Ve Fájově zpětném zrcátku 22.3.2009 09:16 - Vladimír Rožánek
Již od 10-ti let mě provázel zájem o automobilový sport. Od 15-ti let se věnuji práci kolem závodních vozů, zpočátku jako mechanik. V roce 1989 jsem založil svůj vlastní tým a zakoupil vůz Formule ŠKODA MTX 1-05, se kterým jsem se zúčastňoval Mistrovství České republiky v závodech do vrchu. V dalších letech následovaly mírné úpravy tohoto vozu a účast v závodech do vrchu a na okruzích.
V roce 1994 jsem se zúčastnil několika závodů na okruzích s monopostem Adolfa Fešárka pro třídu E1600.
V roce 1995 jsem od Čechoameričana Tomáše Šedivého zakoupil formuli RALT RT5 VW s obsahem motoru 1600. S tímto vozem jsem se velmi rychle sžil a začal obsazovat přední postavení na všech svých startech. Velmi silný motor dával vozu potřebnou dynamiku, což se projevilo například v sezóně 1996, kdy se mi s tímto vozem podařilo zvítězit v Mistrovství České republiky ve třídě E-1600. Následovaly i další úspěchy, např. ve Šternberku, kde se mi podařilo porazit i daleko silnější soupeře a vytvořit tak rekord trati ve třídě E-1600. V roce 1999 jsem usoudil, že pro můj další jezdecký růst je potřeba techniku omladit a svého RALTA jsem prodal. Za pět let mého závodění s tímto vozem se mi podařilo získat 72x umístění na stupních vítězů.
V roce 2000 jsem v Rakousku zakoupil monopost DALLARA F393 OPEL, který byl v následujícím roce kompletně repasován a týmem pečlivě připraven na úspěšné starty v Mistrovství Evropy a České republiky v závodech automobilů do vrchu. S tímto vozem jsem postupně absolvoval sezóny 2001 - 2004. DALLARA procházela neustálým vývojem s jediným cílem – dovést tento vůz k dokonalosti. Za dobu mého působení s DALLAROU na závodních tratích jsme s týmem prožívali doby radostné, častá umístění na stupních vítězů, ale i smutné, kdy došlo např. k destrukci motoru nebo k několika haváriím. Naštěstí vždy s dobrým koncem. Všechno zlé bylo pro něco dobré a každý nedokončený závod byl impulsem k dalšímu vylepšování vozu. Tato vylepšení se týkala podvozkových částí s cílem zlepšení jízdních vlastností, dále byl neustále vyvíjen motor a v neposlední řadě i aerodynamika a celkový vzhled vozu.
Snaze o co nejlepší umístění se podřizuje práce celého týmu. Tímto bych chtěl poděkovat za obětavou práci všem členům a příznivcům našeho týmu a rovněž všem našim sponzorům, bez jejichž podpory není možné tento sport provozovat.
Kdo jste ho znali vzpomenete jistě s námi, kdo byl Miroslav Fajkus.
* 12. 1. 1965 - 4. 5. 2008
,,Motorsport byl můj život....,,
Faja.cz
|