Sports Car Challenge a Interserie opět míří do ČR 7.2.2009 09:28 - Vladimír Rožánek
Před sezónou prototypů a formulí jsme trochu nahlédli pod pokličky známých promotérů Interserie a Sports Car Challenge. Za Sports Car Challenge, která se věnuje prototypům a GT vozům, nám informace poskytnul Walter Pedrazza, sám bývalý jezdec a promotér série.
Prototypy u nás v loni chyběly. SCC jezdívalo do Čech pravidelně, ale loňskou sezónu u nás vynechalo.
Pro start v této prototypové sérii potřebujeme hlavně mít národní, nebo mezinárodní jezdeckou licenci, kterou akceptuje FIA, nebo minimálně juniorskou C licenci. Mezi zajímavé věci z reglementu řadíme i mít možnost změnit po trénincích vůz za jiný, ovšem za souhlasu promotéra.
Základní parametry vozů pro Sports Car Challenge 2009 v divizi 1:
Prototyp do 2500ccm3 a max. 4 válcový motor – minimální váhy 640Kg
Prototyp do 3000ccm3 a max. 6 válcový motor – minimální váhy 700Kg
Prototyp do 3300ccm3 a max. 6 válcový motor – minimální váhy 740Kg
Prototyp do 3500ccm3 bez omezení počtu válců – minimální váhy 830Kg
Prototyp nad 3500cc3 bez omezení počtu válců – minimální váhy 900Kg
Upřesnění pro divizi 2 Sports prototyp lights:
Vozy skupiny FIA CN do 2000ccm3 – minimální váhy 535Kg
Vozy skupiny C3 – max. 4 válce – minimální hmotnost 600Kg
Vozy divize 3 – GT skupina:
Startovat zde mohou GT vozy s rokem výroby minimálně 1999 a odpovídající reglementům FIA nebo ACO.
SCC Classic Trophy bude i letos. Zde startují prototypy datumu výroby 1999 a starší. Jezdí se v rámci první a druhé divize a tyto starší vozy bodují i do vlastního hodnocení.
Interserie se ve velmi dobrém světle představila na loňském Truck Prix v Mostě. Třicet formulí tu už dlouho na roštu nestálo. Ovoce přinesla nejen změna reglementu, která stále více přináší možnost startu vozů do 2000ccm3, ale také sloučení s rakouským Austria F3 Cupem. Tam startují rychlé formule F3, které v Mostě proháněly i velmi rychlou formuli F3000 Dušana Nevěřila. Letos chtějí promotéři opět přitáhnout na start více vozů. Otevřena bude klasifikace pro formule Ford 2,0, která patří v Evropě mezi oblíbené náčiní. Stále pokračuje spolupráce s Rakušany, a tak se můžeme těšit i na nabitý startovní rošt. Vidět můžeme také velké formule F3000, F1, Ex Nissan World Series nebo další. Promotér Friedrich Dudichum se jich bude snažit přilákat na start více, čímž by ještě zatraktivnil tento seriál. Po prototypech se slehla zem a přestěhovaly se do jiných seriálů. Interserie i přesto patří mezi univerzální seriály, kde mohou nalézt uplatnění vozy nejrůznějších konstrukcí a motorů.
Předběžné termíny Sports Car Challenge 2009:
16-17. Května – Nürnburgring (D)
19-20. Června – Hockenheimring (D)
10-12. Července - Oschersleben (D)
Srpen zatím v jednání
4-6. Září - Dijon (F)
19-20. Září - AMD Brno
25-27. Září - Monza (I)
16-18. Října - Hockenheimring (D)
Předběžné termíny Interserie Sprint Challenge 2009:
24-25. Dubna – Hockenheimring (D)
15-17. Května – Eurospeedway Lausitz (D)
29-31. Května – AMD Most
12. Června – Schleizer Dreieck (D)
26-28. Června – Eurospeedway Lausitz (D)
24-26. Července – Hockenheimring (D)
4-6. Září – Pannoniaring (HU)
2-4. Října – Salzburgring (A)
Změna kalendářů je ještě možná, protože do začátku sezóny nám zbývá docela dost času, a tak mají i promotéři o čem přemýšlet.
Vláďa Rožánek
|