Český tým K plus K motorsport má k dispozici již oba vozy Saleen 28.3.2009 11:34 - Vladimír Rožánek
K plus K motorsport přešla k vozům Saleen od Porsche RSR 997. „Ke změně auta došlo po jednání s Porsche, které nám nabízelo kompletní tovární podporu pro závody GT 2. Ke konci roku se však rozhodlo, že ani v roce 2010 nebude nasazen nový model, jen se bude modifikovat stávající verze. My chtěli vůz, s nímž budeme vyhrávat,“ podotkl Kubů a pokračoval: „Tak jsme se rozhodli pro Saleen, které je prvoplánově závodní auto se vším všudy. Je to vlastně okapotovaná formule, která má dobrý potenciál, co se týká jízdních vlastností.“ Také proto se vedení týmu rozhodlo, že místo kategorie GT 2 nastoupí v GT 1, které je neprestižnějším podnikem na okruhu po Formuli 1.
Vozy Saleen jsou osmiválce s obsahem motoru 7 litrů. „Náš výkon je dán restruktorem, který mají všechny vozy FIA. Ten náš je 600 až 620 koní. Vůz má velký kroutící moment, velmi dobře jezdí od nízkých otáček. Jedná se o dvouventilovou techniku,“ popsal některé parametry vozu Kubů.
Auta pocházejí od stejného dodavatele. Motory jsou laděny v Americe. „V tuto chvíli ladíme další tři záložní motory,“ dodal majitel týmu. Většina komponentů karoserie a hnacího ústrojí, vyjma převodovky, je postavena na karbonu. Samozřejmostí jsou keramické brzdy, keramická ložiska a tak dále. Podle zpřevodování dosahuje vůz rychlosti okolo 300 kilometrů v hodině. Na každý okruh se ovšem ladí nebo staví jiná převodovka, je to dáno předpisy. Váha automobilu je rovných 1100 kilogramů. „Během závodů se však přidává podle pravidel závaží, to nejtěžší může mít až 120 kilogramů,“ dodal Kubů.
V nejbližších dnech bude tým testovat vozy Saleen na Lausitzringu. V barvách K plus K Motorsport za volant usednou Češi Adam Lacko a testovací jezdec Michal Matějovský, bývalý pilot Formule 1 Karl Wendlinger z Rakouska a Ryan Sharp z Británie. Za volantem Saleen by se měl objevit také Darrell Young a testovat bude i hvězda zámořské IndyCar Racing, mexický pilot Mario Dominguez.
Sezona oficiálně začíná první týden v dubnu. „V této době budeme testovat ve Francii, odkud pojedeme do portugalského Algarve. Tím skončí testovací část FIA GT,“ poznamenal Kubů. První závod je na programu úvodní květnový víkend v anglickém Silverstonu, následuje podnik v italské Adrii a třetí závod se koná v první polovině červa na okruhu v německém Orscheslebenu.
Vozy K plus K motorsport by se v závodech měly objevit se startovními čísly 14 a 18. „Zažádali jsme si o ně a vypadá to, že nám budou nakonec přidělena. Jsou to šťastná čísla některých lidí v týmu,“ dodal Karel Kubů.
Piloti K plus K motorsport ladili formu před testy 12. března 2009, Litomyšl
Fanoušci automobilového sportu měli ve středu 11. a ve čtvrtek 12. března možnost vidět v akci při tréninku piloty automobilového týmu K plus K motorsport, kteří budou v nadcházející sezoně startovat v seriálu mistrovství světa FIA GT 1. Na jednom místě se tak sešli bývalý pilot Formule 1 Karl Wendlinger, britský jezdec Ryan Sharp, český závodník Adam Lacko a testovací jezdec K plus K motorsport Michal Matějovský.
„Piloti navštívili fitcentrum v České Třebové, aby si poměřili kondici. V Litomyšli pak v A-KART aréně absolvovali malé závody v motokárách. Kdo se přišel podívat, mohl dostat autogram,“ konstatoval Roman Seidl z K plus K motorsport.
Dvoudenní setkání jezdců se uskutečnilo především proto, aby spolu strávili nějaký čas před blížícími se testy závodních vozů Saleen, které se uskuteční za několik dní na Lausitzringu. Technici také provedli závěrečné nastavení sedaček ve vozech.
http://www.kpluskmotorsport.cz/
|