Výroba sedačky, obvyklý proces při změně týmu      27.2.2009 12:56 - tisková zpráva
 
 
			
			 
			
 FM: Výroba sedačky, obvyklý proces při změně týmu aneb Erik Janiš před testem 
Všechny monoposty Formule Master jsou stejné, fanoušci je rozlišují jen podle barev. Nicméně v jednom je každé z aut unikátní – v sedačce. Co závodník, to jiná postava, tudíž jiný „posez“ v kokpitu. Před úvodními testy nové sezony FM, které se uskuteční v neděli a v pondělí ve Valencii, si v dílnách týmu I.S.R. v pražských Průhonicích nechal vyrobit sedačku na míru Erik Janiš. 
Fotogalerii s postřehy a popisem výroby sedačky najdete uvnitř. 
  "Sedačku jsme vyrobili až napotřetí," vypráví Erik Janiš z týmu I.S.R. (www.isr-racing.cz). "Při prvním tvarování jsem nejspíš neseděl v ideální poloze, tak jsme se rozhodli pro druhou akci. S výsledkem jsme ale zase nebyli spokojeni. Nakonec jsme se rozhodli upravit první kus. Definitivní podobu získá až po jedněch, dvou testech. Jakmile v ní bude tělo bezvadně sedět, potáhne se sedačka ještě tkaninou.“ 
  Výroba sedačky v základních faktech: do kokpitu se vloží pytel na odpadky, který se naplní patřičně namíchaným roztokem, který při tvrdnutí připomíná pěnu k těsnění oken. Pilot se musí rychle usadit, obsah vaku tuhne poměrně rychle – kolem sedmi minut. Po ztvrdnutí se sedačka ještě takzvaně ladí – hlavně se musejí uřezat místa, která nevyhovují, přečnívají, tlačí. Teprve po testovacích jízdách, při nichž se ověří, jestli je vše v pořádku, se sedačka potáhne tkaninou. 
 
 
  Oficiální testy Formule Master 2009  01-02/03 VALENCIA  18-19/03 IMOLA  25-26/03 SPA  21-22/04 BRNO  27-28/04 HUNGARORING 
  Závody Formule Master 2009  16-17/05 PAU (WTCC)  30-31/05 VALENCIA (WTCC)  20-21/06 BRNO (WTCC)  18-19/07 BRANDS HATCH (WTCC)  25-26/07 HUNGARORING (F1)  29-30/08 SPA (F1)  05-06/09 OSCHERSLEBEN (WTCC)  19-20/09 IMOLA (WTCC)  www.formulamaster.net  
 
  BPA    
				 |