Brazilec Azevedo s našim Martincem před závěrečnou etapou Dakaru 17.1.2009 12:39 - tisková zpráva
Před závěrečnou etapou
Cordoba, 16. ledna 2009
Hlásíme se z posledního bivaku letošního Dakaru. Zítra se jede závěrečná etapa do Buenos Aires, a tak již všichni účastníci budou bydlet v různých hotelích hlavního města Argentiny.
Na úvod dnešní zprávy opět krátce o „záchranné“ části našeho týmu. Ta se dnes ráno vydala cestou asistenčních vozidel z La Rioji do Cordoby. Naše mini kolona nyní čítá již tři vozidla, k doprovodné šestikolce a havarované „Livescore“ se přidal osobní Volkswagen, který si pronajmul Vojtův syn. Vojta s Tomášem Tomečkem si tak užívají pohodlí klimatizovaného vozu. Tomáše sice pořád „bolí celý člověk“, nicméně už se cítí podstatně lépe.
Cesta do Cordoby vedla po krásných asfaltových cestách a v krásném slunečném počasí, kdy teplota šplhala až k 35°C. I přes tyto teploty však výbava řidiče „Livescore“ obsahuje kombinézu, teplou vestu a kulicha, protože přece jen je v ní trochu „větrno“. Dnešních 459 km jsme zvládli bez jediného problému za necelých sedm hodin.
Charakter krajiny se dnes změnil více do zelena. Cesta do La Rioji v předchozích dnech vedla neutěšenou krajinou se suchými, šedivými keři utopenými v načervenalé hlíně – jinak nic. Kuriozitou byly přejezdy mostů, u nichž byla cedulka Rio „něco“ (pojmenovaní řeky), ale pod mostem nebylo nic, než vyschlé řečiště… Navíc jsme dnes projížděli i více městy a vesnicemi, všude samozřejmě davy diváků, kteří zejména při pohledu na „Livescore“ zůstanou v němém úžasu…
To je od nás vše, Míra Vám dále zprostředkuje jistě zajímavější postřehy ze závodní Tatry, která stále bojuje o páté místo. Všechny doma zdraví
Radek Smolka
***
Vážení přátelé dakaru a našeho týmu,
Zdravím Vás z posledního „plnokrevného“ bivaku, kdy ještě stavíme stany a pracujeme za zvuku rachotící elektrocentrály. Resp. už máme dopracováno, auto i dneska drželo dobře a André podal svůj standardní skvělý výkon, takže jsme pouze provedli údržbu.
Dnešní etapa byla moc hezká – klasická „rallye Argentina“. Po úzkých cestách plných zatáček a obklopeni vegetací jsme šplhali v horách. Nechyběla ani typická a pořádná divácká kulisa, mávání a skandování nebralo konce. Je to až neuvěřitelné, jakou oblibu tu rallye má. Asi nejvíc jsme potěšili diváky u několika průjezdů brodem – André ani jednou neubral a pokaždé nám šel mocný gejzír vody až přes střechu. Takto jsme absolvovali poměrně rychle celých 250 kilometrů (na tolik byla etapa nakonec zkrácená). A pak jsme prakticky v jednom velkém diváckém špalíru dojeli ve spojovačce až sem do bivaku.
Protože zítřejší etapa už by neměla být tak náročná (ovšem pořád je to ještě celá jedna etapa a že jsme celou rallye zvládli, si budeme moci říct skutečně až v Buenos Aires), dovolte mi krátkou rekapitulaci. Dnes ráno jsem se potkal s Láďou Lálou z České televize a on se mě ptal – „Odvádíte vyrovnaný a skvělý výkon – co za tím vězí?“. Odpověděl jsem mu – a tady to chci zopakovat - , že to je především kus poctivé práce během přípravy a pak tady přímo na soutěži. Obtížnost dakaru spočívá právě v tom, že musíte vy i auto fungovat nejen první a druhý, ale i třináctý a čtrnáctý den…
A tady musí zaznít, jaký obrovský podíl zásluhy má na našem úspěchu posádka doprovodného vozu – Petr Vodák, Tom Fajman a Ronaldo Pinto. Petr Vodák je naším šéfmechanikem a sám za sebe můžu říct, že to je obrovská úleva a pomoc mít takto zkušeného, pracovitého a odpovědného člověka „za zády“. Bez něj, stejně jako bez Toma Fajmana a Ronalda bychom si tak dobře nevedli a patří jim za jejich „neviditelnou“, ale nesmírně důležitou práci obrovský dík.
Takže – držte nám palce i zítra, moc děkujeme za dosavadní podporu a těšíme se, že se zítra ozveme konečně z Buenos Aires, až bude úspěšně „hotovo“.
Zdraví Vás Míra Martinec, LRT
|