Přes obvyklé pořadatelské zmatky byl průjezd do Chile téměř dokonalý a bezproblémový 11.1.2009 12:10 - tisková zpráva
Mimořádný den volna někteří závodníci MS - rallytruck týmu přivítali, jiné trápilo, že páteční závod kamionů byl odvolán. „Je to špatně. Je to další den, kdy jsme mohli něco dotáhnout. Potřebujeme jet. Stanovili jsme si nějakou strategii, kterou mi organizátoři tím dnem volna nabourávají,“ řekl první pilot závodního Liazu 4x4 Dakar Marek Spáčil.
O co v sedmé etapě Rallye Dakar 2009 posádka zeleného závodního Liazu s číslem 520 přišla věděl čtyřkolkář Olda Bražina, jemuž asistenční Tatra 6x6 MS - rallytrack týmu poskytuje technické zázemí. “Bylo to náročný hlavně fyzicky. Ze začátku to byla šílená rozbíječka, písky pak kaluže a bahniska. Trefil jsem strom. I když se jede šedesát osmdesát, tak na tom blátě to klouže a kola se zablokují, no a pak už to jde samo,“ vyprávěl své zážitky z pátečního speciálu vedoucí ve směru ze San Rafaël do Valparaisa v Chile Olda, který dojel do cíle na pátém místě. „ Dneska jsem na mašině strávil v kuse šestnáct hodin,“ dodal Olda.
Narozdíl od závodících, celý MS -rallytruck tým se v průběhu pátku v poklidu přesunul do Chille do bivaku, jenž tentokrát vyrostl v areálu námořní školy ve městě Valparaiso na pobřeží Atlantiku. Přejezd proběhl poklidně. Posádky všech tři týmových vozidel si vychutnaly pohled na masivní pohoří Anda i nejvyšší horu Anconcaquea. Průjezd celním prostorem z Argentiny do Chile měli organizátoři připraven dokonale.
Pro dakarskou karavanu připravili několik vlastních odbavovacích pruhů. Celníci prohlíželi, zda někdo nepřeváží jablka, sýry a některé další potraviny. „Na přechodu nám akorát sebrali oříšky. Jinak jsme jeli a jeli a jeli. Do bivaku jsme dorazili po šestnácté hodině, umyli jsme auto a najedli se,“ popsal další počínání závodníků i mechaniků druhý pilot Zdeněk Kubeša.
Oficiální den volna, který v sobotu kromě posádek kamionů měli v sobotu i motorkáři, čtyřkolkáři a automobilový závodníci, se v bivaku ´vůbec neodpočívalo. „Musíme dnes udělat taktickou přípravu na druhou polovinu závodu,“ řekl navigátor Jarda Lamač. Parta Luďka Podhorného se pustila do údržby závodního kamionu. „Museli jsme připevnit nový klakson, vyřešit dofukování, prohlédnout komplet celé auto, jestli někde není nějaká prasklina a udělat celkovou pravidelnou údržbu,“ pospal náplň sobotního dne Marek Spáčil.
Co se týká umístění Marka v šest etapě, tým stále vyjednává s organizátory o odpočtu časové ztráty, kterou získal při pomáhání jinému kamionu. „Stále to není dořešené, je to otevřené,“ dodal Marek Spáčil.
(zura)
|