www.car.cz
 

Antonín Tlusťák opět plánuje starty v Mistrovství Evropy
     24.3.2009 13:49 - tisková zpráva


JUNIORSKÝ ŠAMPION ZE ZÁDVEŘIC BRÁZDÍ EVROPU

Sedmadvacetiletý zádveřický automobilový jezdec Antonín Tlusťák patří k talentům automobilového soutěžního sportu.
Před čtrnácti lety se začal prohánět na motokáře, nicméně velká touha ho dovedla do rally. Přišly první mistrovské vavříny, které si vyjel za volantem vozu Honda Civic 1.6 VTi a posléze Honda Civic Type R. V roce 2005 přesedlal na kitový citroen a z českých tratí zamířil v roce 2006 poprvé do Evropy, kde poznával atmosféru závodů mistrovství Evropy. Ve třetí sezoně vybojoval v evropském šampionátu v konečném pořadí sedmé místo.

„Začátky na motokáře byly dosti náročné. První závody přišly ve třinácti letech a hned jsem startoval v silnějších stovkách. Byl to pro mě obrovský skok a úvodní sezona byla velmi náročná. Přesto jsem dojel na pátém místě v absolutním pořadí. Největšího úspěchu jsem dosáhl v roce 1998 při závodě družstev. Tehdy jsem dojel druhý a v týmech jsme získali bronz. Tehdy se kolem motokár pohybovala silná sestava, například Honza Kopecký, Jarek Janiš, Viktor Wagner nebo Adam Lacko,“ vzpomíná na první krůčky Antonín Tlusťák. V začátku mu hodně pomohla rodina, především otec. Před osmnáctým rokem začal přemýšlet, zda půjde do rally nebo na okruhy. Nakonec k tomu pomohla náhoda.

„Při Rallysprintu Kopná před devíti lety jsem se vozil s Mirkem Jančíkem a vypadl mi přitom telefon. Mobil našel majitel auta Jiří Hasík, a když jsem za ním pro něj přijel, nabídl mi pronájem auta,“ vzpomíná na úsměvnou příhodu Tlusťák. Nejdříve poznával kouzla rally jako mechanik a poprvé za volant usedl při domácí Kopné, i když si ještě pohrával s myšlenkou jezdit souběžně motokáry. Rozhodl premiérový start na Šumavě a vítězství na rallysprintech. Motokáry šly v roce 2000 definitivně do ústraní a rally dostala zelenou. „Třetí místo na Šumavě ve třídě N2 bylo skvělé, neboť jsem teprve poznával atmosféru velkých závodů. Poznával jsem auto Honda Civic 1.6 VTi a přišly i první úspěchy.

Hned v první sezoně jsme získali ve sprintech mistrovský titul ve třídě N2. Nejlepší sezonou pro mě byl rok 2004, to jsme startovali už na Hondě Civic Type-R.Ve sprintech jsme získali titul ve skupině N, ve velkém mistrovství jsme dojeli druzí, ale v obou šampionátech jsme vyhráli juniorský titul,“ vzpomíná Tlusťák. Úspěchy na své konto získal i v předloňské sezoně, když přesedlal na vůz Citroen Saxo Kit Car. Ve velkém šampionátu získal druhá místa ve skupině A i třídě A6 za Josefem Petákem a stejné umístění mu patřilo v jednodenních rallyspritech. Zároveň si vyjel národní prioritu ASN.

Na konci roku 2005 padlo rozhodnutí startovat v následujícím roce v závodech mistrovství Evropy. Posádka Czech National Team Antonín Tlusťák – Vlastimil Dědic startovala na šesti závodech evropského šampionátu, když největší úspěch si vyjela v podobě páté příčky na francouzské riviéře. Jak hodnotil Tlusťák loňské účinkování v Evropě? „V Itálii jsme poprvé startovali mimo český šampionát venku. Trať na Mille Miglia byla nádherná a hodně specifická. Ukázalo se, že jsme dobře natrénovali, nicméně pořadatelé nás posunuli až na závěr startovního pole, neboť si mysleli že nemáme kita. Druhý den jsme bohužel vypadli na lanko spojky. Na další start v Belgii hned tak nezapomenu. Trať vypadala na první pohled jednoduše, ale bylo to nejtěžší, co jsem, kdy jel. Těžká orientace a spousta odboček. Kdo přijede porvé na Ypres, nemá šanci uspět. Přesto jsme dojeli na slušném sedmnáctém místě.

V Bulharsku se trať podobala Itálii, neboť se jelo v horách na širších cestách a uklouzaném asfaltu. Začali jsme opatrně a poté jsme jezdili časy do desítky. Skončili jsme absolutně na osmém místě, což byl náš první evropský bod a první ve třídě.“ Vrchol sezony čekal posádku Tlusťák – Dědic koncem srpna při domácí Barum rally Zlín. „Na barumce se sešla největší konkurence z evropských závodů. Chtěli jsme skončit do patnáctého místě, ale ve skrytu duše jsme pomýšleli i o první desítce. Bohužel jsme ve Slušovicích urazili o obrubník kolo a bylo po nadějích na slušný výsledek. Nakonec jsme vybojovali alespoň šesté místo ve třídě.“ Po barumce Tlusťák startoval ještě v Řecku a ve Francii. „V Řecku nás zastavila prasklá hřídel na klapkách již na testovací vložce a závada se poté opakovala hned na úvodním testu. Všechno jsme si vynahradili v Antibes, což byla jednoznačně nejtěžší rally mistrovství Evropy.

S pátým místem v absolutním pořadí jsme byli velmi spokojeni, navíc nám vyšla i volba pneumatik. Z Francie jsme odjížděli velmi spokojeni.“ Mimo to se posádka Tlusťák, Dědic zúčastnila všech soutěží Global Assistance Mezinárodního mistrovství České republiky a části vybraných rallysprintů. I tato domácí část mistrovské sezony byla úspěšná, neboť posádka stříbrného saxa obhájila titul vicemistra v MMČR v hodnocení Super 1600 a ve třídě A6, získala první místo v MMČR junior a MČR junior.

V sezoně 2007 slušovický tým absolvoval opět s podporou Federace automobilového sportu AČR šest závodů mistrovství Evropy v Itálii, Turecku, Chorvatsku, Polsku, Belgii a domácí Barum rally Zlín. Systém evropského šampionátu prošel před letošní sezonou renesancí. Zájemci o evropské body se museli registrovat, zaplatit vstupní poplatek a odjet minimálně šest závodů. Jezdci Czech National Teamu úvodní tři soutěže nevyšly, neboť ani v jedné z nich nespatřil cílovou rampu. „V Itálii byla soutěž ještě těžší než loni. Bohužel nás pronásledovala smůla. Hned na první erzetě jsme dojeli auto startující před námi, domácí pilot nás neviděl a nepustil nás. Začal nám přehřívat motor a mezi vložkami jsme dolévali vodu. Ještě hůře dopadly brzdy, na přejezdu jsme je odvzdušňovali. Při jízdě na přejezdu nám nedalo auto přednost, vyjelo ze stopky před nás a kolizi jsem už nezabránil.

V Turecku nás dvě třetiny soutěže netrápily žádné problémy, nicméně kvůli upadlému zadnímu kolu jsme odstoupili. Smůlu v první polovině sezony jsme završili v Chorvatsku, kde jsme odstoupili v úvodu pro technickou závadu.“ Tlusťák vybojoval první evropské body až v Polsku, kde i přes salto nakonec získal pět mistrovských bodů. Za dva týdny přidal v Belgii další evropský bod, když ve skvěle obsazené soutěži skončil v absolutním pořadí v závěru druhé desítky. Při domácí Barum rally Zlín se na startu sešlo hvězdné startovní pole, zádveřický jezdec vybojoval další evropský bod. V cestě za lepším výsledkem ho zbrzdil defekt při druhém průjezdu Pindulou, vadnoucí brzdy na Trojáku a v závěru soutěže i dvouminutová penalizace. V konečném pořadí to bylo páté místo ve skupině A a čtvrtá příčka ve třídě A6. Tlusťák v posledních dvou závodech evropského šampionátu nestartoval a v konečném pořadí Mistrovství Evropy v rally jezdců 2007 mu patří devátá příčka se sedmi body. Doma se Antonín Tlusťák letos objevil jen při pár závodech. Diváci ho mohli sledovat ve slovenském šampionátu, kde úspěšně startoval v týmu ARC Slovakia na voze Suzuki Ignis S1600.

Pro sezonu 2008 byl připraven vůz Citroën C2 Super 1600 z francouzské stáje PH Sport. Tlusťák si vyzkoušel nový vůz poprvé začátkem listopadu při tradičním Setkaní mistrů v Sosnové. „Auto je určitě lepší než dosavadní saxo. C2 má lepší podvozek, auto je posazeno níže, zadní náprava je nezávisle zavěšená. Vůz má dále lepší motor a funguje daleko lépe. Krásně sedí a je s ním radost jezdit.“ Začátek sezony v evropském šampionátu však byl smolný. Úvod sezony provázela řada technických problémů. „V Chorvatsku nám odešel motor, zatímco v Bulharsku držák plynového lanka. Přitom časy jsme zajížděli velmi slušné, ale technika stávkovala. Zlom nastal při domácí barumce, kde nás smůla konečně opustila. Zajížděli jsme fantastické časy a zhodnotili jsme výborný výkon v podobě druhé příčky v nabité třídě A6.


Přetahovali jsme se s Jožkou Bérešem ze Slovenska o drahocenné sekundy. Konečné druhé místo bylo pro nás výborným výsledkem a odrazili jsme se úspěšně do zbývající poloviny sezony.“

Důkladná prověrka čekala pro celý tým během dvou týdnů na začátku října. Nejdříve premiérová účast na soutěži mistrovství světa na Korzice a poté závěrečný evropský díl na klikatých cestách jižní Francie v okolí Antibes. „Atmosféra světového šampionátu byla úžasná. Vidět vedle sebe v servisu tovární týmy, dále nádherné prostředí, to v každém zanechá velmi silný dojem. Časy na jednotlivých erzetách byly ve třetí etapě velmi slušné, ale technika nás v průběhu závodu potrápila. Nejdříve vypověděl službu nový alternátor, následující den nás zbrzdil výlet mimo trať a defekt pneumatiky.

Následoval rychlý přesun do Antibes, kde se nám velmi dařilo. Řadu místních borců jsme porazili a z jízdy jsme měli velmi dobrý dojem. Jeli jsme bez problémů, bez chyb a nakonec jsme získali sedmé místo absolutně. Stejná příčka nám patřila i v celkovém hodnocení mistrovství Evropy.“ Tlusťák se Škaloudem předvedli výbornou formu v závěru sezony na vsetínském sprintu, kde obsadili v absolutním pořadí skvělé páté místo. „Projevila se naše vyježděnost z Evropy a získané zkušenosti. Na podobně vysoké umístění jsme před startem rozhodně nepomýšleli.“ Tlusťák se představil v loňském roce na celkem sedmnácti soutěžích, z toho v deseti případech v České republice. „Třikrát jsme startovali na domácích rallysprintech. V Pelhřimově jsem měli možnost usednout do vozu kategorie Super 2000. Hlavním cílem bylo seznámit se s vozem, což se stoprocentně podařilo.“

Posádka A.T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud plánuje v roce 2009 start v patnácti soutěžích, když hlavním cílem je opětovná účast v mistrovství Evropy, kde je naplánován start v osmi podnicích z jedenáctidílného seriálu. „Zaměříme se především na hodnocení dvoukolek, kde je vypsána od letošního roku samostatná klasifikace. Chceme uspět v celkovém hodnocení této klasifikace. Rádi bychom nasbírané zkušenosti na evropských tratích zúročili právě v letošním roce,“ uzavírá zádveřický jezdec Antonín Tlusťák.

 

Při prezentaci týmu A.T. Motosport před letošní sezonou se v roli V.I.P hosta objevil při setkání s novináři slovenský hokejový trenér Ernest Bokroš, který před pěti lety dovedl zlínské hokejisty k historickému mistrovskému titulu a před sedmi lety se podílel v roli asistenta trenéra na světovém titulu pro Slovensko. „Když mě oslovili s touto nabídkou, tak jsem váhal. Ale teď toho nelituji, byl to pořádný adrenalin a měl jsem i strach. Už mi chybí jenom seskok padákem," usmíval se slovenský kouč.


ZLIN PRESS production – Roman ORDELT

PŘEDSTAVENÍ POSÁDKY A. T. MOTOSPORT

Jezdec: ANTONÍN TLUSŤÁK

Datum narození : 7. 3.1982 ve Zlíně
Děti: dcera Julie (4,5 roku), Adélka (1,5 roku)
Bydliště: Raková
Zaměstnání: jednatel firmy - pronájem soutěžních vozů, servis
Nejoblíbenější rally: Rallysprint Kopná, Barum rally Zlín
Nejhezčí rally: Český Krumlov
První rally:
Největší úspěchy starty v mistrovství Evropy 2006, 2007, 2008, 7. místo v celkové klasifikaci Mistrovství Evropy v rally 2008, 5. místo absolutně na Rally d´Antibes Cote d´Azur 2006, 7. místo absolutně na Rally d´Antibes Cote d´Azur 2008
Starty v datech:
• 2 sezony – spolujezdec Vlastimil Dědic, HONDA CIVIC 1,6 VTi
• 2 sezony – spolujezdec Rudolf Kouřil, HONDA CIVIC Type R
• 1 sezona – spolujezdec Jiří Mareš, HONDA CIVIC Type R
• 3 sezony – spolujezdec Vlastimil Dědic, CITROËN SAXO KIT CAR
• 1 sezona – spolujezdec Jan Škaloud, CITROËN C2 S1600

Spolujezdec: JAN ŠKALOUD
Datum narození : 17. 3.1985 v Mladé Boleslavi
Děti: -
Bydliště: Mladá Boleslav - Debř
Zaměstnání: OSVČ
Nejoblíbenější rally: Bohemia rally
Nejhezčí rally: Korsická rally – WRC
První rally: Rally Pacov ČMPR 2003
Největší úspěchy: 7. místo v celkové klasifikaci Mistrovství Evropy v rally 2008, 7. místo absolutně na Rally d´Antibes Cote d´Azur 2008, mistr České republiky ve třídě A6 v roce 2006 po boku Davida Tomka (Škoda Felicia Kit Car), vítěz ČMPR v roce 2004, 2005 po boku Václava Dunovského (Honda Civic).
Jezdci: Jakub Jelínek, Václav Dunovský, David Tomek, Michal Riečica (SK), Vladimír Berger, Daniel Landa, Antonín Tlusťák.

CITROËN C2 SUPER 1600

TECHNICKÉ PARAMETRY


MOTOR
Řadový šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1597 ccm (úprava produkčního motoru TU5JP4).
Vrtání x zdvih 78,5 x 82 mm.
Výkon 225 k při 8500 ot/min, maximální kroutící moment 205 Nm při 7000 ot/min.
Maximální otáčky 9000 ot/min.
Vícebodové vstřikování, ECU Magneti Marelli MF 4M.

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Pohon přední nápravy.
Šestistupňová sekvenční převodovka Sadev, mechanický diferenciál ZF.
Jednokotoučová spojka AP o průměru 184 mm. Hydraulický posilovač řízení.

PODVOZEK
Přední náprava typu McPherson, zadní náprava speciální vlečné rameno se spirálovou pružinou.
Vpředu ventilované kotoučové čtyřpístkové brzdy AP o průměru 355 x 28 mm (asfalt) nebo 300 x 28 mm (šotolina). Vzadu jednoduché kotoučové dvoupístkové brzdy o průměru 280 x 8 mm.
Hydraulická ruční brzda.
Kola sedmnáctipalcová (7, asfalt) nebo patnáctipalcová (6, šotolina)
Pneumatiky Michelin.

KAROSERIE
Třídveřová samonosná karoserie, délka 3666 mm, šířka 1805 mm.
Rozvor náprav 2326 mm.
Rozchod přední nápravy: 1633 mm, zadní nápravy: 1568 mm.
Hmotnost 1000 kg, rozložení 60 vpředu /40 vzadu (%).

PROGRAM POSÁDKY ANTONÍN TLUSŤÁK, JAN ŠKALOUD - 2009
CITROËN C2 S1600/ A.T. MOTOSPORT


FIA European Rally Championship 2009 (ERC)
17. – 19. dubna Rallye 1000 Miglia Itálie
29. – 31. května INA Croatia Rally Chorvatsko
19. – 20. června Belgium Ypres Westhoek Rally Belgie
17. – 19. července Bulgaria Rally Bulharsko
21. – 23. srpna Barum Czech Rally Zlín Česká republika
11. – 12. září Rallye Principe de Asturia Španělsko
16. – 18. října Rallye d´Antibes Cóte d´Azur Francie
29. – 31. října Rallye International du Valais Švýcarsko

Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky 2009 (MMCR)
27. – 28. března Cetelem Valašská rally Valašské Meziříčí
22. – 23. května 37. Rallye Český Krumlov Český Krumlov
12. – 13. června Agrotec Mogul Rally Hustopeče Hustopeče
18. – 19. září Seven Oaks Rally Příbram Příbram

AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally 2009
3. – 4. července Impromat Rallysprint Kopná Slušovice


Volné podniky
7. listopadu Setkání mistrů Sosnová
4. – 5. prosince Pražský rallysprint Praha



 
 
Fotogalerie:   Značka Škoda na Autosalonu v Ženevě 2009

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose