Na Portugalské rallye si přes potíže s diferenciálem polepšil Martin Prokop 4.4.2009 22:56 - tisková zpráva
Portugalsko – II. etapa: Martin Prokop: Z tempa nás vyvedl zadní diferenciál
Na třetí pozici produkční klasifikace se po náročné druhé etapě Portugalské rally posunuli Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem. Celkově figurují na 14. místě.
Za nádherného slunečného počasí, s koloritem mračen hustého prachu pokračovala Portugalská rally druhou etapou ve stejné oblasti jako předchozí den. Na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou sekcí po třech testech. Prokop s Tománkem začali velmi brzy naplňovat své předsevzetí postoupit výše výsledkovou listinou. Zvítězili na dvou zkouškách úvodní sekce, ale na medailové pozice jim stále něco chybělo. Příčinou byla půlminutová ztráta v RZ9, kdy česká dvojice musela absolvovat část trati v prachu za Tapperem, který následně odstoupil kvůli technickým problémům.
„Dopoledne probíhalo výborně, zajížděli jsme nejrychlejší časy a cítili jsme se výtečně. Bohužel v devátém testu nás zdrželo auto před námi, dojeli jsme ho asi po osmi kilometrech a pokračovali za ním v hustém prachu na dvojku. Nebral na nás ohled, prostě jsme hledali pouze cestu před námi a dostali jsme se před něj až se jim auto úplně zastavilo. Ztrátu odhadujeme kolem půlminuty a doufáme, že se komisaři budou tímto incidentem zabývat a vezmou v potaz naše dnešní časy,“ řekl Martin Prokop
V odpolední sekci začala česká dvojice opět zostra, byla nejrychlejší na RZ11 a pořádně „vydráždila“ své soupeře. Flodin i Brynildsen totiž na následujícím testu chybovali, to však netušili, že se lancer jihlavského týmu Jipocar Racing plouží po trati s nefunkčním zadním diferenciálem. Tato závada výrazně poznamenala čas české dvojice i na závěrečné zkoušce dne.
„Ukázalo se, že jsme schopni bojovat o první místo a chtěli jsme to potvrdit i v odpolední sekci. Tempo bylo opravdu maximální, nicméně asi po pěti kilometrech RZ12 přestal fungovat zadní diferenciál, zbytek zkoušky i tu poslední jsme projeli pouze na přední náhon, což bylo hodně nepříjemné a vlastně jsme byli rádi, že jsme opět dojeli až do večerního servisu,“ objasnil ztrátu Martin Prokop. „Enko možná asi takové zacházení těžko snáší a jízda se tomu musí přizpůsobit. Startovali jsme to závodu s novým autem, ale současná stav tomu příliš neodpovídá,“ dodal.
Portugalskou rally zakončí čtveřice klasických zkoušek severně od Fara, závěrečný test pak posádky absolvují v nitru Algarve Stadium, kde soutěž ve čtvrtek večer začínala. Cíl je plánován po čtrnácté hodině místního času.
„Zítra nás rovněž nečeká nic příjemného. O tempu rozhodne rozhodnutí sportovní komisařů a naše aktuální ztráta na Brynildsena,“ naznačil Martin Prokop.
PCWRC – po II. etapě (RZ13)
1. Araujo (Mitsubishi) 3:12:42.6 2. Brynildsen (Mitsubishi) + 2:14.5 3. Prokop (Mitsubishi) + 3:15.4 4. Flodin (Subaru) + 9:53.1 5. Moura (Mitsubishi) + 10:02.4 6. Al Attiyah (Subaru) + 10:32.8 7. Linari (Subaru) + 25:03.4 8. Tapper (Mitsubishi) + 25:34.1
Jipocar Racing www.martinprokop.com
Průběžné celkové pořadí po sobotě :
Leaderboard after Day 2 1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 2hr 56min 15.6sec 2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 2hr 56min 42.4sec 3. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 2hr 57min 12.0sec 4. P Solberg/P Mills NOR Citroen Xsara 2hr 58min 15.2sec 5. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 2hr 59min 38.5sec 6. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 2hr 59min 39.4sec 7. E Novikov/D Moscatt RUS Citroen C4 3hr 01min 15.0sec 8. M Østberg/O Unnerud NOR Subaru Impreza 3hr 01min 15.8sec 9. C Rautenbach/D Barritt ZIM Citroen C4 3hr 03min 06.2sec 10 F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Focus RS 3hr 05min 50.7sec
Stage Times
Stage 8: 1. Loeb 13min 52.3sec; 2. Hirvonen + 4.6; 3. Sordo + 6.3; 4. Novikov + 12.3; 5. Wilson + 19.7; 6. Ostberg + 23.7; 10. Al Qassimi + 51.8. Overall: 1. Hirvonen 1hr 38min 09.5sec; 2. Loeb + 13.4; 3. Sordo + 16.7; 4. P Solberg + 1:03.0; 5. Wilson + 1:29.7; 6. Novikov + 1:41.4; 18. Al Qassimi + 11:34.3.
Stage 9: 1. Loeb 17min 14.6sec; 2. Sordo + 12.1; 3. Hirvonen + 15.0; 4. P Solberg + 18.2; 5. H Solberg + 29.6; 6. Wilson + 31.9; 9. Al Qassimi + 1:09.1. Overall: 1. Loeb 1hr 55min 37.5sec; 2. Hirvonen + 1.6; 3. Sordo + 15.4; 4. P Solberg + 1:07.8; 5. Wilson + 1:48.2; 6. H Solberg + 2:10.8; 17. Al Qassimi + 12:30.0.
Stage 10: 1. Loeb 14min 47.2sec; 2. Hirvonen + 5.3; 3. P Solberg + 17.7; 4. Ostberg + 20.6; 5. Sordo + 22.1; 6. H Solberg + 22.4; 10. Al Qassimi + 46.3. Overall: 1. Loeb 2hr 10min 24.7sec; 2. Hirvonen + 6.9; 3. Sordo + 37.5; 4. P Solberg + 1:25.5; 5. Wilson + 2:12.2; 6. H Solberg + 2:33.2; 15. Al Qassimi + 13:16.3.
Stage 11: 1. Loeb 13min 50.0sec; 2. Hirvonen + 1.2; 3. Sordo + 7.3; 4. P Solberg + 12.1; 5. Novikov + 17.6; 6. H Solberg + 21.3; 10. Al Qassimi + 42.8. Overall: 1. Loeb 2hr 24min 14.7sec; 2. Hirvonen + 8.1; 3. Sordo + 44.8; 4. P Solberg + 1:37.6; 5. Wilson + 2:35.4; 6. H Solberg + 2:54.5; 13. Al Qassimi + 13:59.1.
Stage 12: 1. Loeb 17min 20.3sec; 2. Sordo + 6.6; 3. P Solberg + 7.9; 4. Hirvonen + 11.0; 5. H Solberg + 17.5; 6. Ostberg + 24.9; 10. Al Qassimi + 48.0. Overall: 1. Loeb 2hr 41min 35.0sec; 2. Hirvonen + 19.1; 3. Sordo + 51.4; 4. P Solberg + 1:45.5; 5. Wilson + 3:01.8; 6. H Solberg + 3:12.0; 12. Al Qassimi + 14:47.1.
Stage 13: 1. Loeb 14min 40.6sec; 2. Sordo + 5.0; 3. Hirvonen + 7.7; 4. P Solberg + 11.8; 5. H Solberg + 14.1; 6. Wilson + 21.1; 11. Al Qassimi + 50.4. Overall: 1. Loeb 2hr 56min 15.6sec; 2. Hirvonen + 26.8; 3. Sordo + 56.4; 4. P Solberg + 1:59.6; 5. Wilson + 3:22.9; 6. H Solberg + 3:23.8; 11. Al Qassimi + 15:37.5.
|