K plus K motorsport míří do FIA GT 2009 s neskromnými cíli a s dvěma speciály ! 13.2.2009 23:18 - tisková zpráva
K plus K motorsport se chystá na sezonu ve FIA GT
Automobilový tým K plus K motorsport představil ve čtvrtek 12. února na tiskové konferenci, která se uskutečnila v pražském hotelu Hilton, nový projekt pro nadcházející sezonu 2009. V ní bude K plus K motorsport startovat jako historicky první český tým v soutěži FIA GT 1.
Za volantem prvního vozu SALEEN S7R se představí zkušení Karl Wendlinger, mistr světa ve FIA GT z roku 1999, a Ryan Sharp. Na druhém voze pojede Adam Lacko, jeho partner je v jednání, znám bude během dvou týdnů. Jako nováček v barvách týmu K plus K motorsport se představil Michal Matějovský - testovací jezdec.
Celý tým čítá celkem 18 lidí včetně fyzioterapeuta. Technickým ředitelem týmu je Othmar Welti, který dříve pracoval u týmu Sauber ve Formuli 1 a má bohaté zkušenosti i s vozy kategorie vozy GT 1. www.arepwatches.com
Zkušenostmi z Formule 1 se může pyšnit také Karl Wendlinger, který v této soutěži odjezdil pět sezon. Debutoval na Grand Prix Japonska na okruhu v Suzuce. Nejlepšího umístění dosáhl v roce 1993, kdy v celkové klasifikaci jezdců skončil jako pilot týmu Sauber na sedmé příčce a v sezoně dojel na 4. místě při Velké ceně Itálie na okruhu v Monze.
Tým K plus K nebude v soutěži FIA GT zase až takovým nováčkem. Už v září loňského roku dosáhl skvělého úspěchu, když při závodech FIA GT, které se jely na Masarykově okruhu v Brně, dosáhl v kategorii GT 2 na druhé místo. Za volantem vozu Porsche 997 RSR se tenkrát vystřídali Jiří Janák ml. a Tim Bergmeister.
Cíle týmu v roce 2009 12. února 2009, Česká Třebová
Tým K plus K motosport vstoupil do světa závodů vozů GT v roce 2008. Sezona 2008 byla pro náš tým zkušební. Hlavním cílem pro tuto sezonu bylo především vytvoření kvalitního týmu mechaniků, inženýrů a jezdců, kteří by mohli v roce 2009 absolvovat úspěšně celý seriál FIA GT. Rozhodující metou pak pro nás byl závod v Brně, kde jsme si chtěli ověřit, kde se náš tým nalézá v přímém porovnání s konkurencí. www.billupsinteractive.com
Tomuto cíli odpovídal i výběr závodního vozu. Vůz Porsche 911 v modelovém roce 2008 pro kategorii GT2, který vycházel svojí koncepcí z šedesátých let, již díky umístění motoru vzadu za zadní nápravou nebyl až tak zcela konkurenceschopný. Bylo to však jedno z pohledu technického a technologického vůbec nejlepších aut, která v závodech FIA GT v daném roce jezdila.
Výsledek, kdy jsme v konkurenci dalších 14 vozů GT2 obsadili celkové druhé místo, nás utvrdil, že tým jde správným směrem a můžeme se bez obav pustit do celé sezony FIA GT v roce 2009 s vozem pro nejvyšší třídu GT1
Pro rok 2009 připravujeme nasazení dvou vozů Saleen S7R pro celý šampionát FIA GT. Naše cíle pro tuto sezonu jsou poněkud neskromné. Rádi bychom se umísťovali pravidelně v popředí výsledkových listin jednotlivých závodů a v celkovém pořadí šampionátu pak obsadili pozice mezi nejlepšími třemi, jak v týmech, tak především mezi jezdci. Dle našich předběžných zpráv se závodů FIA GT zatím nijak zvláště nedotkla hospodářská krize, na startu se v roce 2009 očekává v kategoriích GT1 a GT2 velmi silné startovní pole a možná i více vozů, než v roce loňském. Ke známým značkám z loňského roku, tedy vozů Maserati, Aston Martin, Porsche, Ferrari, Saleen, Corvette či Lamborghini, přibude též zcela jistě Ford.
Závody FIA GT Championship jsou v současné době na zlomovém bodu ve své historii. Dosud se tyto závody, které jsou určeny výhradně pro privátní týmy, jezdí jako šampionát FIA. V roce 2010 pak promotér závodů, organizace S.R.O., připravuje začlenění tohoto šampionátu do oficiálního mistrovství světa. Vedle Formule 1, závodů WTCC a mistrovství světa v rallye, tak bude tento šampionát čtvrtým mistrovstvím světa v automobilovém sportu a současně jediný určený výhradně pro privátní týmy. Rovněž tak se předpokládá rozšíření šampionátu na další země a okruhy. Velmi konkrétní podobu má například závod na nově budovaném okruhu nedaleko Moskvy.
Šampionát FIA GT a dosažení dobrých výsledků v něm je pro nás nejvyšší možnou výzvou a pro náš tým i nejvyšší metou, ke které směřujeme veškeré síly. Věříme, že budeme v těchto vrcholných závodech zdatným soupeřem ostatním účastníkům a přineseme radost i dobrou zábavu všem našim partnerům, fanouškům a přátelům.
více o týmu : http://www.kpluskmotorsport.cz/
Představujeme jezdce týmu:
Karl Wendlinger Narozen: 20. prosince 1968 Bydliště: Thiersee (Tyrolsko) Stav: ženatý, děti Laura a Jonas Oblíbený okruh: Spa Oblíbené jídlo: italská kuchyně Hobby: lyžování, lední hokej, četba Vybrané výsledky 1991 - 1995 PŮSOBENÍ VE FORMULI 1 - zúčastnil se 42 Grand Prix, celkem vybojoval 14 bodů, první závod: 1991 Velká cena Japonska, poslední závod: 1995 Velká cena Austrálie 1991 tým Leyton House - v sezoně nezískal žádný bod, debutoval na Grand Prix Japonska na okruhu v Suzuce, kvalifikoval se z 22. místa (z 26. členného pole), ale po havárii závod nedojel 1992 tým March - 12. místo v celkové klasifikaci jezdců, získal 3 body 1993 tým Sauber - 12. místo v celkové klasifikaci jezdců, získal 7 bodů, v sezoně dojel na 4. místě na Velké ceně Itálie na okruhu v Monze 1994 tým Sauber - 19. místo v celkové klasifikaci jezdců, 4 body 1995 tým Sauber - nezískal žádný bod 1989 titul ve Formuli 3 1990 Formule 3000, člen juniorského týmu Mercedesu na mistrovství světa sportovních vozů, spolu s ním byli v týmu také Michael Schumacher a Heinz-Harald Frentzen 1996 - 1997 tovární pilot Audi v Německu a Itálii 1998 vicemistr světa FIA GT 1999 mistr světa ve FIA-GT s Olivierem Berettou (vítězové šesti dílčích závodů seriálu), vítěz třídy GTS v závodě 24 hodin v Le Mans, vítěz desetihodinového závodu v Atlantě 2000 celkové vítězství v závodě 24 hodin v Daytoně 2003 2. místo s Abt-Audi TT-R ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na Nürburgringu 2004 mistr světa ve FIA-GT s vozem Ferrari 575 Maranello, 4. místo s Abt-Audi TT-R ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na Nürburgringu 2005 3. místo na mistrovství světa FIA-GT (s Andrea Bertolini) na voze Red Bull Maserati MC12 2006 7. místo ve FIA-GT (vůz Aston Martin DBR9) - vítězství na okruhu v Mugellu 2007 2. místo ve FIA-GT (vůz Aston Martin DBR9) - vítězství v Monze, Adrii a Zolderu 2008 6. místo ve FIA-GT (Aston Martin DBR9) - vítězství v Silverstone, Oscherslebenu a Brně Přečtěte si rozhovor s Karlem Wendlingerem ...
Adam Lacko Narozen: 24. září 1984 v Čeladné Bydliště: Monako Váha: 85 kg Výška: 186 cm První závod: 1994, motokáry Vybrané výsledky 1994 MMČR motokár třídy Comer 80 2000 2. a 3. místo v dílčích závodech ve Ford Fiesta Cup, 2. místo v jednom ze závodů Ford Puma Cup, 4., 5. a 6. místo v seriálu ČP Škoda Octavia Cup 2001 8. místo v konečném hodnocení Škoda Octavia Cup (2. místo v juniorech) 2002 4. místo v konečném hodnocení Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup 2003 5. místo konečného hodnocení ME trucků třídy Super Race s Tatrou Jamal 2004 3. místo v konečném hodnocení ME trucků v kategorii Race Truck s vozem MAN, v anketě Zlatý volant získal Cenu Jiřího Sedláře určenou pro nejlepšího jezdce roku mladšího 25 let 2005 jako první český jezdec v novodobé historii se účastnil závodu mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) 2007 účast v Porsche Carrera Cup Přečtěte si rozhovor s Adamem Lackem ...
Ryan Sharp Narozen: 29. dubna 1979 Bydliště: Aberdeenshire (Skotsko) Výška: 168 cm (5´6´´) Váha: 55 kg Oblíbená trať: Knockhill Oblíbené jídlo: těstoviny Vybrané výsledky 2000 Formula Ford Britain - 3. místo 2002 Formula Renault - 6. místo 2003 German Formula Renault 2000 - 1. místo 2004 Formula Renault v6 Eurocup - 2. místo 2005 GP2 Series - World Series by Renault FRenault 3.5l - 23. místo 2006 FIA World Touring Car Championship (Yokahama Independents Trophy) - 4. místo 2007 2. místo ve FIA-GT (vůz Aston Martin DBR9) - vítězství v Monze, Adrii a Zolderu 2008 6. místo ve FIA-GT (Aston Martin DBR9) - vítězství v Silverstone, Oscherslebenu a Brně Přečtěte si rozhovor s Ryanem Sharpem ...
Michal Matějovský - testovací jezdec Narozen: 30. října 1985 Bydliště: Hradec Králové Výška: 183 cm Váha: 82 kg Hobby: snowboarding, music Vybrané výsledky 1994 - 1995 První závody v Národním šampionátu motokár v České republice 1996 Motokáry, MMČR týmů, 2. místo, motokáry, Commer 80, 3. místo 1997 Motokáry, MMČR týmů, 1. místo, motokáry, MMČR jednotlivců, 2. místo, motokáry, MČR jednotlivců, 1. místo 1998 McLaren Mercedes Champions of the Future - nejlepší nováček formule YAMAHA (Anglie) 1999 ICA-J Kategorie VON OMEN CUP, Německo 2000 ICA - J Kategorie team PCR - Německo 2001 Škoda Pick-up, testovací jezdec 2002 Škoda Matador Pick-up Free Style, 8. místo 2003 Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, 2. místo, týmy 2004 Česká Pojišťovna Škoda Octavia Cup, 8. místo, jednotlivci, Divinol Tourenwagen Cup 2x 1. místo v závodu, MČ Divite D4, 1x 1. místo v závodu, kat. do 2000 ccm 2006, Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, 4. místo, jednotlivci, Divinol Tourenwagen Cup 2006 1x 2., 3. místo, MM ČR D4, 1x 2., 3. místo v závodu, 2000 ccm, BMW 1 Challenge, 1x 1. místo, 1x 2. místo, 2x 3. místo, ŠKODA - ČESKÁ POJIŠŤOVNA CHALLENGE (Brno A1GP) - 1. místo 2007 Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, 3. místo, jednotlivci, 1x časový rekord ČPŠOC - Most, 1x časový rekord ČPŠOC - Brno, 3. místo ve tříletém projektu ČPŠOC, 2x BMW 1 Challenge, 1x 1. místo, 2x 2. místo, 1x 3. místo (v závodě), 2x ADAC PROCAR Série, 7. a 8. místo (v závodě) - Alfa Romeo 156 S 2000, FIA ETCC - Alfa Romeo 156 S 2000, ŠKODA - ČESKÁ POJIŠŤOVNA CHALLENGE (Brno A1 GP), Vítěz prvního a druhého závodu, držitel nejrychlejšího kola, Absolutní vítěz závodu ŠKODA - ČESKÁ POJIŠŤOVNA CHALLENGE 2008 Seat León Eurocup, 3. místo v Oscherslebenu, 16. místo ve finálním umístění, Debut na šampionátu FIA WTCC (Brno)
|