Úspěšné testování - divácky atraktivnější závody 22.3.2009 07:27 - Vladimír Rožánek
První "ostré" letošní testování týmu Buggyra International Racing System proběhlo v polovině minulého týdne na okruhu v Mostě. Po analýze dat panuje s jeho výsledky i přes drobné potíže celková spokojenost! Změny ve sportovním řádu pro sezónu 2009 slibují atraktivnější závody pro diváky, náročnější a nákladnější závodění pro týmy a jezdce.
Jako první dorazil do Mostu vicemistr Evropy Markus Bösiger. "Novináři ve Švýcarsku se mě ptají, čím to, že na rozdíl od minulé sezóny, kdy jsme měli v tomto čase za sebou intenzivní testování v Nogaru, začínáme letos až v polovině března. Tak jsem jim odpověděl, že nemáme co zlepšovat," řekl v evidentně dobrém rozmaru se nacházející švýcarský trucker. "Pak jsem vysvětlil, že vzhledem k vývoji šampionátu jsme vlastně první testování na sezónu 2009 zahájili již po závodě v Le Mans."
Stejně jako v předchozích letech zvolilo týmového vedení v čele s technickým ředitelem Mario Kressem osvědčenou strategii v podobě konfrontace letošního a loňského závodního speciálu. Poté došlo k porovnání telemetrických dat. Přestože celé testování provázely rozmary proměnlivého počasí, byl David Vršecký nakonec spokojený. "V Assenu jsem startoval dvakrát, z toho jednou vyhrál. A vždycky pršelo. Teď máme alespoň jasno v tom, jak nastavit auta na mokro. Jako obvykle se dělalo nejdříve Markusovo auto a musím říct, že se povedlo," řekl v reakci na výsledky testování, v jehož průběhu najeli jezdci kilometry rovnající se dvěma závodním víkendům, úřadující mistr Evropy.
I před počáteční problém s motorem byl nakonec spokojený i Markus Bösiger. "Všechno, na čem jsme se s Mariem dohodli, bylo uvedeno do praxe. Loňský speciál považuji za mimořádně úspěšný, ten letošní si vede na rovných úsecích stejně dobře, nemalé pokroky ale vidím v akceleraci," potvrdil Markus, vědom si ovšem toho, že z technického hlediska nepatří Most do kategorie komplikovaných okruhů. "Na generální soudy je brzo, přesto si myslím, že čím technicky náročnější okruh, tím pro Buggyry lépe!"
Textové pole: Přehled průběhu závodního víkendu v sezóně 2009: Sobota: - Volný trénink 1 - Volný trénink 2 - Měřený trénink - Pohárový závod 1 (45km - plné bodování) - Pohárový závod 2 (45km - prvních osm jezdců v opačném pořadí, poloviční bodování) Neděle: - Warm up - Měřený trénink - Pohárový závod 1 (45km - plné bodování) - Pohárový závod 2 (45km - prvních osm jezdců v opačném pořadí, poloviční bodování)
David Vršecký se poté rovněž vyjádřil ke změně pravidel. Na rozdíl od předchozích let totiž odpadla kvalifikace. Po měřeném tréninku se pojede pohárový závod s dosavadním bodovým ohodnocením (20,15,12,10,8.). Poté bude následovat vyhlášení výsledků a zhruba po dvou hodinách další jízda. Na startu si ovšem vedoucí osmička předchozího závodu prohodí místa. Pojede se na stejný počet okruhů, ve hře bude ovšem menší počet bodů. "Nemám pochopitelně nic proti tomu, aby se závody staly atraktivnějšími. Jen se obávám toho, že po loňské sezóně, ve které se neřešily prakticky žádné protesty, to bude letos o něčem úplně jiném," tvrdí mistr Evropy. "Něco podobného funguje v mistrovství světa silničních vozů. Jejich rozměry a hmotnost jsou ovšem přece jen poněkud odlišné, než je tomu v případě pětitunových trucků. Celý závod bude o předjíždění, takže logicky i o kolizích. A již tak finančně nákladné závody se ještě prodraží, což není v dnešní době zrovna povzbuzující konstatování."
Nadcházející aktivity týmu:
- Plánované poslední předsezónní testování v Mostě (první týden v dubnu 2009)
- Tisková konference týmu BUGGYRA ke vstupu do sezóny 2009 (poslední týden v dubnu 2009)
- První závod FIA EP tahačů v holandském Assenu (9.-10.května 2009)
|