Michal Matějovský má po prvních testech Leónu ve Valencii 13.2.2009 23:13 - tisková zpráva
Matějovský je s prvními testy nového Seatu spokojen
Valencia, Španělsko - Za velmi příznivého počasí se v pondělí 9. února 2009 uskutečnily na okruhu Ricardo Tormo ve španělské Valencii první testy jezdců týmu SUNRED, kteří by měli startovat v letošním, již 2. ročníku seriálu závodů Seat León Eurocup.
Na testech chyběli někteří Matějovského kolegové z loňského ročníku, jako například Diego Puyo nebo Angličan James Nash a naopak se zde objevili Holanďan Nick de Brujin (Formule BMW, loňský debut v NASCAR) nebo Ital Aldo de Ponti (Supercopa, SLEC). Mezi jezdci se objevil také Tim Coronel, bratr známého holandského závodníka Toma Coronela, který pravidelně startuje za tým SUNRED v závodech FIA WTCC.
Vedle devíti vozů, které byly testovány jezdci týmu SUNRED, zde testovalo také pět jezdců z dalších týmů, takže o úvodní srovnání s ostatními jezdci nebyla nouze. Dosažené výsledky (výsledkové listiny jsou přílohou tohoto článku) hovoří samy za sebe. Michal Matějovský z týmu SUNRED-BRT se v nich střídal ve vedení s Timem Coronelem v hodnocení těch nejlepších.
"Tohle testování bylo zaměřeno zejména na první rozjezdy po dlouhé zimní přestávce. Pro mne to také bylo první seznámení se s novým autem, na jehož přípravě jsme se tentokrát během zimní přestávky podíleli také v našich dílnách v České republice. Nový Seat na mne dělá po prvním testu dobrý dojem, budeme však s týmem v dalších testech pracovat na ladění podvozku, kde jsou podle mne stále ještě rezervy. Máme úvodní důležitá data a to z okruhu, kde se v květnu pojedou první dva závody letošního seriálu," řekl po příletu z Valencie spokojený Michal Matějovský.
Matějovský testovacím jezdcem u týmu K plus K motorsport 12. 2. 2009, Praha - Automobilový tým K plus K motorsport (www.kpluskmotorsport.cz) představil ve čtvrtek 12. února na tiskové konferenci, která se uskutečnila v pražském hotelu Hilton, nový projekt pro nadcházející sezonu 2009. V ní bude K plus K motorsport startovat jako historicky první český tým v soutěži FIA GT 1.
Testovacím jezdcem týmu se stal Michal Matějovský, jehož hlavním cílem pro letošní sezónu je úspěch v seriálu závodů Seat León EuroCup, kde startuje za tým SUNRED-BRT, ale tuto nabídku přivítal: "Nabídku testovat s vozem SALEEN S7R, kterou jsem v rámci tohoto projektu dostal, vítám a těším se na získávání nových zkušeností i na komunikaci s novým týmem. Chtěl bych za tuto možnost poděkovat týmu K plus K motorsport a těší mne také to, že se úspěšně rozvíjí spolupráce mezi týmy BRT a K plus K motorsport," řekl na tiskové konferenci jezdec Michal Matějovský.
Do soutěže budou nasazeny dva vozy, za volantem prvního vozu SALEEN S7R se představí zkušení Karl Wendlinger, mistr světa ve FIA GT z roku 1999, a Ryan Sharp. Na druhém voze pojede Adam Lacko, jeho partner je v jednání, znám bude během dvou týdnů. Celý tým čítá celkem 18 lidí včetně fyzioterapeuta. Technickým ředitelem týmu je Othmar Welti, který dříve pracoval u týmu Sauber ve Formuli 1 a má bohaté zkušenosti i s vozy kategorie vozy GT 1.
Zkušenostmi z Formule 1 se může pyšnit také Karl Wendlinger, který v této soutěži odjezdil pět sezon. Debutoval na Grand Prix Japonska na okruhu v Suzuce. Nejlepšího umístění dosáhl v roce 1993, kdy v celkové klasifikaci jezdců skončil jako pilot týmu Sauber na sedmé příčce a v sezoně dojel na 4. místě při Velké ceně Itálie na okruhu v Monze.
Tým K plus K nebude v soutěži FIA GT zase až takovým nováčkem. Už v září loňského roku dosáhl skvělého úspěchu, když při závodech FIA GT, které se jely na Masarykově okruhu v Brně, dosáhl v kategorii GT 2 na druhé místo. Za volantem vozu Porsche 997 RSR se tenkrát vystřídali Jiří Janák ml. a Tim Bergmeister.
http://www.csms.cz
http://www.kpluskmotorsport.cz/
foto týmu
|