David Pabiška musel navštívit vytíženého doktora. Josef Macháček dál vede. 13.1.2009 11:15 - tisková zpráva
Na závodníky dnes čekalo více než 400km speciálu. Očekávali jsme první duny, ale pravda je, že na tomto Dakaru nejsou zatím duny, jaké známe z Dubaje nebo z Afriky. Je to Měsíční krajina, plná kamení, prachu, písku, zakrslých dřevin s ostrými trny. David si opět vybral smůlu, když pravděpodobnost, že se dostanete do silného větrného víru a ztratíte okamžitě orientací, je řádově 1:desetitisícům!!! a on se do takového dostal, ztratil orientaci a upadl.
Ivan dnes dojel na 26 místě, Josef Macháček nenechává nikoho na pochybách a dnešní etapu opět vyhrál a upevnil si prvenství a David byl po nehodě (bez zásadních následků, cítí se dobře a vypadá, jako by měli s Honzou Froňkem boxerské utkáni) na místě 60. Dnes také bohužel havaroval Tomáš Tomeček a musel být převezen helikoptérou k ošetření.
Zrovna jsem byl v bivaku, když jej přivezli a stan doktorů byl bohužel obležen i spousty závodníků s méně i více závažnými zraněními, převážně z kategorie motorek. Zítřejší etapa je dle posledního briefingu zkrácena na 476km.
Postřehy závodníků:
David Pabiška – „Dnes to bylo zase úporné, pořadatelům se úspěšně daří likvidovat těmito etapami motorkáře, dnes to byl v prvních částech etapy trial, obrovské kameny, motorka těžká po natankování, no děs. Jak jsem již podotkl v minulosti, jestliže někdo z motorkářů říká, že je OK, tak opak je pravdou. Potkávám jezdce z první 20 jak odpočívají v rychlostních zkouškách, všichni jsou na tom stejně.
Dnešních 400km bylo dost v takovém těžkém terénu, dnes jsem upadl na 200km, dostal jsem se do větrného víru, podobnému tornádu a okamžitě jsem ztratil orientaci a následoval pád. Oko má jako po boxerském utkání. Jinak se mi vcelku jelo dobře, zvládal jsem to po fyzické stránce, technika držela, až na tu událost s pádem by to bylo zkousnutelné, teď jdu od doktora, mechanici mi dají do pořádku stroj a zítra nás čeká to nejtěžší v letošním Dakaru, 600km speciál.“
Josef Macháček – „Dnešek byla mylná představa o prvních dunách. Prvních sto kilometrů byl prach a ostré kamení, nepříjemné a od vody vymleté strouhy. V druhé části se střídal písek, kamení a místy s drobný porost. Jednoduchá charakteristika, dnešní etapa je shodná s tím, co jsme jeli v Maroku, byly tady hnědé pláně, ostré kamení, typické cesty a jezdilo se přes poměrně velké balvany.
Ohledně techniky mám největší starost o pneumatiky, v zadním kole jsem jel ještě balónky a kola hodně vibrovala a kupodivu předek vydržel bez úhony.“
Ivan Jakeš – „Velmi těžká, řekl bych nejtěžší etapa co jsem jel, se spousty kamení. Motorka je v pohodě, trošičku jsem rozbil kryty řidítek, párkrát jsem se poválel po zemi, ale jsem v pořádku“.
Neprošlo jazykovou korekturou
|