Návrat do koloběhu druhé poloviny Dakaru byl nekompromisní. I pro úspěšného Macháčka 12.1.2009 07:18 - tisková zpráva
Dakar 2009: David Pabiška i Josef Macháček stále ve hře.
Den volna hostilo Dakarskou karavanu v přístavním městě Valparaiso, přímo stylově. K dispozici byl celý komplex námořní akademie armády Chile. Náš tým se plně věnoval péči o techniku a samotní jezdci péči o své zdraví. David i Ivan navštívili dakarské lékaře, aby drobné zdravotní problémy měli lékařský dohled, což přidá na psychice. Podařilo se nám ve spolupráci s KTM opravit zadřený motor Davida, když Ivanův motor jsme dali dohromady již o etapu dříve. Věřím ale, že je již nebudeme potřebovat. Oba motory měli závadu na vršku.
Rozlomený pístní kroužek zdecimoval hlavu, válec a píst a pro jistotu se vyměnil i komplet klikové hřídele s ojnicí. Neměli jsme jistotu jak vypadá jehlové ložisko na čepu klikové hřídele a neměli jsme čas a ani prostředky, jak to ověřit, tak jsme provedli výměnu, doma bude čas to zrekonstruovat. U Ivana se na motorce repasovali také přední tlumiče. No prostě práce od ráno do večera
Jedem dál!
Návrat do koloběhu druhé poloviny letošního Dakaru byl opravdu nekompromisní. Ranní brzký start kategorie moto a quad, nás vyhnal ze stanů již v 3,30hod.!! Každopádně dnes to nebylo jediné překvapení. Úvodní přesun na start speciálky vůbec nesouhlasil s road-bookem. Až na 80km jsme se všichni srovnali a dál to pořadatel „trefil“. KM Racing dnešní etapu zajel tak, že nenechal na pochybách nikoho, že je stále plný síly a odhodlání, se i přes nepřízeň osudu (u motorkářů) seriózně poprat se startovním polem.
První místo Josefa Macháčka o 2m51s před Argentincem Patronellim, 13 místo Ivana Jakeše se ztrátou 26m24s na prvního a 32 místo Davida Pabišky se ztrátou 36m43s, je tomu důkazem.
Postřehy závodníků:
David Pabiška – „Přijel jsem na start rychlostní zkoušky a při převíjení itineráře to udělalo „cvak“ a ulomila se mi osa, která převíjí road-book, takže s navigací konečná. Připravil jsem se na složitou navigaci. Viděl jsem před sebou motorku, tak jsem ji dojel, potom další a další, zvykl jsem si na tempo, jel jsem rychle, ale v půlce začala být trať nebezpečná, tak jsem měl útlum. Nevěděl jsem přesně kde se nacházejí nebezpečná místa, kde jsou omezené rychlosti, takže mě to celou rychlostní zkoušku limitovalo. Jsem ale v cíly a spokojený. Profil tratě byl, jak jsem již zmiňoval, nebezpečný, kamenitý, odešly pneumatiky, uvařil jsem zadní brzdu, takže jsem jel ještě bez zadní brzdy, takže s výsledkem jsem nad míru spokojený. Ještě jsem chtěl dodat, že se pomalu dostávám v CP a tancovačkách do kontaktu s „velkejma klukama“, takže je to pro mě psychicky velmi povzbudivé, když je tam vidím, než když jsem musel startovat s chvostem startovního pole, kteří se stále fotí, atp., teď mi to je příjemné, že jsme v kontaktu se závodníky.“
Josef Macháček – „Pořadatel překvapil úplně jinou tratí, dneska to byly vrstevnicové cesty v horách, ideální na čtyřkolku, což je i znát na výsledku. Obrovsky se to zrychlilo, písek a kamenité cesty, ale na druhou stranu to bylo mimořádně nebezpečné, z důvodu toho, že byli všude velké srázy a rokle a všechna nebezpečná místa nebyla napsána v itineráři. Dnešních 300km bylo méně náročné na fyzickou kondici než etapy předešlé. Techniku jsme dnes hodně pošetřili, ale je to zrádné. Tím jak je plno zatáček vpravo a vlevo, tak u čtyřkolek trpí zadní osa a kyvná vidlice.
Musím to zkontrolovat, protože tam může být nějaká záludnost, která nestartuje mechanismus závady a poté v těch těžkých etapách které přijdou by mohl být problém. Jinak 2,5 hodiny náskoku takhle daleko od cíle vůbec nic neznamená, pamatuji i větší náskoky, které poté jezdci ztratily, protože jsou čtyřkolky náročné na pneumatiky. Já již pomalu upouštím od balónků v pneumatikách, protože hodně vibrují kola a ničí techniku. Jsem na tom stejně jako ostatní ve startovním poli, pokud by došlo k proříznutí pneumatiky, tak by byly velké komplikace.“
Ivan Jakeš – „Dnes jsem jel konečně bez jakýchkoliv problémů, byl to úplně jiný terén, než jsme absolvovali, rychlé pisty a bylo potřeba jet opatrně, ale svižně. Dnes by případné chyba byla neodpustitelná. Trať se velmi smekala, byla tvrdá, neměl jsem z toho dobrý pocit, motorka se hrne bokem dopředu a nelze ji v případě problému zastavit na metru, ale celkově jsem to zvládnul a jsem spokojený“.
Martin Pabiška www.davidpabiska.cz
|