Třetí ročník závodů automobilů do vrchu na Mohylu míru pokračuje v tradici 2.3.2009 21:53 - tisková zpráva
MOHYLA MÍRU 2009 Mezinárodní závod automobilů do vrchu M.rescue Euro Cup 2009 pod záštitou společnosti Mohyla míru Austerlitz o.p.s. Volný mezinárodní závod IHA (International Hill Climb Association)
4. - 5.4.2009 – město Újezd u Brna, obec Sokolnice Tisková informace 1.3.2009 Vážení motorističtí přátelé, venkovní teplota nad nulou a postupné mizení bílé nadílky dává tušit, že se pomalu, ale jistě blíží jaro. S jeho příchodem už tradičně proběhne první motoristické klání pod širým nebem a to v klasickém trojúhelníku mezi městem Újezd u Brna a obcemi Sokolnice a Prace.
Aleš Gänsdorfer Maverick.rescue o.s. ředitel závodu Mohyla míru 2009
Amos Krejčí, Aleš Kárný tiskové středisko závodu Mohyla míru
Obnovená tradice Třetí ročník závodu automobilů do vrchu v regionu legendární bitvy tří císařů navazuje na obnovenou tradici závodů do vrchu, které se zde konaly již před čtvrt stoletím. V loňském roce se závod konal jako součást seriálu KW Berg-Trophy 2008, v letošním roce je nově zařazen do seriálu M.rescue Euro Cup 2009. Podpora ze strany okolních obcí Po dvou úspěšných ročnících se znovu rozezvučí motory závodních automobilů v blízkosti obcí Telnice, Sokolnice, Prace a města Újezdu u Brna. Již tradičně velká podpora zástupců těchto územních celků, včetně obecně prospěšné společnosti Austerlitz, dává organizátorům možnost vytvořit skvělé podmínky pro závodníky a v neposlední řadě i pro diváky.
M.rescue Euro Cup 2009
Po úpravě kalendáře KW Berg-Trophy pro letošní sezonu a zrušení lokální části, loni nazvané Regional, se díky společenské poptávce rozhodli v občanském sdružení Maverick.rescue doplnit kopcový kalendář o tři podniky na území brněnského regionu. Mezinárodní seriál nazvaný M.rescue Euro Cup 2009 bude zahájen právě závodem na Mohyle míru v termínu 4. - 5.dubna 2009, pokračovat bude 8. - 9. srpna na trati v Ořechově u Brna a zakončení proběhne opět na Mohyle a to 19. - 20. září. Sportovní řády seriálu vycházejí z řádů KW Berg-Trophy a můžeme se tedy těšit na velké množství kvalitních jezdců právě z tohoto mezinárodního seriálu. Body se budou v rámci M.rescue Euro Cupu 2009 rozdělovat za každý závod a velmi hodnotné ceny za absolutní umístění v seriálu budou příjemným zpestřením. Díky hlavním sponzorům se pojede o dvě čtyřkolky a jeden pitbike (1. místo čtyřkolka o obsahu 250 kubických centimetrů, 2. místo stopětadvacítka pitbike a 3. místo opět čtyřkolka, tentokrát o obsahu 110 kubíků). Hodnotné ceny se pochopitelně nevyhnou ani vítězům jednotlivých závodů ve všech vypsaných skupinách.
Třídy a kategorie V samotném závodě, stejně tak do celého seriálu se budou sbírat body v následujícím rozdělení: KATEGORIE I Skupina FIAT 126 Skupina S (sériové a tuning vozy) Skupina HA (historické cestovní a závodní vozy) Skupina E1 (cestovní a závodní vozy skupin N, A, GT, H, F, E1, SP, ST) KATEGORIE II Skupina E2/C (formulové vozy skupin E, D, NF, HA + sportovní prototypy) Vozy níže uvedených skupin budou v jednotlivých závodech rozděleny do následujících objemových tříd: Skupina FIAT 126 do 652 ccm (1) Skupina S do 1400 ccm (2) do 1600 ccm (3) do 2000 ccm (4) nad 2000 ccm (5) Skupina HA bez omezení (6) Skupina E1 do 1150 ccm (7) do 1400 ccm (8) do 1600 ccm (9) do 2000 ccm (10) nad 2000 ccm (11) Skupina E2/C do 1400 ccm + speciály (12) nad 1400 ccm + speciály (13)
Trať bude lepší Délka tratě zůstává pro rok 2009 nezměněna, závodníci se však mohou těšit na novinku v podobě „bezpečných“ retardérů. Ty budou vytvořeny z materiálu, který se při kontaktu s vozem ohne a nezpůsobí tak žádné poškození. Po balících slámy v roce 2007 a sudech s vodou v roce loňském, tak posouvá pořadatel laťku bezpečnosti zase o kousek výše. Opět se bude měřit zrychlení vozů časem na prvních sto metrů, nové rozmístění retardérů však zpomalí rychlost před první zatáčkou. Trať projde ještě před závodem kompletní rekonstrukcí, tak aby jezdci mohli využít celou šířku vozovky a nehrozilo poškození jejich vozů. Bezpečnost především Vzhledem k velmi rychlé první části tratě bylo pořadateli upraveno rozmístění retardérů a tak první z nich je umístěn za hranicí 400 metrů a druhý těsně před první levou zatáčkou. Třetí retardér je umístěn před nebezpečnou zatáčkou u Mohyly míru. Samozřejmostí je více než desítka traťových komisařů, téměř stovka členů pořadatelské služby, 2 sanitní vozy rychlé záchranné služby, 2 hasičské vozy včetně vozu pro likvidaci úniku pohonných hmot, 2 odtahová vozidla, vozidlo s nakládacím ramenem a samozřejmě zásahový vůz Maverick.rescue s lékařem. Zvýšil se i počet balíků slámy o rozměrech 1 x 2,5 metru jako jednoho z pilířů bezpečnosti a to na počet 130 kusů. Závodění na dva dny Systém závodu na Mohyle je tradiční, tedy jeden závod v sobotu a druhý v neděli. Každý závod se skládá ze dvou treninků a dvou závodních jízd, přičemž časy z těch závodních se sčítají a z nich se pak určí pořadí závodníků. V pátek navíc pořadatel vypsal další volné treninky a tak od 15 do 18 30 hodin je možné zkoušet záludnosti této tratě či nastavení nových vozů.
Zábava nejen na trati Pořadatel se rozhodl postavit čelem k vlivům dubnového počasí a přesunul vyhlášení a následný program pod střechu. V tomto případě pod střechu kulturního domu v Újezdu u Brna, kde mimo samotného vyhlášení proběhne i koncert kapely. V průběhu obou závodních dní se bude o informovanost diváků a zároveň o dobrou náladu starat dvojice Petr Zakopal z Kiss rádia Hády a legenda v moderování závodů automobilů do vrchu, Vladimír Miklošík.
Kudy do centra dění Diváci z Brna mohou využít městskou dopravu a to konkrétně autobusovou linku číslo 40, která jede od obchodního domu TESCO přes Komárov do Sokolnic. Motorizovaní diváci pak mohou využít parkoviště v Sokolnicích nebo v Telnici.
PR
|