Naše posádky ujely zdárně deset tisíc kilometrů mezi Budapeští a Bamakem 28.2.2009 22:01 - tisková zpráva
Všech sedm našich vozů zvládlo deset tisíc kilometrů trati mezi Budapeští a Bamakem
Czech HUMMER RACING team (CHRT) zvládl všechny nástrahy více jak deset tisíc kilometrů dlouhé trati mezi Budapeští a Bamakem a dovezl všech sedm vozů do cíle. Navíc se celý tým dostal na přední příčky závodu a získal jako celek cenu Fair play a International friendship.
Více jak 16150 litrů benzínu na 10500km z Budapešti do Bamaka za 14 dní! Mezi 220 soutěžních závodních vozů patřilo i 16 členů posádek z České republiky na 7 vozech Hummer H2… minimum spánku, maximum odhodlání dojet!
Sedm identických vozů Hummer H2 dojelo do cíle v Bamaku bez ztráty květinky! Za celou dobu, kdy vozy museli ustát návaly sněhu v Alpách při mínus deseti, ale následně pak i v Africe při přejezdu Atlasu (mínus čtyři, metr sněhu), tak poté nemilosrdný, všudypřítomný prach, písek a kamení. Teploty pomalu stoupaly až ke 40°C ve stínu. Když se do cesty nepřipletly kameny, tak to byly velbloudi či dole v Mali bujná vegetace. Navigace hrála svou roli, jakož i zvolená strategie při hledání jednotlivých soutěžních bodů. Šlo o čas, o souhru, o štěstí a někdy i o zdraví rozum a přežití.
Zaminované části Maroka podél Alžírské čáry a prakticky celá Západní Sahara. Není radno vyjíždět mimo vytyčenou trasu, není radno se zde příliš zdržovat. Do bivaku se většinou dostáváme za tmy, mechanici se snaží během noci zkontrolovat všechny vozy a opravit co se dá. Naštěstí auta drží a tak se provádí běžná údržba. Hlavně čištění vzduchových filtrů, mění se pneumatiky, dotahují kola… Postupně se mění vymlácená pouzdra unavených tlumičů. Auta dostávají opravdu zabrat, ale brání se statečně. V Mauretánii je situace opě napjatá a jen díky dobrým stykům organizátora s vládními vojenskými složkami se nám podařilo tuto zemi projet. Často pouze náhradními trasami a za doprovodu ozbrojených vojáků. I to k tomuto extrémnímu závodu patří.
V náročných etapách přes poušť získáváme navrch díky dobré orientaci a díky výkonu našich vozů v dunových polích. Zatímco náš tým odpočívá a dává se do kupy, většina pelotonu nocuje v dunách mezi Atarem a Tidjikjou a pokračuje v boji následující den. Poté se přesouváme do Mali. Zde ve změti mnoha pískových pist a dalších cestiček v bujné vegetaci se spoustou osad a vesniček snadno zabloudíte. Podaří se to každému, nám naštěstí jen párkrát a tak se prokousáváme k vytouženému cíli. Poslední etapa, poslední lednový den, poslední úkol a jsme před branami hlavního města Mali – Bamako!
Cíl splněn. Naše vozy obsadily pozice v druhé desítce (od 12. – 20. místo). Rozdali jsme hromady humanitární pomoci, když jsme do vesnic přivezli školní potřeby (sešity, bloky, tužky, propisky, pastelky), léčiva (prášky proti bolesti, oční kapky apod.) či ošacení (cca 1000 triček, čepice apod.). Otestovali jsme nové české provozní kapaliny a oleje značky Carlson, které se osvědčily i v těch nejextrémnějších podmínkách a bez problémů pracovali fungovali v rozmezí teplot -10°C až +40°C!
Vyzkoušeli jsme si, že tato parta velmi individuálních jedinců i přes všechny problémy umí táhnout za jeden provaz a porvat se o dobrý výsledek až do samotného konce. Mezi ně patřili všichni členové se svými vozy, ale i dvojice mechaniků v doprovodném nákladním Ivecu.
Pořadí:
12. 108 Mikulenčák – Janáček – Kulcsárová (Hummer H2) 643 b. 15. 111 Mikeska – Veverka (Hummer H2) 627 b. 114 Janeš – Tichý (Hummer H2) 627 b. 18. 109 Jestřáb – Háša (Hummer H2) 623 b. 110 Mothejl – Mothejl (Hummer H2) 623 b. 20. 113 Volf (Hummer H2) 612 b. 27. 112 Beránek – Sobotka (Hummer H2) 550 b.
Náš tým pravidelně informoval během závodu své příznivce a fanoušky na svých stránkách, kde doplňoval fotografie a zprávy o svém účinkování na Budapest – Bamako 2009 pravidelně jak to jen bylo možné. Jako jediný například díky systému společnosti Casablanca přinášel aktuální polohu vozů našeho týmu – tzv. live tracking. Více naleznete na: www.hummerracing.cz.
|