Pár otázek pro Mirka Zapletala před startem 13. etapy. Jede se do finále 17.1.2009 08:29 - tisková zpráva
Etapu jsme jeli bez intercomu...
[La Rioja] Přes satelitní telefon jsme se spojili s Miroslavem Zapletalem a položili mu několik otázek před startem 13. etapy.
MMS: Jak jsi na tom po zdravotní stránce, co Tvá nedávná indispozice? Doufám, že se nejednalo o nic vážného? MIREK: "Jsem v pořádku, nic závažného to nebylo a prošli si tím v podstatě všichni. Já jsem pouze využil možnosti nechat se ošetřit a doplnit kyslík, v nadmořské výšce 4450 m jsou točení hlavy a slabosti běžnou záležitostí. Měl jsem tak možnost popovídat si se sestřičkami a přijít na chvíli na jiné myšlenky :-). Ostatní členové týmu jsou rovněž v pořádku a připraveni bojovat až do konce."
MMS: Jak by jsi zhodnotil 12. etapu? Dle výsledku pro Vás byla třináctka šťastným číslem.
MIREK: "Byla to opět jedna z velmi náročných etap a spousta skvělých jezdců bohužel musela odstoupit. Jsme velmi potěšeni dnešním umístěním, ale o výsledku můžeme hovořit až v cíli a tam prozatím nejsme. Vše se může ještě vyvinout nečekaně. V každém případě se všichni snažíme denně odvádět poctivou práci, nepodcenit technickou přípravu. Věnujeme velkou pozornost infomacím před jednotlivými etapami, chodíme brzy spát. Velký dík patří našim mechanikům."
MMS: Co defekty? Pokračuje série s pravým zadním kolem? MIREK: "Ne, řešili jsme závažnější technický problém. Povolený kulový čep. Po startu se mi to jevilo jako defekt, ale když jsem zastavil a šel zkontrolovat kola, zjistil jsem, že jde o čep. Nechápu jak a proč se to stalo, ale bez opravy se nedalo jet dál, museli jsme se pustit do práce. Celá akce nakonec trvala 11 minut a my mohli pokračovat v etapě. To horší nás teprve čekalo. Úplně odešel intercom a komunikace ve voze byla hodně náročná, ale i to jsme zvládli. Za pozitivní věc považuji naši volbu jet "pískové pneumatiky", což nám hodně pomohlo."
MMS: Je letošní dakarská rallye opravdu tak extrémně náročná? Podcenili něco pořadatelé? Prosakují informace o tom, že pořadatelé nezvládli organizaci a etapy jsou špatně zmapované, terén těžko čitelný. Jak to hodnotíš Ty? MIREK: "Nejprve je třeba říci, že tahle rallye je opravdu extrémní záležitost a musíme se umět vypořádat s mnohými nástrahami, ale to je současně i kouzlo tohoto podniku. Každý den probíhá rozprava, kde jsme pořadateli informováni o změnách na RZ a možných komplikacích, které mohou nastat. Není ale možné očekávat, že routebook bude zahrnovat každý detail tratě jako třeba u rozpisu RZ při klasické rallye.
Desetimetrová odchylka může pro posádku znamenat konec. Na to včera dojel např. Sainz. Denně se výrazně mění délky RZ i samotné trasy určené pro kamiony, kterých vypadává velké množství. Nedá se tak úplně spoléhat ani na naši rychlou kamionovou asistenci. Kdybych to měl shrnout, routebook prostě není detailní a posádky musí používat vlastní hlavy, spoléhat se na celkovou připravenost jak techniky, tak sebe. Myslím, že pořadatelé odvedli dobrou práci a byli jsme na tyto extrémní podmínky předem připraveni. Vše ostatní je o disciplíně a tvrdé práci.
MMS: Vnímáte, že se pomalu blíží konec letošního dakarského dobrodržství? MIREK: Tyhle myšlenky si nemůžeme dovolit. Závod končí v cíli, tam prozatím nejsme.
MMS: Pomalu se vracíte mezi kaktusy a argentinské fanoušky. Část RZ se pojede na populárních místech světového podniku Rallye Argentina. Těšíte se tam? MIREK: Určitě ano, protože atmosféra v Chile byla podstatně vlažnější než v Argentině. Nadšení argentinských fanoušků je velkolepé a velmi upřímné. Právě dnes jsme si s Tomem říkali, kde berou tolik času? Jestli nechodí do práce, nebo jak to vlastně je? Pro nás je to velmi příjemné a už se těšíme na Cordobu, kde se dá očekávat opět mnoho nadšených diváků a fantastická atmosféra.
Na další otázky již nedošlo, protože satelitní spojení bylo přerušeno...
Jsme aktuální, právě teď a právě tady
Josef Melen
Team minimedia.cz
www.offroadsport.cz
|