Josef Peták na Bohemii naprosto skvěle: evropské prvenství !! 1.1.2000 00:01 - tisková zpráva
Peták vede Evropský pohár - Východ
Šesté místo absolutně a první mezi „Evropany“ i ve skupině, to je výsledek jedné z nejlepších soutěží v dosavadní kariéře Josefa Petáka a Aleny Benešové na 31. Rallye Bohemia. Zisk stovky bodů je posunul i do čela FIA European Rally Cup (East), tedy Evropského poháru – Východ.
Jako sluníčko zářil v cíli Rallye Bohemia Josef Peták a také Alena Benešová vypadala moc a moc spokojeně. A měli proč být spokojení. Domů do Příbrami vezou rovný tucet pohárů a k tomu ještě jeden obří, putovní za první místo v soutěži Evropského poháru východní zony. Takové okamžiky dokonale vynahradí dvoudenní dřinu za volantem v každém počasí a na každém povrchu i honičku o každou vteřinku s Ladislavem Křečkem, Václavem Arazimem a Davem Pattisonem. Jak moc si cení Pepík takového úspěchu?: „Je to jeden z nejlepších výsledků v mé kariéře na čtyřech kolech a řadím ho k třetímu místu na Šumavě 99 a vítězství v Kopné ve stejném roce. Spokojen jsem i s výkonem, jaký jsme podali letos v Chorvatsku i proto, že jsme nevěděli do čeho jdeme a skončili jsme tam na druhém místě. Na Bohemii jsme vyhráli a taky je to nejčerstvější, takže v tuto chvíli je to určitě nejhezčí zážitek.“
Jenže to jsme malinko předběhli, nejdříve museli Pepík s Alenou absolvovat téměř čtvrt tisíce kilometrů na patnácti rychlostních zkouškách. To vše během tří dnů. Úplně nejdříve čekala Pepíka s Alenou Sosnová a výsledkem byl sedmý čas absolutně za pěti vozy WRC a EVO sedmičkou Josefa Semeráda. „Během jízdy jsem si myslel, že jedu pomalu, ale čas byl luxusní. Neudělal jsem žádnou chybu, jel jsem čistě a to asi rozhodlo.“ V sobotu už se závodilo naplno. Příbramský maxík jezdil časy srovnatelné se špičkou skupiny N a připsal si i několik skalpů Ladislava Křečka.
S jedinou výjimkou kraloval i ve skupině A. Tou výjimkou byla rychlostní zkouška číslo tři, kde byl o tři desetiny rychlejší Dušan Kouřil. Dalších sedm prvenství patřilo Petákovi a nic na tom nezměnilo ani jedno probrždění před odbočením na Splzovské vložce. Skvěle fungující trojice Peugeot 306 Maxi, Josef Peták a Alena Benešová, ve spojení s problémy soupeřů, tak končila první etapu na čele áček s náskokem více než tří minut před Mariánem Šínem na druhém místě. Zajímavé bylo i osmé místo absolutně, sedm desetin za Křečkem, když ještě jednu vložku před cílem byli dokonce i před ním. Tím nejpříjemnějším však bylo pořadí v Evropském poháru. Tam po dvou vyhraných vložkách a dalších čtyřech místech mezi prvními třemi, figurovali na prvním místě.
Odstup mezi nimi Arazimem a Pattisonem, byl menší než deset vteřin, takže na velký souboj ve druhé etapě bylo zaděláno. „Sobota byla těžká, jely se dlouhé vložky, proto jsem dával velký pozor na to, abych nedostal defekt, protože bychom museli měnit kolo a ztráta by mohla být veliká. Zvládli jsme i přeháňku. Po celou dobu jsem si hlídal áčka a teprve večer v servisu, kde jsme viděli pořadí v poháru, jsme si řekli, že to zkusíme. Věděl jsem, že mám v jízdě ještě rezervičku, tak by to mohlo vyjít,“ rozhodl se Pepík chytit příležitost za pačesy, byť ho trochu mrazilo za krkem, protože jako první ještě do žádné soutěže nestartoval.
Během šesti nedělních etap třikrát zvítězili mezi „evropany“ a jednou byli o desetinku druzí za Arazimem. Před posledními dvěma vložkami měli právě před vedoucím jezdcem produkčních vozů náskok osmnácti vteřin. Pak přišla jedna krizovka na Březovicích, na stejném místě, kde chyboval i Pech. Výlet do únikové zony stál 10 vteřin. Arazim ucítil svou šanci a do karet mu hrál i déšť na poslední erzetě, kterou byla královská vložka boleslavské soutěže a tou je, jak každý asi ví, Vinec. Vše dopadlo dobře a po finálním součtu zůstaly Petákovi na kontě ještě tři vteřinky k dobru. Pepíka s Alenou ani nemrzelo, že Ladislav Křeček uhájil své postavení před nimi, vždyť po odpadnutí Štěpána Vojtěcha a Martina Prokopa poskočili na šesté místo v absolutním pořadí.
„Věděli jsme, že Láďa Křeček bude na Vinci ve svém živlu a taky nám tam na poslední vložce nadělil půl minuty. Hlavní bylo, že jsme se udrželi na čele poháru a z toho mám velkou radost. Auto jelo bez problémů. Musím pochválit celý tým za přípravu i za péči v průběhu celé soutěže, bez nich by to nešlo a měli jsme i potřebné štěstí. Uvidíme jestli nám vydrží i na Barumku, kam pojedeme navzdory tomu, že jsem se minulý rok zařekl, že vystříhám Zlín ze všech map,“ ujistil Pepík všechny své fanoušky o startu na největší domácí soutěži zařazené do mistrovství Evropy.
A jak to bylo na Bohemii s retardéry, na které si Pepík v minulých soutěžích tolik stěžoval?: „Bylo vidět, že to jde i bez zákeřných retardérů, které byly na Šumavě, nebo v Krumlově. Nějaké byly, ale byly citlivě postaveny, takže je to vidět i na našich časech ve srovnání s enky, které jsme jinde poráželi jen s potížemi, tak tady to šlo. Za to patří pořadatelům Rally Bohemia dík.“
Další příležitost k vidění, zatím u nás neporažené třistašestky, budou mít fanoušci s Pačejově a v Blovicích, kde Pepíka doplní opět Libor Joska. Alena se vrátí na sedadlo spolujezdce znovu ve Zlíně při Barum rally, kde bude chtít konečně poznat, jak se jezdí rychle i na vložkách, které doposud jen mnohokrát napsala, ale ještě ani jednou nepřečetla. Pak již jejich pozornost bude směřovat do Bulharska a podle výsledků na Rally Hebros se budou rozhodovat, zda pojedou Yu Rally hájit vedení v Evropském poháru, do kterého se dostali ziskem stovky bodů v Mladé Boleslavi, osmdesáti na chorvatské INA Rally a dvaceti na Rally Matador Tatry – Valašské rally.
Milan Hauer
Motorsport review
TISKOVÁ INFORMACE HROCH RALLY TEAMU
|