích se mi líbí, jak je všechno připravené, zvládnuté, jezdci jsou o všem informovaní a nemusí se shánět, kdy mají být na startu a proti komu startují. Trať je dostatečně široká, i když teď už je tam více hlíny, ale to je pro každého z nás stejné," míní Šedivý.
Třetím rokem jezdí s dvoulitrovým Seatem Ibiza, který je doma postavený. Vůz s motorem o sílem 230 koní je vybaven převodovkou z dílny proslulého Petra Bartáška. Svého pána dovezla ibiza loni k dalšímu titulu mistra Slovenska v autokrosu v divizi 1 a prodloužila sérii jeho národních triumfů na osm v nepřetržité řadě. Úspěšnou loňskou sezonu korunoval prvenstvím v Castrol Cupu.
Hlasy vítězů AUTOSLIDE 2009
Při premiéře na Autoslidu 2009 v Pardubicích si v nejsilnější divizi speciálů s pohonem na všechna čtyři kola (4x4) zopakoval své vítězství z předchozího klání v Žarnovici Josef Zimerman s vozem Toyota Corolla. Ve finalové jízdě zvítězil poté, co svedl ostrý předjížděcí manévr s vozem Audi Jozesa Béreše staršího. "Pravda, dal jsem mu menší ránu, ale určitě neúmyslně. Jožo byl hodně rychlý na rovině a při nájezdu do zatáčky začal brzy a příliš prudce brzdit, což jsem nečekal. Proto došlo ke kontaktu, ale řekl jsem mu, že mi to může za rok vrátit," usmíval se čtyřiadvacetiletý Zimerman, kterému se česká premiéra Autoslidu velice líbila. "Bylo to tady po všech stránkách super. Bezvadná a široká trať, perfektně připravené depo a všechno bylo vše organizačně bezvadně naprosto bezvadně zajištěné."
V divizi vozů s jednou poháněnou nápravou (4x2) vyhrál další slovenský jezdec Karol Šedivý, který procházel všemi rozjížďkami naprosto suverénně a svou převahu dokázal i v rozhodující jízdě závodu. "Po startu jsem dostal menší ráno, která mi trochu narušila geometrii, takže jsem byl rád za náskok, kteerý se mi podařilo si zpočátku vybudovat. Ve zbývajícím průběhu finále jsem si od druhého do šestého kola pečlivě hlídal pozici. Ještě jednou chci poděkovat za bezvadný zážitek a doufám, že se Autoslide do Pardubic za rok vrátí."
Nejúspěšnějším jezdcem bugin byl Čech Boris Vaculík, který slavil výhru již před rokem v Žarnovici. "Myslím, že se česká premiéra Autoslidu vydařila. Auto jsme nijak speciálně nepřipravovali, jen dali vhodnější gumy.Osobně se mi tohle závodění líbí jako takové a navíc je to vhodně spojené i jako show. Myslím, že jsem si to v Pardubicích dost užil a už se těším na sezonu."
Hodně skromně vystupoval premiant divize Junior Buggy Jiří Lipš, kterému ani po výhře nebylo příliš do řeči, ale nakonec se rozpovídal: "Byl to nádherný závod s atmosférou. Jezdí se to jinak než klasický autokros, ale mě to hrozně bavilo a výhra byla příjemný zakončením dnešního dne."
http://www.autoslide.cz
|