Martin Semerád v pátek v Portugalsku odstoupil kvůli technice 3.4.2009 22:47 - tisková zpráva
Martin Semerád smolně zahájil Portugalskou Rally.
Pro Martina Semeráda se otevírá nová kapitola jeho kariéry jezdce rally.
Portugalská Rally zařazená do kalendáře Mistrovství světa napíše další kapitolu v kariéře mladého soutěžního jezdce z České republiky, Martina Semeráda. Společně se svým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou dnes odstartovali do jejich třetí společné soutěže Mistrovství světa, ale poprvé v novém týmu Pirelli Stars Driver (PSD). Tým pěti talentovaných mladíků z různých konců světa čeká premiérová soutěž projektu PSD a rovněž premiéra za volantem nového Mitsubishi Lancer EVO X.
V portugalském přímořském letovisku Faro je již vše připraveno, jezdci absolvovali dva dny seznamovacích jízd, testovací rychlostní zkoušku-shakedown, a ve čtvrtek večer i diváckou rychlostní zkoušku na ploše stadionu v Algarve. Přibližně sedmnáct tisíc diváků sledovalo show na paralelní rychlostní zkoušce, kdy proti sobě bojují dva vozy současně. Martin Semerád odstartoval do první rychlostní zkoušky proti svému týmovému kolegovi Marku Tapperovi z Nového Zélandu a v tomto mini souboji byl úspěšnější. Skvělá divácká kulisa pak ocenila každou soutěžící dvojici hlasitými ovacemi.
„Ve čtvrtek jsem si čtyřikrát projeli trať shakedownu, kde jsem si zkoušeli ovládání nového Mitsubishi Lancer EVO X. Auto se na šotolinovém povrchu ovládalo velmi dobře a po dvou průjezdech shakedownem jsme provedli ještě mírnou změnu nastavení. Bohužel trať testovací zkoušky příliš neodpovídala charakteru tratí, které nás čekají dnes, protože na rychlostních zkouškách je povrch tvořen více pevnější hlínou, oproti množství štěrku na shakedownu,“ popisuje trať soutěže Martin Semerád.
Pro mladého jezdce a studenta pražského Gymnázia Jana Keplera je Portugalská Rally již třetím podnikem Mistrovství světa. V novém mezinárodním týmu Pirelli Stars Driver je ale mnoho věcí jinak, než byl Martin zvyklý. „Jsme s Bohoušem ve velkém, profesionálním týmu, který má mnoho zkušeností v soutěžích Mistrovství světa. Každý tady má přesně určeno, za co zodpovídá. K dispozici tak je vždy někdo, kdo nám může pomoci, či poradit. Na celý průběh soutěže dohlíží delegát Mezinárodní automobilové federace FIA, naopak máme poměrně malé možnosti měnit nastavení auta, čímž by měly být zaručeny stejné podmínky pro všechny účastníky PSD,“ komentuje zázemí a náladu v týmu před startem Martin Semerád.
Bohužel třetí rychlostní zkouška znamenala konec snažení posádky Semerád – Ceplecha, alespoň pro první etapu Portugalské Rally. Po slibném začátku se jejich Mitsubishi svezlo ze silnice, a zůstalo uvězněno v příkopu, ze kterého se nemohlo dostat ani s pomocí diváků. „Moc mě to mrzí. Chvíli před tím nás začala zlobit převodovka a přišli jsme o pátý rychlostní stupeň. Pak jsem možná na chvíli ztratil koncentraci, když jsem řešil co z převodovkou, a byl v jedné zatáčce trochu rychlejší. Bohužel, auto sklouzlo tak hluboko, že jsme vlastními silami nemohli vyjet. Při pokusech o vyproštění navíc odešla spojka. Teď se mechanici pokusí auto opravit, abychom mohli zítra pokračovat,“ líčí smutný Martin Semerád.
PR
Celkové výsledky po pátku :
Leaderboard after Day 1 1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 1hr 24min 12.6sec 2. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 1hr 24min 27.6sec 3. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 1hr 24min 30.6sec 4. M Grönholm/T Rautiainen FIN Subaru Impreza 1hr 24min 38.5sec 5. P Solberg/P Mills NOR Citroen Xsara 1hr 24min 54.8sec 6. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 1hr 25min 16.6sec 7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 1hr 25min 27.2sec 8. E Novikov/D Moscatt RUS Citroen C4 1hr 25min 46.3sec 9. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 1hr 25min 46.4sec 10 M Østberg/O Unnerud NOR Subaru Impreza 1hr 26min 54.7sec Stage Times
Stage 1: 1. H Solberg 2min 09.6sec; 2. Sordo + 0.1; 3. Hirvonen + 0.2; 4. Loeb + 1.3; 5. Latvala + 2.9; 6. Grönholm + 4.5; 13. Al Qassimi + 8.9.
Stage 2: 1. Latvala 14min 26.9sec; 2. Grönholm + 4.9; 3. Sordo + 7.8; 4. Hirvonen + 9.6; 5. Wilson + 19.3; 6. P Solberg + 19.5; 13. Al Qassimi + 49.2. Overall: 1. Latvala 16min 39.4sec; 2. Sordo + 5.0; 3. Grönholm + 6.5; 4. Hirvonen + 6.9; 5. P Solberg + 22.5; 6. Wilson + 24.1; 13. Al Qassimi + 55.2.
Stage 3: 1. Latvala 12min 11.6sec; 2. Sordo + 5.6; 3. Grönholm + 6.1; 4. Hirvonen + 7.6; 5. Loeb + 11.2; 6. P Solberg + 18.6; 13. Al Qassimi + 1:01.4. Overall: 1. Latvala 28min 51.0sec; 2. Sordo + 10.6; 3. Grönholm + 12.6; 4. Hirvonen + 14.5; 5. Loeb + 35.5; 6. P Solberg + 41.1; 13. Al Qassimi + 1:56.6.
Stage 4: 1. Loeb 14min 10.8sec; 2. Sordo + 2.2; 3. Grönholm + 3.4; 4. Hirvonen + 4.7; 5= P Solberg, Novikov + 10.1; 13. Al Qassimi + 43.4. Overall: 1. Sordo 43min 14.6sec; 2. Grönholm + 3.2; 3. Hirvonen + 6.4; 4. Loeb + 22.7; 5. P Solberg + 38.4; 6. Wilson + 48.9; 12. Al Qassimi + 2:27.2.
Stage 5: 1. Hirvonen 14min 27.3sec; 2. Loeb + 5.2; 3. Ogier + 6.8; 4. Grönholm + 7.0; 5. P Solberg + 10.2; 6. Wilson + 12.3; 13. Al Qassimi + 47.4. Overall: 1. Hirvonen 57min 48.3sec; 2. Grönholm + 3.8; 3. Sordo + 15.3; 4. Loeb + 21.5; 5. P Solberg + 42.2; 6. Wilson + 54.8; 13. Al Qassimi + 3:08.2.
Stage 6: 1. Sordo 12min 09.8sec; 2. Hirvonen + 4.3; 3. Loeb + 4.4; 4. P Solberg + 4.7; 5. Grönholm + 8.0; 6. Ogier + 10.5; 13. Al Qassimi + 45.0. Overall: 1. Hirvonen 1hr 10min 02.4sec; 2. Grönholm + 7.5; 3. Sordo + 11.0; 4. Loeb + 21.6; 5. P Solberg + 42.6; 6. Ogier + 1:02.7; 13. Al Qassimi + 3:48.9.
Stage 7: 1. Loeb 14min 06.6sec; 2. P Solberg + 3.2; 3. Hirvonen + 3.6; 4. Ogier + 4.9; 5. Sordo + 7.6; 6. H Solberg + 13.2; 61. Al Qassimi + 6:51.8. Overall: 1. Hirvonen 1hr 24min 12.6sec; 2. Sordo + 15.0; 3. Loeb + 18.0; 4. Grönholm + 23.9; 5. P Solberg + 42.6; 6. Ogier + 1:04.0; 21. Al Qassimi + 10:37.1.
|