Martin Prokop je v Norsku i po druhém dnu nadále na třetí pozici 15.2.2009 07:16 - tisková zpráva
Norsko – II. etapa: Martin Prokop nadále na třetí pozici
I po druhé etapě extrémního závodění při teplotách hluboko pod bodem mrazu se Martin Prokop a Jan Tománek drží na třetím místě produkční klasifikace Norské rally, absolutně jim patří patnácté místo.
Do výsledků PCWRC Norské rally zpětně zasáhlo zasedání sportovních komisařů. Dalo se očekávat, že žádost českého posádky bude zamítnuta, zcela opačně však činovníci postupovali v případě Nora Brynildsena.
„Brynildsen zapadl na stejném místě jako Flodin, kvůli tomu, že se vyhýbal divákům na trati, kteří dolovali vůz švédského jezdce. Sportovní komisaři to vzali v potaz a z bezpečnostních důvodů smazali celou Norovu ztrátu a ještě mu přidělili pěkný čas. Trochu mě to z mého pohledu mrzelo, i když Brynildsenovi nic nezazlívám, neboť za nic nemohl a reagoval, jak měl,“ objasnil Martin Prokop.
V ranní sekci se česká posádka rychle přiblížila Portugalci Araujovi a po RZ11 v okolí skokanských můstků v Lillehammeru se dostali na pozici nejrychlejšího mimo severského jezdce, což si udržela až do poledního servisu.
„Večerní změna nastavení se osvědčila, lancer výtečně fungovat. Také podmínky na trati byly výtečné. Hlavně zkouška Mountain byla svezením snů. Bohužel krátce po startu nejdelší zkoušky dne Ringsaker (RZ12) nám přestala fungovat elektronika aktivního středového diferenciálu. Auto postrádalo trakci, špatně zatáčelo a hodně jsme ztráceli. Naštěstí se nám podařilo závadu v servisu odstranit,“ komentoval úvod dne jihlavský jezdec.
V odpolední sekci Martin s Honzou zajeli dva časy mezi nejlepší trojicí, závěrečnou krátkou zkoušku v Hamaru dokonce vyhráli. „Snažili jsme se trochu přidat, jízdu jsem si náramně užíval, což bylo znát na časech. Více jsem se opíral do gum a pocitově jsem se přiblížil formě z loňského Švédska. Byl jsem nadšený, že jsem dokázal držet krok s severskými jezdci, což bylo určitě příjemné zjištění,“ komentoval Martin Prokop.
Poslední etapa Norské rally obsahuje šest rychlostních zkoušek. První posádky jsou očekávány v cíli v Hamaru krátce po patnácté hodině. „Určitě zkusíme bojovat, ale trochu se obávám prvních průjezdů. Vložky neznám, Mikkelsen je naopak absolvoval předloni a určitě po nás půjde. Je ale hodně motivovaný, může udělat nějakou chybu. Uvidíme. Ale i kdyby to byla brambora, stejně budu se svým výkonem v Norsku spokojený,“ uzavřel člen Jipocar Racingu.
PCWRC – po II. etapě (RZ17)
1. Sandell (Škoda) 2:35:23.4 2. Brynildsen (Mitsubishi) + 2:01.7 3. Prokop (Mitsubishi) + 3:00.9 4. Mikkelsen (Subaru) + 3:21.6 5. Araujo (Mitsubishi) + 3:35.0 6. Neiksans (Mitsubishi) + 4:24.2 7. Tarabus (Fiat) + 9:50.8 8. Flodin (Subaru) + 19:58.7
Jipocar Racing www.martinprokop.com
Leaderboard after Day 2 1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 2hr 22min 11.1sec 2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 2hr 22min 26.1sec 3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 2hr 22min 54.3sec 4. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 2hr 24min 52.4sec 5. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 2hr 25min 04.4sec 6. P Solberg/P Mills NOR Citroen Xsara 2hr 27min 02.0sec 7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 2hr 27min 04.3sec 8. U Aava/K Sikk EST Ford Focus RS 2hr 27min 29.6sec 9. M Østberg/O Unnerud NOR Subaru Impreza 2hr 29min 08.9sec 10 S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 2hr 31min 21.3sec
Stage Times
Stage 10: 1. Loeb 12min 43.3sec; 2. Hirvonen + 0.7; 3. Latvala + 14.9; 4. H Solberg + 26.2; 5. Andersson + 28.9; 6. Sordo + 31.5. Overall: 1. Loeb 1hr 26min 25.0sec; 2. Hirvonen + 3.3; 3. Latvala + 41.1; 4. Sordo + 1:40.1; 5. Andersson + 2:00.5; 6. H Solberg + 2:05.6. Stage 11: 1. Loeb 5min 04.8sec; 2. Latvala + 0.5; 3. Hirvonen + 2.8; 4. Sordo + 6.9; 5. H Solberg + 8.0; 6. Andersson + 8.1. Overall: 1. Loeb 1hr 31min 29.8sec; 2. Hirvonen + 6.1; 3. Latvala + 41.6; 4. Sordo + 1:47.0; 5. Andersson + 2:08.6; 6. H Solberg + 2:13.6.
Stage 12: 1. Loeb 14min 30.8sec; 2. Hirvonen + 3.3; 3. Latvala + 7.1; 4. H Solberg + 24.1; 5. P Solberg + 33.7; 6. Ostberg + 35.8. Overall: 1. Loeb 1hr 46min 00.6sec; 2. Hirvonen + 9.4; 3. Latvala + 48.7; 4. Sordo + 2:24.1; 5. H Solberg + 2:37.7; 6. Andersson + 2:45.3.
Stage 13: 1. Loeb 1min 11.8sec; 2. Latvala + 1.2; 3= Hirvonen, H Solberg + 1.3; 5. Sordo + 2.7; 6. Wilson + 3.2. Overall: 1. Loeb 1hr 47min 12.4sec; 2. Hirvonen + 10.7; 3. Latvala + 49.9; 4. Sordo + 2:26.8; 5. H Solberg + 2:39.0; 6. P Solberg + 3:01.1.
Stage 14: 1. H Solberg 13min 13.4sec; 2. Latvala + 0.7; 3. Loeb + 3.6; 4. Hirvonen + 5.0; 5. Sordo + 15.4; 6. Aava + 16.6. Overall: 1. Loeb 2hr 00min 29.4sec; 2. Hirvonen + 12.1; 3. Latvala + 47.0; 4. H Solberg + 2:35.4; 5. Sordo + 2:38.6; 6. Wilson + 4:24.4.
Stage 15: 1. Latvala 5min 15.3sec; 2. Hirvonen + 1.0; 3. Loeb + 2.1; 4. H Solberg + 4.1; 5. Sordo + 4.4; 6. Ogier + 5.2. Overall: 1. Loeb 2hr 05min 46.8sec; 2. Hirvonen + 11.0; 3. Latvala + 44.9; 4. H Solberg + 2:37.4; 5. Sordo + 2:40.9; 6. Wilson + 4:30.7.
Stage 16: 1. Latvala 15min 06.7sec; 2. Loeb + 3.5; 3. Hirvonen + 5.7; 4. H Solberg + 5.8; 5. Sordo + 14.2; 6. Aava + 17.7. Overall: 1. Loeb 2hr 20min 57.0sec; 2. Hirvonen + 13.2; 3. Latvala + 41.4; 4. H Solberg + 2:39.7; 5. Sordo + 2:51.6; 6. P Solberg + 4:49.1.
Stage 17: 1. Loeb 1min 14.1sec; 2. H Solberg + 1.6; 3. Sordo + 1.7; 4= Hirvonen, Latvala, P Solberg, Ogier + 1.8. Overall: 1. Loeb 2hr 22min 11.1sec; 2. Hirvonen + 15.0; 3. Latvala + 43.2; 4. H Solberg + 2:41.3; 5. Sordo + 2:53.3; 6. P Solberg + 4:50.9.
|