Výroba sedačky, obvyklý proces při změně týmu 27.2.2009 12:56 - tisková zpráva
FM: Výroba sedačky, obvyklý proces při změně týmu aneb Erik Janiš před testem
Všechny monoposty Formule Master jsou stejné, fanoušci je rozlišují jen podle barev. Nicméně v jednom je každé z aut unikátní – v sedačce. Co závodník, to jiná postava, tudíž jiný „posez“ v kokpitu. Před úvodními testy nové sezony FM, které se uskuteční v neděli a v pondělí ve Valencii, si v dílnách týmu I.S.R. v pražských Průhonicích nechal vyrobit sedačku na míru Erik Janiš.
Fotogalerii s postřehy a popisem výroby sedačky najdete uvnitř.
"Sedačku jsme vyrobili až napotřetí," vypráví Erik Janiš z týmu I.S.R. (www.isr-racing.cz). "Při prvním tvarování jsem nejspíš neseděl v ideální poloze, tak jsme se rozhodli pro druhou akci. S výsledkem jsme ale zase nebyli spokojeni. Nakonec jsme se rozhodli upravit první kus. Definitivní podobu získá až po jedněch, dvou testech. Jakmile v ní bude tělo bezvadně sedět, potáhne se sedačka ještě tkaninou.“
Výroba sedačky v základních faktech: do kokpitu se vloží pytel na odpadky, který se naplní patřičně namíchaným roztokem, který při tvrdnutí připomíná pěnu k těsnění oken. Pilot se musí rychle usadit, obsah vaku tuhne poměrně rychle – kolem sedmi minut. Po ztvrdnutí se sedačka ještě takzvaně ladí – hlavně se musejí uřezat místa, která nevyhovují, přečnívají, tlačí. Teprve po testovacích jízdách, při nichž se ověří, jestli je vše v pořádku, se sedačka potáhne tkaninou.
Oficiální testy Formule Master 2009 01-02/03 VALENCIA 18-19/03 IMOLA 25-26/03 SPA 21-22/04 BRNO 27-28/04 HUNGARORING
Závody Formule Master 2009 16-17/05 PAU (WTCC) 30-31/05 VALENCIA (WTCC) 20-21/06 BRNO (WTCC) 18-19/07 BRANDS HATCH (WTCC) 25-26/07 HUNGARORING (F1) 29-30/08 SPA (F1) 05-06/09 OSCHERSLEBEN (WTCC) 19-20/09 IMOLA (WTCC) www.formulamaster.net
BPA
|