www.car.cz
 

Návrat do koloběhu druhé poloviny Dakaru byl nekompromisní. I pro úspěšného Macháčka
     12.1.2009 07:18 - tisková zpráva


Dakar 2009: David Pabiška i Josef Macháček stále ve hře.

Den volna hostilo Dakarskou karavanu v přístavním městě Valparaiso, přímo stylově. K dispozici byl celý komplex námořní akademie armády Chile. Náš tým se plně věnoval péči o techniku a samotní jezdci péči o své zdraví. David i Ivan navštívili dakarské lékaře, aby drobné zdravotní problémy měli lékařský dohled, což přidá na psychice. Podařilo se nám ve spolupráci s KTM opravit zadřený motor Davida, když Ivanův motor jsme dali dohromady již o etapu dříve. Věřím ale, že je již nebudeme potřebovat. Oba motory měli závadu na vršku.

Rozlomený pístní kroužek zdecimoval hlavu, válec a píst a pro jistotu se vyměnil i komplet klikové hřídele s ojnicí. Neměli jsme jistotu jak vypadá jehlové ložisko na čepu klikové hřídele a neměli jsme čas a ani prostředky, jak to ověřit, tak jsme provedli výměnu, doma bude čas to zrekonstruovat. U Ivana se na motorce repasovali také přední tlumiče. No prostě práce od ráno do večera 

Jedem dál!

Návrat do koloběhu druhé poloviny letošního Dakaru byl opravdu nekompromisní. Ranní brzký start kategorie moto a quad, nás vyhnal ze stanů již v 3,30hod.!! Každopádně dnes to nebylo jediné překvapení. Úvodní přesun na start speciálky vůbec nesouhlasil s road-bookem. Až na 80km jsme se všichni srovnali a dál to pořadatel „trefil“. KM Racing dnešní etapu zajel tak, že nenechal na pochybách nikoho, že je stále plný síly a odhodlání, se i přes nepřízeň osudu (u motorkářů) seriózně poprat se startovním polem.

První místo Josefa Macháčka o 2m51s před Argentincem Patronellim, 13 místo Ivana Jakeše se ztrátou 26m24s na prvního a 32 místo Davida Pabišky se ztrátou 36m43s, je tomu důkazem.

Postřehy závodníků:

David Pabiška – „Přijel jsem na start rychlostní zkoušky a při převíjení itineráře to udělalo „cvak“ a ulomila se mi osa, která převíjí road-book, takže s navigací konečná. Připravil jsem se na složitou navigaci. Viděl jsem před sebou motorku, tak jsem ji dojel, potom další a další, zvykl jsem si na tempo, jel jsem rychle, ale v půlce začala být trať nebezpečná, tak jsem měl útlum. Nevěděl jsem přesně kde se nacházejí nebezpečná místa, kde jsou omezené rychlosti, takže mě to celou rychlostní zkoušku limitovalo. Jsem ale v cíly a spokojený. Profil tratě byl, jak jsem již zmiňoval, nebezpečný, kamenitý, odešly pneumatiky, uvařil jsem zadní brzdu, takže jsem jel ještě bez zadní brzdy, takže s výsledkem jsem nad míru spokojený. Ještě jsem chtěl dodat, že se pomalu dostávám v CP a tancovačkách do kontaktu s „velkejma klukama“, takže je to pro mě psychicky velmi povzbudivé, když je tam vidím, než když jsem musel startovat s chvostem startovního pole, kteří se stále fotí, atp., teď mi to je příjemné, že jsme v kontaktu se závodníky.“

Josef Macháček – „Pořadatel překvapil úplně jinou tratí, dneska to byly vrstevnicové cesty v horách, ideální na čtyřkolku, což je i znát na výsledku. Obrovsky se to zrychlilo, písek a kamenité cesty, ale na druhou stranu to bylo mimořádně nebezpečné, z důvodu toho, že byli všude velké srázy a rokle a všechna nebezpečná místa nebyla napsána v itineráři. Dnešních 300km bylo méně náročné na fyzickou kondici než etapy předešlé. Techniku jsme dnes hodně pošetřili, ale je to zrádné. Tím jak je plno zatáček vpravo a vlevo, tak u čtyřkolek trpí zadní osa a kyvná vidlice.

Musím to zkontrolovat, protože tam může být nějaká záludnost, která nestartuje mechanismus závady a poté v těch těžkých etapách které přijdou by mohl být problém. Jinak 2,5 hodiny náskoku takhle daleko od cíle vůbec nic neznamená, pamatuji i větší náskoky, které poté jezdci ztratily, protože jsou čtyřkolky náročné na pneumatiky. Já již pomalu upouštím od balónků v pneumatikách, protože hodně vibrují kola a ničí techniku. Jsem na tom stejně jako ostatní ve startovním poli, pokud by došlo k proříznutí pneumatiky, tak by byly velké komplikace.“

Ivan Jakeš – „Dnes jsem jel konečně bez jakýchkoliv problémů, byl to úplně jiný terén, než jsme absolvovali, rychlé pisty a bylo potřeba jet opatrně, ale svižně. Dnes by případné chyba byla neodpustitelná. Trať se velmi smekala, byla tvrdá, neměl jsem z toho dobrý pocit, motorka se hrne bokem dopředu a nelze ji v případě problému zastavit na metru, ale celkově jsem to zvládnul a jsem spokojený“.


Martin Pabiška
www.davidpabiska.cz  


 
 
Fotogalerie:   Tovární tým Mitsubishi na Dakaru 2009, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose