Matěj SMRŽ s Triumphem chce do nejlepší desítky ! I být dobrým manželem. 2.3.2009 21:56 - tisková zpráva
Třída SUPERSPORT
St.č.96 Matěj SMRŽ (MS Factory Racing, Triumph 675): „Chci stabilně jezdit na hranici první desítky.“
Zatímco Jakub Smrž patří ve startovní listině superbiků už tak trochu k inventáři, jeho mladší bratr Matěj zažívá letos závodnickou premiéru. Po loňské šesté příčce v seriálu Superstock 1000 FIM Cup přechází do světového šampionátu šestistovkových supersportů. Spolu s rovněž debutujícím Patrikem Vostárkem jsou historicky prvními českými jezdci, kteří do mistrovství světa třídy Supersport budou stabilně zasahovat.
„Triumph je motorka s velkým potenciálem,“ říká MATĚJ SMRŽ na adresu anglického supersportu, v jehož sedle se bude prát pod logem nově vzniklého týmu MS Factory Racing.
Přestože pětadvacáté narozeniny oslavíte až koncem roku, kvůli nemilosrdné liteře věkového limitu jste musel z litrových superstocků odejít už před sezónou. Není vám to trochu líto? „Tak rozhodně, od roku 2003 jsem ve třídě Superstock 1000 FIM Cup i s vynucenou zdravotní pauzou udělal hodně práce, takže trochu si připadám, jako by mne vyhnali od rozdělaného úkolu. Ale tak to prostě je a nic s tím nenadělám. Musím se k tomu postavit a začít makat tam, kde zrovna teď jsem.“ Se změnou třídy přišel i jiný systém zimní přípravy? „Nezměnil, je pořád stejný, ale myslím si, že každým rokem dělám přípravu lépe. Tentokrát jsem musel vynechat motokros, protože jedna sezóna skončila a díky testům nám začala prakticky ihned sezóna další. Není možné riskovat zranění, takže letos v zimě jsem motokros nejezdil.“ Jak se vám zamlouvá váš tříválcový anglický supersport Triumph? Bude mít proti japonským strojům šanci? „Rozhodně je to motorka s obrovským potenciálem a už nyní dokazuje, že se „japoncům“ dokáže vyrovnat.“ Triumph jste si vyzkoušel už při testech ve Španělsku a Portugalsku. Bylo to hodně odlišné od jízdy s litrovým stockem Honda? „Na motorce se mi od prvních metrů jezdilo opravdu dobře, jen mi trochu u šestistovky chybí výkon.“ Jaké jsou podle vás rozdíly mezi závoděním v mistrovství světa supersportů a v Superstock 1000 FIM Cupu? „Asi v tom, že závodíš na jiné motorce a v jiném týmu... Nemám ve třídě supersportů dost zkušeností na to, abych dokázal objektivně odpovědět. Nechám se překvapit stejně jako vy.“ Máte obavu z konkurence? Hodně jezdců mistrovství světa zná supersporty jako svoje staré boty... „Obavu z konkurence musíš mít i když jezdíš mistrovství České republiky, je to důležité. Ale na druhou stranu proč si dělat hlavu - mám na to, abych byl stejně kvalitní jezdec jako ostatní. Pouze se musím propracovat ke konkurenceschopnému zázemí a získat potřebné zkušenosti.“ Některé okruhy, hlavně ty zámořské, zatím neznáte. Cítí to jako velký handicap? „To určitě, bude to boj. Ale jednou ta doba, kdy je třeba poznat nové okruhy, přijít musela.“ Jak se vám žije v maďarském týmu, jak se domlouváte? „Zatím nemám žádný problém, praktickou práci na motocyklech vykonávají čeští mechanici a se zbytkem týmu hovořím anglicky. S komunikací tedy problém není.“ Spolupracuje nějak maďarský tým se stájí MS Racing vašeho otce, za kterou jste jezdil až do závěru loňské sezóny? „Ano. Jenoduše řečeno, vyměnil jsem si místo s Maďarem Bálaszem, který z Factory Racing přešel do MS Racing a díky tomu vznikla fúze těchto dvou týmů s názvem MS Factory Racing. Je to takový tým v týmu. Česko-maďarský tým s anglickými motocykly.“ Jaké osobní cíle máte teď v Austrálii a v letošním šampionátu vůbec? „Jak v Austrálii tak po celou sezónu bych chtěl předvádět stabilně dobré výkony na hranici první desítky.“ A letošní záměry ryze soukromé? Ledacos se povídá... „Zajistit obě prodejny Honda a Kawasaki, které provozuji spolu s rodinou v Českých Budějovicích, tak, aby dobře fungovaly.“ A? „Oženit se a být dobrým manželem.“
PR
|